Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og siden kjæresten jobber offshore og barna ikke alltid er hos meg, er jeg mye det. Jeg grubler mye om alt og har for mange år siden utviklet angst. 

Sammen med andre blir jeg på en måte annerledes. Kan til og med fremstå som morsom og kanskje selvsikker. Skulle ønske jeg kunne gi mer f og bare gjøre akkurat som jeg vil uten å tenke det ihjel. Tenker kansje prøve hypnoseterapi. Alene blir jeg tiltaksløs og går inn i en depressiv tilstand..😪 

Anonymkode: c04ba...7ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor kan du bare være sammen med kjæresten eller barna? Hva med å være med venner de ukene/dagene du er alene?

Anonymkode: 6c235...974

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor kan du bare være sammen med kjæresten eller barna? Hva med å være med venner de ukene/dagene du er alene?

Anonymkode: 6c235...974

Har ikke så mange venner. Har kuttet ut noen dårlige relasjoner.

Men prøver nå å skaffe nye bekjentskaper. Om jeg er sosial er jeg like ensom hver gang jeg kommer hjem. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å lære seg å like å være i eget selskap da? Det er jo mye du kan gjøre på egenhånd. 

Anonymkode: d507c...659

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flytt inn på kollektiv?

Anonymkode: d5bfe...f23

AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker trives i eget selskap, andre gjør det ikke. Jeg er heldig, og ser frem til alenekveld og en god bok og en kopp te. Da har jeg det godt. Er et noe du liker å gjøre, som kan fylle tiden din ? Lese bok, håndarbeid, kryssord, gå en tur. Noe du kan se frem til og forbinde med "alenetid" ? Å ha noe å gjøre på, vil også kunne hindre de depressive tankene. Du må rett og slett finne en "premie" til deg selv når du er alene, noe som gir deg glede. Evnt kan det å sitte på biblioteket og lese være en ide. Da er du ikke alene, men det stilles heller ingen krav til.

Anonymkode: 248bc...1c5

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Og siden kjæresten jobber offshore og barna ikke alltid er hos meg, er jeg mye det. Jeg grubler mye om alt og har for mange år siden utviklet angst. 

Sammen med andre blir jeg på en måte annerledes. Kan til og med fremstå som morsom og kanskje selvsikker. Skulle ønske jeg kunne gi mer f og bare gjøre akkurat som jeg vil uten å tenke det ihjel. Tenker kansje prøve hypnoseterapi. Alene blir jeg tiltaksløs og går inn i en depressiv tilstand..😪 

Har du hatt tid, ordentlig tid, til å være alene? 

Man vender seg til det, og ikke minst lærer man seg etterhvert å like det.

Noen ganger lærer man seg å like det litt for mye, men håpet er ikke ute, man kan lære seg både og leve med, og uten, noen, når man må.

Anonymkode: a25c2...6b6

AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt tid, ordentlig tid, til å være alene? 

Man vender seg til det, og ikke minst lærer man seg etterhvert å like det.

Noen ganger lærer man seg å like det litt for mye, men håpet er ikke ute, man kan lære seg både og leve med, og uten, noen, når man må.

Anonymkode: a25c2...6b6

Har bodd alene siden 2016 (etter brudd) og er mye alene, så vil si ja. 

Jeg jobber frivillig og trener på senter (til de som lurte på interesser). 

AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker trives i eget selskap, andre gjør det ikke. Jeg er heldig, og ser frem til alenekveld og en god bok og en kopp te. Da har jeg det godt. Er et noe du liker å gjøre, som kan fylle tiden din ? Lese bok, håndarbeid, kryssord, gå en tur. Noe du kan se frem til og forbinde med "alenetid" ? Å ha noe å gjøre på, vil også kunne hindre de depressive tankene. Du må rett og slett finne en "premie" til deg selv når du er alene, noe som gir deg glede. Evnt kan det å sitte på biblioteket og lese være en ide. Da er du ikke alene, men det stilles heller ingen krav til.

Anonymkode: 248bc...1c5

Tusen takk for tips😊 Til henne ovenfor deg: flytter ikke inn i kollektiv med barn.. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips😊 Til henne ovenfor deg: flytter ikke inn i kollektiv med barn.. 

Bpr du på et øde sted? Eller et sted der det er sentrum så du kan være litt anonym i mengden.

Det er mye du kan gjøre: gå turer, utforske nye steder rundt der du bor, trene 3-4 ganger i uken, dra på cafe alene, tenke på andre ting du liker å drive med.

Lær deg å gjør ting alene, utendørs blant mennesker så er man alene med andre rundt seg.

Anonymkode: b8c32...b05

AnonymBruker
Skrevet

Litt rart at noen skriver at Ts kan venne seg til det, for man ville ikke sagt det til en sov er introvert. At vedkommende ville venne seg til masse folk.

Er enig i at det er viktig å ha noe å gjøre. Hva med å melde seg inn i organisasjoner? Tenk etter hvor mennesker møtes og se om noe passer for deg. Du kan også søke om å bli støttekontakt osv. 

Anonymkode: 961b9...dcb

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt rart at noen skriver at Ts kan venne seg til det, for man ville ikke sagt det til en sov er introvert. At vedkommende ville venne seg til masse folk.

Er enig i at det er viktig å ha noe å gjøre. Hva med å melde seg inn i organisasjoner? Tenk etter hvor mennesker møtes og se om noe passer for deg. Du kan også søke om å bli støttekontakt osv. 

Anonymkode: 961b9...dcb

Hva ville du ha sagt til en introvert da? "Da er det bare å gjemme seg i hulen din og aldri møte andre mennesker"? De fleste er nok tjent med en balanse, selv om det er en overvekt av det ene eller det andre. Det å være ekstrovert har ingenting å gjøre med at man blir depressiv av å være alene. 

Anonymkode: d507c...659

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...