Gjest Forsker Skrevet 13. april 2005 #1 Skrevet 13. april 2005 Dette er et spørsmål til gutta her: Hvordan erfaring har dere med damer og orgasme ved vanlig sex (ikke oralsex)? F.eks: - Hvor stor andel av de du har hatt sex med har fått orgasme? - Hvor mange ganger tok det før jenta fikk det hvis hun ikke fikk det første gang dere hadde sex? - Hvor mye erfaring trengte du før du lærte deg hvordan du "skulle bruke den riktig"? - Hva kjennetegnet de jentene som fikk orgasme? Var de f.eks aktive i senga, hjalp de til selv osv. Se bort fra de gangene du selv vet at du ikke har gjort jobben din, f.eks hvis du kom for tidlig og lignende.
Gjest manic Skrevet 13. april 2005 #2 Skrevet 13. april 2005 Hvis du prøver å finne en eksakt oppskrift på orgasme, så tror jeg du må lete lenge. Det er svært individuelt, og det beste du kan gjøre er å spørre dama om hva som føles bra og hva som føles drittdigg, og selvfølgelig hva som ikke føles bra. Hvordan eventuelt andre folk får orgasme er ikke en overførbar garanti
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #3 Skrevet 13. april 2005 De fleste damen jeg har hatt har fått orgasme nesten hver gang
Gjest Forsker Skrevet 13. april 2005 #4 Skrevet 13. april 2005 Dette er ikke noe forsøk på å finne en oppskrift, men mer en måte å bli mer bevisst på damer og de problemstillingene jeg tar opp. Det finnes utallige tråder på hvordan kvinner oppnår orgasme, så er ikke ute etter den biten her. Er ute etter guttas erfaringer rundt emnet her. Regner med det blir en del av de svarene med "alle de jeg har vært med har fått orgasme", men regner med det blir noen litt mer uttdypende (og ærlige?) svar å få.
Gjest Martin Skrevet 14. april 2005 #5 Skrevet 14. april 2005 Min erfaring er at damer som får orgasme ved samleie, har onanert på egen hånd, gjerne helt siden barndommen. Det er påfallende at de som ikke onanerer, får heller ikke oppnår orgasme. Som jeg tror skyldes at de ofte ikke kjenner sin egen kroppen ordentlig. Eller har en form for sperre. Jeg har hatt mange partnere, og kanskje 4-5 av disse har fått orgasme ved vanlig samleie. Alle disse har visst hva de har villet i senga og vært aktive. Særlig ei, husker jeg, hadde en spesiell samleiestilling hun ville ha hver gang, for i den fikk hun alltid orgasme. Nå har jeg hatt fast partner i flere år, så jeg vet jo hva jeg skal gjøre for at det skal gå for henne ved samleie. Det handler jo om å bruke alle de tegn hun gir fra seg, bevisst og ubevisst, for å gjøre det maksimalt godt for henne.
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #6 Skrevet 14. april 2005 Jeg har onanert og fått orasme helt tilbake til da jeg ikke visste hva jeg egentlig holdt på med engang... MEN jeg har dessverre aldri fått orgasme sammen med en mann. Prøver å slappe av, være aktiv osv... men jeg må jo tydligvis ha en eller annen sperre. Men jeg gir meg jo ikke
Gjest celine Skrevet 14. april 2005 #7 Skrevet 14. april 2005 Min erfaring er at damer som får orgasme ved samleie, har onanert på egen hånd, gjerne helt siden barndommen. Det er påfallende at de som ikke onanerer, får heller ikke oppnår orgasme. Som jeg tror skyldes at de ofte ikke kjenner sin egen kroppen ordentlig. Eller har en form for sperre. Med fare for å virke frekk: Her er du langt ute på viddene!! Ikke når det gjelder din erfaring, men konklusjonene du trekker som følge av den.
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #8 Skrevet 15. april 2005 Tror Martin har veldig rett i det han skriver. Stemmer meget bra for meg og mine venninner i alle fall. De av oss som begynte å onanere tidlig har også lettere for å få orgasme sammen med en partner. Det er jo ganske så logisk og da, kjenner man sin egen kropp og vet hvordan den fungerer (som hva som skal til for å få orgasme), er det jo opplagt at man tar med seg disse erfaringene sammen med en partner. En jente som aldri har opplevd orgasme på egenhånd vet jo da heller ikke hva som kreves for at det skal skje for akkurat henne, og da blir det jo mye vanskeligere for en partner å "hjelpe" henne med det. Sperre sammen med partner kan man jo selvsagt ha selv om man får det til alene. Men det vil jeg tro går over etter hvert som man blir trygg på hverandre (såfremt man har en partner man tenner på da...).
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #9 Skrevet 15. april 2005 Det er vel bevist at det ikke er alle damene som kan få orgasme bare ved penetrering.
Ernie Skrevet 15. april 2005 #10 Skrevet 15. april 2005 Jeg har den erfaring at kvnner ofte ikke får orgasme ved penetrering alene. Min kone får ikke det, men det finnes da så mange andre måter å gi en henne det på! Munn, hender, vibratorer funker bra her i gården.
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #11 Skrevet 15. april 2005 Jeg har hatt mange partnere, og kanskje 4-5 av disse har fått orgasme ved vanlig samleie. Alle disse har visst hva de har villet i senga og vært aktive. Særlig ei, husker jeg, hadde en spesiell samleiestilling hun ville ha hver gang, for i den fikk hun alltid orgasme. Husker alle menn sånt i detalj? :-( *klump i halsen av sjalusi*
T1Nonly Skrevet 16. april 2005 #12 Skrevet 16. april 2005 Det vil nok være endel kvinnfolk som faker orgasmer. Men jeg tror det er en blindvei å gå. Selv har jeg opplevd at kvinnfolk har fått skikkelig sprutorgasmer, og tro meg de eksisterer. Men dette er viktig i jakten på orgasme: Så alle kvinnfolk: Ikke tenk på at nå skal du få orgasme. Det er bare ødeleggende. Bare nyt sexen og gi av deg selv. Ikke vær redd for å få orgasmen. Det finnes forskjellige typer orgasmer og forskjellig grader av orgasme. Og en ting til: Lev ut dine fantasier. I allefall på en eller annen måte.
samboer87 Skrevet 17. april 2005 #13 Skrevet 17. april 2005 Det vil nok være endel kvinnfolk som faker orgasmer. Men jeg tror det er en blindvei å gå. Selv har jeg opplevd at kvinnfolk har fått skikkelig sprutorgasmer, og tro meg de eksisterer. Men dette er viktig i jakten på orgasme: Så alle kvinnfolk: Ikke tenk på at nå skal du få orgasme. Det er bare ødeleggende. Bare nyt sexen og gi av deg selv. Ikke vær redd for å få orgasmen. Det finnes forskjellige typer orgasmer og forskjellig grader av orgasme. Og en ting til: Lev ut dine fantasier. I allefall på en eller annen måte. helt enig med deg her..men hva vis typen fokuserer for mye på det?
mjau Skrevet 17. april 2005 #14 Skrevet 17. april 2005 for å få en orgasme må jeg gjerne ha en vibrator og litt mer enn fem minutter i senga.. har "bare" litt over seks års erfaring med dette, men har onanert siden jeg var ganske liten. Orgasme kommer vel av hvordan ting gjøres underveis og hva han gjør for at du skal få det godt..
Gjest en dame Skrevet 18. april 2005 #15 Skrevet 18. april 2005 Til dere gutter: Det er slett ikke alle damer som får orgasme, og det er ikke nødvendigvis dere som ikke gjør jobben. Jeg var godt over 30 første gang jeg fikk orgasme sammen med en mann, og jeg har ennå ikke fått orgasme under samleie. Jeg kjenner min kropp godt, onanerer av og til, er aktiv i sengen og har absolutt ingen form for sperrer, men jeg får det bare ikke så enkelt som mange andre. Nå har jeg og typen funnet en måte å oppnå orgasme på, men fortsatt tror jeg det er langt igjen før et samleie kan gi meg orgasme. Det eneste rådet jeg kan gi; finn ut hva som er godt, og ha GOD tålmodighet.. Forøvrig er det veldig mange flere damer som har det sånn enn hva folk tror, så de som sier at alle som de har ligget med har fått orgasme, har kanskje ikke ligget med så mange da...
smidja Skrevet 18. april 2005 #17 Skrevet 18. april 2005 Forøvrig er det veldig mange flere damer som har det sånn enn hva folk tror, så de som sier at alle som de har ligget med har fått orgasme, har kanskje ikke ligget med så mange da... Eller de de har ligget med har "faket"
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #19 Skrevet 18. april 2005 :o Damer som får orgasme? Nei, de har vi ikke sett!
Gjest glamourgirl Skrevet 18. april 2005 #20 Skrevet 18. april 2005 Dette er et sårt og vanskelig tema, og du vil ikke finne fasit-svar, tror jeg. Jeg har venninner som aldri får orgasme, og som syntes det er fryktelig, spesiellt fordi mange sier at orgasme er lett og alle får det. Jeg hører med til de som får det, og blir da sett på som løgner, faker og en som vil gjøre andre misunnelig. Partnere jeg har hatt har vært borti damer som kommer, ikke kommer, kommer lett, kommer vanskelig, kommer hardt, ofte, noen ganger, mye osv osv osv osv. Det som gjør oss forskjellige som kvinner er også vår seksualitet. Jeg tror allikevel at med en god partner (ikke nødvendigvis seksuelt god) og tålmodighet, kan man lære seg til å få orgasme. Jeg har gjort det selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå