Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jjj

Endret av ivf2019
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å starte før sommerferie er ikke lurt nei. Tror neppe de gjør det med førstegangs prøvere. Det er en del kontroller som skal gjøres før innsett.

Å vente frivillig er et sjansespill...kan fort bli lang ventetid 

Og du, startet med medisiner I FORHOLD TIL ivf? What? 

Anonymkode: 20713...6e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du vente frivillig på ivf? Det er jo litt av ett sjansespill. Hadde nok bare tatt i mot forsøket neste måned, dere er tross alt heldige som får sette i gang. Ventelistene er lange... og; det er som du sier selv også - feriestengte sykehus i sommer som gjør at dere risikerer å måtte vente enda lenger på første forsøk. 

Anonymkode: 35e96...15a

Skrevet

Riksen har sommerferie i juli, så det kan gå med forsøk i juni hvis syklusen din stemmer med det du ser for deg, men hvis du har lang protokoll starter du med medisiner en del før. Du får nesten bare høre med sykehuset om det passer for de. Det er normalt sett ikke noe problem å utsette forsøk, men det er som de andre sier et kapasitets spørsmål og du kan ikke alltid velge når du kan sette igang. Det kan være greit å forberede seg på at det er relativt lite man kan kontrollere selv i denne prosessen, men jeg vil tro det går fint å utsette det litt. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg tatt imot alle tilbud som jeg har fått, så problemstillingen om å vente er ukjent for meg. Men dersom det av en eller annen grunn ikke passer nå er det nok lurere å be om mai. Da er du sikker på at ferieavviklingen ikke krasjer med forsøket. Antar at du ikke har vært gjennom dette før. Det jeg ikke var forberedt på var hvor lang tid ett forsøk tar, med lang protokoll vel å merke. Det tar fort fem uker fra oppstart nesespray (nedregulering) til innsett. 

Anonymkode: 1c3f0...f31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...