AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #1 Skrevet 3. mars 2019 Han vet at jeg drømmer om ekteskap med ham, og han har sagt at han gjerne vil gifte seg med meg. En gang. For meg var det nok å vite, hvor lenge til kan "en gang" være liksom? Vel, nå sitter jeg her med skjegget i postkassa, hvis man kan si det slik da. Jeg har fått 3 unger med fyren, gitt ham alt jeg kan klare å gi av kjærlighet. Investert hele mitt liv. Bor i det dyreste nabolaget fordi han vil det. Eier den dyreste bilen fordi han vil det. Kjøpte et syyyykt dyrt hus fordi han ville det. Og nå vil han begynne å spare penger til hytte (fordi han vil det) istedenfor å betale ned på gjeld (eller spare til bryllup, fordi jeg vil det). Han blir kort i svarene og ønsker ikke en samtale hvis jeg snakker om å gifte meg. Og selv om det ikke betyr noe, sånn egentlig... så merker jeg at jeg ikke er like emosjonelt investert lenger. Jeg veksler mellom å ønske å gifte meg med ham fordi han er den fineste på jord, og gå fra ham fordi han er den mest usaklige og irriterende fyren som har levd. Og mye av de følelsene vet jeg kommer fordi jeg føler at han ikke ser på meg som bra nok.. Alt hos ham må være så jævla overklasse hele tida.. Kanskje er det sånn at han mener jeg ikke er bra nok etter 9 år som samboere og 3 graviditeter? Det vil jeg aldri få vite, for han vil jo ikke snakke om det! Hvordan gå frem uten å skape dårlig stemning igjen? Forslag til formulering? Hva gjør jeg da, hvis han bare har endret holdning til ekteskap og derfor syns det er no forbanna tuillskap? Skal jeg forklare ham én siste gang (hvis han sitter stille lenge nok) hva dette egentlig betyr for meg? Eller skal jeg la det gå og bare forsøke å tenke at det er sannheten? Hvis jeg forsøker å forklare så risikerer jeg nok en gang å bli nedprioritert ift ønsker og "behov". Nå høres han ut som en dritt, men egentlig er han gull. Han er ganske selvoppofrende når det kommer til barna og ofte meg også. Han tar del i husarbeid (mer enn 50%), og han tar ansvar for ungene. Han er god å snakke med så lenge han ikke sitter på mobilen... Anonymkode: 36778...a98 2
Gjest fleur de lis Skrevet 3. mars 2019 #2 Skrevet 3. mars 2019 Det høres ikke ut som at dere er helt klare for å gifte dere for å være ærlig. Ikke når du veksler mellom å ville gifte deg og gå fra han, og dere står så ulikt fra hverandre økonomisk. Dere kommuniserer jo ikke bra heller, når du er redd for å ta det opp med han. Still han til veggs. Krev at dere prater om det, fordi det er viktig for deg. Hvis han avfeier deg, så respekterer han deg jo ikke i det hele tatt, og da har dere en LANG vei å gå. Hvorfor lar du deg overkjøre av han bestandig økonomisk egentlig? Hvis du virkelig vil gifte deg kan du jo foreslå at du får drømmebryllupet siden han har fått drømmehuset og drømmebilen, som var så viktig for han, og at han må ofre litt også. Men jeg hadde helt ærlig tenkt om jeg hadde giddet dette jaget på "best best best" de neste 50 årene.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #3 Skrevet 3. mars 2019 Hvorfor er det så nøye å gifte seg? Hva kommer det til å forandre? Anonymkode: 6bb80...ee0 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #4 Skrevet 3. mars 2019 Er det ekteskapet eller bryllupsfesten som teller mest for deg? Ganske mange vil gjerne gifte seg, men ikke ha den store festen. Anonymkode: 1dd2c...586 5
ekkoet Skrevet 3. mars 2019 #5 Skrevet 3. mars 2019 Ville han hatt noe i mot å gå på tinghuset en formiddag? (sånn hypotetisk) Å få barn sammen er jo en mye større forpliktelse enn å gifte seg. 8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #6 Skrevet 3. mars 2019 34 minutter siden, fleur de lis skrev: Det høres ikke ut som at dere er helt klare for å gifte dere for å være ærlig. Ikke når du veksler mellom å ville gifte deg og gå fra han, og dere står så ulikt fra hverandre økonomisk. Dere kommuniserer jo ikke bra heller, når du er redd for å ta det opp med han. Still han til veggs. Krev at dere prater om det, fordi det er viktig for deg. Hvis han avfeier deg, så respekterer han deg jo ikke i det hele tatt, og da har dere en LANG vei å gå. Hvorfor lar du deg overkjøre av han bestandig økonomisk egentlig? Hvis du virkelig vil gifte deg kan du jo foreslå at du får drømmebryllupet siden han har fått drømmehuset og drømmebilen, som var så viktig for han, og at han må ofre litt også. Men jeg hadde helt ærlig tenkt om jeg hadde giddet dette jaget på "best best best" de neste 50 årene. Klare for å gifte seg? De har tre barn sammen. Barn er ti ganger større forpliktelse enn et ekteskap! Anonymkode: 0ae8e...409 10
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #7 Skrevet 3. mars 2019 Hvis ekteskap er viktig for deg, burde du nok bragt det på banen før barna kom. Nå er dere jo der dere er uansett, han har ikke noe "incentiv" til å gifte seg. Anonymkode: 7cdff...210 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #8 Skrevet 3. mars 2019 Håper dere virkelig har ordnet med testamenter (gjensidig for hverandre) og samboeravtale som er "bomb proof", med alle disse dyre eiendelene og gjelda? Ikke godt å si hvorfor han ikke vil gifte seg. Vi gjorde det av praktiske årsaker. Da faller sånne ting som arverett osv automatisk på plass som gifte. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg vel knapt giddet å gifte meg selv. Og ikke trenger dere å spare en formue for å gifte dere. Det holder å ta en tur på tinghuset, eller kanskje reise til en ambassade og gifte seg privat. Da er dere gift, med alle fordelene, men uten den dyre regningen. Ikke varer det resten av livet heller for halvparten av gifte folk... 😛 Anonymkode: 63471...046 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #9 Skrevet 3. mars 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så nøye å gifte seg? Hva kommer det til å forandre? Anonymkode: 6bb80...ee0 Nei, det var det da. Ingenting kanskje? hvis jeg visste hvorfor han ikke vil gifte seg med meg. 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ekteskapet eller bryllupsfesten som teller mest for deg? Ganske mange vil gjerne gifte seg, men ikke ha den store festen. Anonymkode: 1dd2c...586 Jeg trenger ingen fest.. Men gjerne en ring! 33 minutter siden, ekkoet skrev: Ville han hatt noe i mot å gå på tinghuset en formiddag? (sånn hypotetisk) Å få barn sammen er jo en mye større forpliktelse enn å gifte seg. Du, det vet jeg ikke. Kanskje hvis jeg spør ham om det? Om han kunne tenke seg det? Jeg er ikke ute etter en stor fest, mer en slags kjærlighetserklæring. Det betyr mer og mer formeg at vi gifter oss jo mindre han vil snakke med meg om dette, og jeg kjenner som sagt på at jeg kanskje ikke er bra nok for ham, siden han er ganske opptatt av fasade. Jeg skjønner jo at for min del bunner det ut i usikkerhet, men hva med hans side da? 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis ekteskap er viktig for deg, burde du nok bragt det på banen før barna kom. Nå er dere jo der dere er uansett, han har ikke noe "incentiv" til å gifte seg. Anonymkode: 7cdff...210 Ja, og det gjorde jeg også. 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper dere virkelig har ordnet med testamenter (gjensidig for hverandre) og samboeravtale som er "bomb proof", med alle disse dyre eiendelene og gjelda? Ikke godt å si hvorfor han ikke vil gifte seg. Vi gjorde det av praktiske årsaker. Da faller sånne ting som arverett osv automatisk på plass som gifte. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg vel knapt giddet å gifte meg selv. Og ikke trenger dere å spare en formue for å gifte dere. Det holder å ta en tur på tinghuset, eller kanskje reise til en ambassade og gifte seg privat. Da er dere gift, med alle fordelene, men uten den dyre regningen. Ikke varer det resten av livet heller for halvparten av gifte folk... 😛 Anonymkode: 63471...046 Ja man kunne vel ønske at sånt var på plass 🙈 vi eier halvt av alt, men han har vel betalt inn mer enn meg gjennom tidene siden han har så mye bedre lønn enn meg. Ikke at jeg ikke tjener til livets opphold selv altså, har en grei utdannelse med en ok lønn til å jobbe i kommunen. Trenger som nevnt ingen fest. Jeg er fornøyd med å gifte meg på rådhuset eller på ambassaden/sjømannskirka i sommerferien. Men kanskje han tror jeg forventer et gigabryllup! Noe jeg absolutt ikke gjør. Anonymkode: 36778...a98
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #10 Skrevet 3. mars 2019 Har du sagt til ham at du ikke forventer noe gigabryllup da? Eller har du snakket om kjoler, stor fest, og alt annet som hører med. De fleste menn tror jo kvinner ønsker en bryllupsfest for å oppfylle prinsessedrømmen sin, noe også flesteparten gjør. Et ekteskap er jo en juridisk kontrakt, og ikke en kjærlighetserklæring. Kjærlighetserklæringer kan du få av ham hver dag, på andre måter. Anonymkode: 1dd2c...586 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #11 Skrevet 3. mars 2019 Hvorfor han ikke vil, vet da bare han! Er bare å spørre det! Anonymkode: 9df3e...83a
Gjest O.G. Skrevet 4. mars 2019 #12 Skrevet 4. mars 2019 Hmm, slike situasjoner som dette er hvorfor jeg mener ekteskapet skal komme før barn og kjøpe hus ilag.
BlackCloud Skrevet 4. mars 2019 #13 Skrevet 4. mars 2019 10 minutter siden, O.G. skrev: Hmm, slike situasjoner som dette er hvorfor jeg mener ekteskapet skal komme før barn og kjøpe hus ilag. Enig, ville ikke fått barn med en som ikke en gang vil gifte seg med meg. Om man tror på giftermål eller ikke er en ganske vesentlig diskusjon å ha før barn eller husskjøp. For jeg antar at det er det som må være grunnen, at han ikke tror på ekteskap. Det er bare for fælt om problemstillingen er at han ikke mener ts er god nok, når de har vært sammen i 9 år og fått 3 barn. Jeg håper det ordner seg, ts. Du får prøve å si at du ikke har noe behov for bryllupsfest osv, men at det er selve forpliktelsen som er viktig for deg. 3
Gjest O.G. Skrevet 4. mars 2019 #14 Skrevet 4. mars 2019 2 timer siden, BlackCloud skrev: Enig, ville ikke fått barn med en som ikke en gang vil gifte seg med meg. Om man tror på giftermål eller ikke er en ganske vesentlig diskusjon å ha før barn eller husskjøp. For jeg antar at det er det som må være grunnen, at han ikke tror på ekteskap. Det er bare for fælt om problemstillingen er at han ikke mener ts er god nok, når de har vært sammen i 9 år og fått 3 barn. Jeg håper det ordner seg, ts. Du får prøve å si at du ikke har noe behov for bryllupsfest osv, men at det er selve forpliktelsen som er viktig for deg. Denne mannen har allerede forpliktet seg grundig til TS siden han har tre unger og hus med henne, så han bør pinadø gifte seg med henne også.
Gjest Skrevet 4. mars 2019 #15 Skrevet 4. mars 2019 Eier dere ting sammen eller hver for dere? Er det sistnevnte vill jeg i det minste fikset det i tilfelle det er derfor han ikke vil.
Gjest O.G. Skrevet 4. mars 2019 #16 Skrevet 4. mars 2019 Han prøver seg på å la være å gifte seg fordi det blir fort dyrt med bryllup. Jeg er glad for at TS ikke går på den.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #17 Skrevet 4. mars 2019 Når du kommenterer at du heller vil spare til bryllup istedenfor hytte så ville i allefall jeg fått et inntrykk av at her skal det helst være en kjempefest som fort koster et 6 eller kanskje tilogmed 7 sifret beløp. Det er mulig han sitter med samme inntrykk, og føler det blir å kaste bort penger. Om det bare er selve giftemålet som er viktigst så blir det dumt å sette hytte opp mot bryllup når det ikke er snakk om enten eller. Anonymkode: 96961...2b3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå