AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #1 Skrevet 3. mars 2019 Jeg har tatt armour ca en måned og merker ingen virkning. Har dog glemt den noen ganger pga reise og tatt den for sent på dagen (tror jeg ?) *tåkehjerne* huff håper på virkning snarest !! Anonymkode: 74984...cf6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #2 Skrevet 3. mars 2019 Etter 4 år😐 pga for lav dose Anonymkode: b156e...478 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #3 Skrevet 3. mars 2019 Har brukt Levaxin i ca 15 år, merker ikke noe bedring annet enn fine tall på blodprøvene. Får ikke lov å høyne dosen heller, så da er jeg evig slapp. Anonymkode: 36938...442 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #4 Skrevet 3. mars 2019 Armour inneholder store deler t3, som har kortere "levetid" enn t4 som du får via levaxin. Altså er det viktig å Armour hver dag. De aller fleste begynner på lav dose, for så å trappe opp. Anbefaler dosett om du synes det er vanskelig å huske å ta medisin hver dag Anonymkode: 15394...7e0 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #5 Skrevet 3. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har brukt Levaxin i ca 15 år, merker ikke noe bedring annet enn fine tall på blodprøvene. Får ikke lov å høyne dosen heller, så da er jeg evig slapp. Anonymkode: 36938...442 Levaxin er en helt annen medisin enn Armour Thyroid. Be om å få se disse blodprøvene selv, og sammenligne dem med anbefalinger gitt i tidsskriftet. Det gjorde jeg, og påpekte til legen at jeg ble dosert for lavt ihht anbefalingene. Nytt liv! Anonymkode: 15394...7e0 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #6 Skrevet 3. mars 2019 Jeg tar bare en pille om dagen med armour. Er ikke det nok ? Anonymkode: 74984...cf6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #7 Skrevet 3. mars 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter 4 år😐 pga for lav dose Anonymkode: b156e...478 Hva slags endring merket du ? Anonymkode: 74984...cf6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #8 Skrevet 3. mars 2019 Jeg begynte å merke forskjell etter et par mnd, men når jeg fant riktig dose etter 6 mnd så ble jeg ett nytt menneske. I fjor glemte jeg å ta med meg Levaxin på ferie, i to uker. Det merket jeg godt. Fikk høy puls (det trodde jeg faktisk ikke jeg skulle få), jeg fikk ødemer og ble sliten. Jeg merket veldig fort bedring når jeg kom hjem igjen, det var bare noen dager med Levaxin før symptomene begynte å gå over. Anonymkode: 9cc7c...fd6 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #9 Skrevet 3. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte å merke forskjell etter et par mnd, men når jeg fant riktig dose etter 6 mnd så ble jeg ett nytt menneske. I fjor glemte jeg å ta med meg Levaxin på ferie, i to uker. Det merket jeg godt. Fikk høy puls (det trodde jeg faktisk ikke jeg skulle få), jeg fikk ødemer og ble sliten. Jeg merket veldig fort bedring når jeg kom hjem igjen, det var bare noen dager med Levaxin før symptomene begynte å gå over. Anonymkode: 9cc7c...fd6 Kan du utdype om endringene du merket etter 6 månede ? Jeg trenger håp 🙇♀️🙇♀️🙇♀️ Anonymkode: 74984...cf6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #10 Skrevet 3. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du utdype om endringene du merket etter 6 månede ? Jeg trenger håp 🙇♀️🙇♀️🙇♀️ Anonymkode: 74984...cf6 Mindre sliten, mindre anpusten, fikk tilbake normal fuktighet i huden (den ble veldig tørr når jeg hadde lavt), følte meg mindre nedstemt, magen fungerte normalt igjen, jeg hadde en indre uro når jeg lå for lavt, det forsvant. Det begynner å bli lenge siden så jeg husker ikke alt. Hva slags symptomer går ikke over hos deg? Anonymkode: 9cc7c...fd6 2
B.Wooster Skrevet 3. mars 2019 #11 Skrevet 3. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har brukt Levaxin i ca 15 år, merker ikke noe bedring annet enn fine tall på blodprøvene. Får ikke lov å høyne dosen heller, så da er jeg evig slapp. Anonymkode: 36938...442 Skulle likt å høre argumentene for ikke å høyne dosen? Og hvilken dose og verdier det er snakk om? Mange leger henger seg opp i referanseverdier, som egentlig bare sier noe om hvor gjennomsnitt av friske folk er. Mange må medisineres til at tsh knapt er målbart, uten at stoffskiftet dermed er for høyt. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #12 Skrevet 3. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mindre sliten, mindre anpusten, fikk tilbake normal fuktighet i huden (den ble veldig tørr når jeg hadde lavt), følte meg mindre nedstemt, magen fungerte normalt igjen, jeg hadde en indre uro når jeg lå for lavt, det forsvant. Det begynner å bli lenge siden så jeg husker ikke alt. Hva slags symptomer går ikke over hos deg? Anonymkode: 9cc7c...fd6 Takk ! Jeg har ekstremt tørr hud spesielt på kjakene. Det er fælt ! Føler fuktighetskrem bare legger seg oppå huden som et lokk og trekker ikke inn. Verste er vel å alltid være sliten, aldri våkne uthvilt, være deprimert og den forferdelige tåkehjernen. Anonymkode: 74984...cf6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #13 Skrevet 3. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar bare en pille om dagen med armour. Er ikke det nok ? Anonymkode: 74984...cf6 Jeg deler dagsdosen min i 3 pga T3. Jeg startet på veldig lav dose og brukte 1,5 år for å øke til riktig dose. Jeg styrer kun etter ft3 og ft4. Jeg er mye bedre og klarer å jobbe, men er ikke i nærheten av det jeg var før jeg ble syk. Anonymkode: b3993...471 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #14 Skrevet 3. mars 2019 Flere innspill ? Begynner å føle meg desperat! Anonymkode: 74984...cf6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #15 Skrevet 3. mars 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tar bare en pille om dagen med armour. Er ikke det nok ? Anonymkode: 74984...cf6 Meg bekjent kan man få Armour thyroid tabletter med styrkene 30 mg, 60 mg, 90 mg, 120 mg og 180 mg. Det er betydelig forskjell på å ta 30 og 180 mg hver dag. (du må ta 6 stykker 30 mg for å få i deg 180 mg, mot bare 1 tablett av den som faktisk inneholder 180 mg). Hva som er riktig dose for deg er det ikke noen her på et forum som kan fortelle deg, det må du finne ut av i samråd med lege. For å finne riktig dose tar legen blodprøver, samt snakker med deg for å høre om symptomene er borte. Det er også vanlig å ta blodprøver 6 uker etter endring av dose. Har du snakket med lege om denne medisinen? Anonymkode: 15394...7e0 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #16 Skrevet 3. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt armour ca en måned og merker ingen virkning. Har dog glemt den noen ganger pga reise og tatt den for sent på dagen (tror jeg ?) *tåkehjerne* huff håper på virkning snarest !! Anonymkode: 74984...cf6 Stoffskiftemedisiner er noe dritt, mildt sagt. Å treffe dosen er for noen enkelt, andre uhyre vanskelig. Medisinene må taes hver dag og til samme tid på døgnet, uten mat og særlig uten melkeprodukter. Glemmer du en dose en dag, så svinger innholdet ditt i blodet så mye at bare det kan gjøre deg verre. Noen opplever også variasjoner i mengden medisin de trenger med årstidene, derfor er det viktig med både regelmessig inntak av medisin og kontrollmålinger av TSH, T3 og T4. Å gå med et dårlig regulert stoffakifte kan medføre både beinskjørhet og andre plager på sikt. Stoffskiftet ditt regulerer alle prosesser i kroppen, og uten stoffskiftehormoner kan man faktisk dø, eller vil man dø, rettere skrevet. Mange forstår ikke viktigheten av å passe på stoffskiftemedisinene sine. Du bør sette på en alarm på telefonen din slik at du husker medisinen. Anonymkode: 5762b...e74 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #17 Skrevet 3. mars 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stoffskiftemedisiner er noe dritt, mildt sagt. Å treffe dosen er for noen enkelt, andre uhyre vanskelig. Medisinene må taes hver dag og til samme tid på døgnet, uten mat og særlig uten melkeprodukter. Glemmer du en dose en dag, så svinger innholdet ditt i blodet så mye at bare det kan gjøre deg verre. Noen opplever også variasjoner i mengden medisin de trenger med årstidene, derfor er det viktig med både regelmessig inntak av medisin og kontrollmålinger av TSH, T3 og T4. Å gå med et dårlig regulert stoffakifte kan medføre både beinskjørhet og andre plager på sikt. Stoffskiftet ditt regulerer alle prosesser i kroppen, og uten stoffskiftehormoner kan man faktisk dø, eller vil man dø, rettere skrevet. Mange forstår ikke viktigheten av å passe på stoffskiftemedisinene sine. Du bør sette på en alarm på telefonen din slik at du husker medisinen. Anonymkode: 5762b...e74 Tusen hjertelig takk for denne informasjonen ! Når på døgnet må de taes? Anonymkode: 74984...cf6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #18 Skrevet 3. mars 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen hjertelig takk for denne informasjonen ! Når på døgnet må de taes? Anonymkode: 74984...cf6 Noen får best effekt av å ta medisinen på morgenen før de går på badet, slik at medisinen får virke på tom mage, før frokost. Andre finner andre tider på døgnet, det viktige er derimot å ta dem til omtrent samme tidspunkt, slik at 24 timers effekten blir brukt opp før du fyller på for nye 24 timer, for å forklare dette folkelig forståelig. Men selv om du er nøye med medisineringen så kan det gå mange måneder før du merker effekt. Anonymkode: 5762b...e74 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #19 Skrevet 3. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen får best effekt av å ta medisinen på morgenen før de går på badet, slik at medisinen får virke på tom mage, før frokost. Andre finner andre tider på døgnet, det viktige er derimot å ta dem til omtrent samme tidspunkt, slik at 24 timers effekten blir brukt opp før du fyller på for nye 24 timer, for å forklare dette folkelig forståelig. Men selv om du er nøye med medisineringen så kan det gå mange måneder før du merker effekt. Anonymkode: 5762b...e74 Tusen takk !!! Anonymkode: 74984...cf6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #20 Skrevet 3. mars 2019 TS, har du snakket med legen om medisin og oppfølging av dose? Anonymkode: 15394...7e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå