Gå til innhold

Passende innetid for 14-åring i ferier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere er passende innetid for en 13-åring i helger og ferier?

Anonymkode: 3ccf4...514

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Måtte alltid ta bussen kl 22 i den alderen. Bussen tok en times tid, så jeg var hjemme 23. 

Anonymkode: 68c65...1d0

AnonymBruker
Skrevet

23

Anonymkode: d28fc...96d

AnonymBruker
Skrevet

ERROR ERROR 

Er det mulig... Jeg mente 13-åring, som det står i teksten. Ikke 14, som i overskriften :(

Sånn går det når jeg skal multitaske. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Rundt kl 22-23. Samtidig må tenåringen respektere at foreldre skal på jobb dagen etterpå så veldig sent går ikke. 

Anonymkode: 39646...b1d

Skrevet

Kommer an på mye. Bosted, omgangskrets, aktiviteter, modenhet etc. Som 13-åring var jeg og vennegjengen ofte ute til godt over midnatt, om sommeren var vi av og til også borte hele natten ifm telttur.

Men vi bodde på landet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med brukeren over. Men rundt midnatt bør være rimelig, så lenge det ikke er noe spesielt. 

Anonymkode: e3d26...1af

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser jo at jeg har vært for streng. Jeg visste ikke at det var vanlig at 13-åringer var ute til midnatt. Da hun var 12, pleide jeg å si 21 i helger og ferier, og det har aldri vært spørsmål om å få være noe lenger ute enn det. Da kan jeg vel trygt si 22 i år, med mulighet for å strekke det litt hvis det er noe spesielt. Synes på en måte det er litt forskjell på midt i sommerferien og en vanlig lørdag i januar.  

Ts 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det kommer litt an på hva tenåringen skal.

Er det besøk hos kompisen som vi kjenner godt, rett borti gata, kan han/hun være der til vi skal legge oss (om det er greit for besøket).

Om det bare skal "henges" i sentrum, er innetiden mye før. Her går siste buss kl 21, så det hadde vært innetiden da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker 20.00.

Anonymkode: 1ebef...580

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker 20.00.

Anonymkode: 1ebef...580

For en trettenåring?😂

Anonymkode: a28a1...e08

• Liker 4
Skrevet

Kommer helt an på. Har ei på 13, i 8.klasse. Er hun hjemme hos noen og ser på film/skravler osv og skal hentes, kan klokka bli mye, så lenge det passer for dem hun er hos og vi ikke har behov for å legge oss.

Er hun ute og "flyr" (hvilket egentlig skjer veldig sjelden, men det blir sikkert mer når det blir sommer) og hun skal komme seg hjem selv kommer det an på hvem hun er med, hvor langt unna det er og når vi skal opp og dermed må legge oss.

Svaret på spørsmålet er vel egentlig at vi ikke har noen fast tid, men at vi ser an fra gang til gang. Kan være alt fra 21-22 til over midnatt, avhengig av hva hun gjør og hvor hun er.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Eliza Doalot skrev:

Jeg synes det kommer litt an på hva tenåringen skal.

Er det besøk hos kompisen som vi kjenner godt, rett borti gata, kan han/hun være der til vi skal legge oss (om det er greit for besøket).

Om det bare skal "henges" i sentrum, er innetiden mye før. Her går siste buss kl 21, så det hadde vært innetiden da.

Her i gården får man ikke lov å henge i sentrum 😅 Jeg er vel kanskje i overkant streng. 

Ts 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser jo at jeg har vært for streng. Jeg visste ikke at det var vanlig at 13-åringer var ute til midnatt. DTs 

Det er ikke vanlig her vi bor, i Oslo. Vår måtte være inne senest klokken 21 i ukedagene. Og i seng til klokken 22. I helgene kunne vedkommende være ute til 22. Nå er personen 15 år. Det seneste vedkommende får være hjemme er 22.30 på fredager og i helger. I ukedagene er det 21.30. 

Skrevet
12 minutter siden, UnniB skrev:

Det er ikke vanlig her vi bor, i Oslo. Vår måtte være inne senest klokken 21 i ukedagene. Og i seng til klokken 22. I helgene kunne vedkommende være ute til 22. Nå er personen 15 år. Det seneste vedkommende får være hjemme er 22.30 på fredager og i helger. I ukedagene er det 21.30. 

Det er heller ikke vanlig her som vi bor i Oslo. Ungene er hjemme 22 i helgene, men selvfølgelig så er det alltid noen som er ute og flyr hele natten. 

AnonymBruker
Skrevet

22.00

Anonymkode: 084ea...365

AnonymBruker
Skrevet

Ikke lenger enn 21.00 når jeg vokste opp og det gjelder barna mine også.  

Anonymkode: 55405...c08

AnonymBruker
Skrevet

Er hun ute(kino,spiser o.l) så må hun være ute av byen kl 21. Er hun hjemme hos en venninne kan hun fint være der til kl 23. På sommeren er vi litt slappere. Da kan hun få være på fotballbanen o.l. til kl 23. 

Anonymkode: f872d...3e2

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her i gården får man ikke lov å henge i sentrum 😅 Jeg er vel kanskje i overkant streng. 

Ts 

Nei, det gjør man strengt tatt ikke her heller:sprettoy:.

"Problemet" vårt er at sentrum har en veldig fin aktivitetspark som særlig på sommeren er veldig populær. Jeg er usikker på hvor høy aktiviteten egentlig er, når de er der, men jeg har latt tvilen kommet tiltalte til gode så langt.

Det skal sies, det er ikke akkurat noen storby jeg bor i,  så jeg opplever vel egentlig ikke risikoen som veldig stor. Men prinsipielt er ikke "henging" noe jeg er fan av.

AnonymBruker
Skrevet

Kl.21 er vel passelig? Gu så sent for alle her 😱 2130 kanskje..

Anonymkode: fe1cb...d4f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...