AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #1 Skrevet 3. mars 2019 Jeg vurderer å se meg om etter en ny jobb, da jeg vantrives på min nåværende arbeidsplass. Men hvilke ting er lurt å spørre om på jobbintervjuet? - Jeg er interessert i en stilling med fast firmabil som jeg kan ta med hjem og kjøre skattefritt direkte til/fra oppdrag (kjøre direkte til oppdrag, ikke fast oppmøtested på kontor). Vil det være feil å spørre om hvordan det er med fast firmabil og beskatting? - Jeg har en viss formening om hvilken lønn jeg ønsker, men vet ikke helt hva nivået ligger på. Når jeg spør bekjente i tilsvarende jobber, er jeg usikker på om jeg kan stole på dem. Vil det være negativt om jeg forventer en helt annen lønn enn det som er realistisk? - De vil gjerne spørre om hvorfor jeg slutter i min nåværende jobb. Grunnen til at jeg slutter er fordi jeg mistrives med min leder, ikke føler jeg passer inn i den arbeidskulturen vi har (får ingen innflydelse i måten ting gjøres på), og ikke ser utviklingsmuligheter da sjefen har noen "favoritter" som "alltid" slipper til først. Bør jeg si det som det er, prøve å pakke det inn som at jeg er en nysgjerrig person ute etter nye utfordringer, eller bør jeg heller la alt med mistrivsel ligge? - Jeg har også en viss preferanse for hvilke typer oppdrag jeg liker. Jeg er ikke så glad i masse små oppdrag hos privatkunder, og ikke så glad i å gå lenge på samme anleggsområde/byggeplass. Men et sted midt i mellom, og helst for mer profesjonelle kunder (kontakt med vaktmestre, bedrifter osv fremfor private). Bør jeg nevne/spørre om dette, eller kan det virke sært som om at jeg prøver å selektere bort det jeg ikke vil ha? Jeg aksepterer de fleste oppdrag i ny og ne, men er jo ute etter en stilling som har minst mulig av det jeg ikke liker. Anonymkode: 7fc33...1fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå