Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest beatrikx
Skrevet

Noen som har lest noen av dem? Jeg har hele serien bortsett fra Shopoholic and sister. Hysterisk koselig lesing! Men Shopoholic ties the Knot var en enorm skuffelse. :-x

Videoannonse
Annonse
Gjest Benedikte
Skrevet

Heisann! :)

Jeg har lest 2 av dem, de to første. Syns de var utrolig morsomme, jeg satt og smålo gjennom hele bøkene!!! :-)

Jeg håper for min del at jeg ikke er enig med deg i at Shopaholic ties the knot er elendig, jeg bestilte den nemlig på bokkilden.no for noen dager siden... :wink:

Har du lest Can you keep a secret av samme forfatter? Syns det var litt deilig med noe annet enn det evinnelige shoppingmaset fra Becky Bloomwood (det KAN bli litt for mye, syns jeg av og til... :roll: ), men med litt av den samme humoren.

Jeg går egentlig bare og venter på at noen skal lage film av disse bøkene, jeg!! :)

Kle fra Benedikte

Skrevet

Jeg har lest alle Shopaholic bøker. Jeg har lest også "Can you Keep a Secret," men Becky Bloomwood er på min favoritt! :hoho:

Skrevet

Jepp, har lest alle. :-) :ler: Artige bøker.

Skrevet

Jeg har også lest de to første bøkene - de var utrolig morsomme.

Det verste var at jeg faktisk kjente meg selv igjen i hennes handlemåte endel ganger ...

Skrevet

har lest shopholic and sister, morsom bok

Skrevet

Hva handler de om? Ja, jeg er jo klar over at det må være noe med shopping....

Hilsen Trille

Skrevet

Hvor mange finnes det? Jeg har levd i den villfarelse at det bare fantes to, og de syntes jeg var veldig underholdende! Må lese de andre også nå da!

Gjest Benedikte
Skrevet

Jeg tror det finnes pr. dags dato 4 Shopoholiker-bøker:

"The secret dreamworld of a shopoholic", "Shopoholic abroad", "Shopoholic ties the knot" og "Shopoholic and sister". Hva de heter på norsk, er jeg ikke helt sikker på, faktisk... Tror forresten bare det er de 2 første bøkene som er kommet ut på norsk, den 3. er vel på vei..? Er ikke helt 100% sikker på dette, altså! :)

Kort fortalt handler de om Becky Bloomwood, som bor i London, har en ganske grei jobb (er utdanna innen økonomi) og bor i en leilighet med en venninne. Hennes store svakhet er shopping, og hun bruker ganske mye penger på dette og får etterhvert store problemer i banken.

Dette høres kanskje ikke så morsomt ut, men det ER faktisk hysterisk å lese om alle de unnskyldningene hun bruker for å kjøpe den og den tingen og alle de merkelige situasjonene hun roter seg opp i.. Kanskje ikke "tung" litteratur, men veldig morsom og til tider kjenner jeg meg skremmende mye igjen... :-?

Jeg anbefaler de hvertfall! :-)

Gjest Gjesta
Skrevet

Ser at Benedikte sier at to av bøkene er kommet på norsk. På bokkilden fant jeg bare engelske, noen som vet hvor jeg får tak i norske utgaver?

Gjest Benedikte
Skrevet

Heisann! :)

Jeg søkte litt inne på mao.no, og der fant jeg ut at disse to første bøkene heter på norsk "En shopoholikers hemmelige drømmeverden" og "En shopoholikers uimotståelige nye verden". De hadde de hvertfall der, kanskje Bokkilden også har dem..? Pocketutgaver, altså.

Forfatteren heter forresten Sophie Kinsella.

Vennlig hilsen Benedikte :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...