AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #1 Skrevet 3. mars 2019 Jeg har i flere år fått hjelp til å styre økonomien via Nav, da jeg hadde aap og mange småsummer pr måned som gjorde det vanskelig å ha penger til større regninger. Nå har jeg fått innvilget uføretrygd og har derfor avsluttet frivillig forvaltning, så kontoen jeg har fått penger inn på til nå avsluttes nå de neste dagene. Har jeg krav på pengene som er igjen på kontoen? De er jo mine? (Aner ikke hvor mye det er snakk om.) Er det noen her inne som har gått gjennom prosessen som fikk pengene tilbake, evt hvor mye var det? Anonymkode: b5eb5...624 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #2 Skrevet 3. mars 2019 Selvfølgelig får du igjen pengene dine. Ring forvalteren din og spør hva du har.. Anonymkode: 40b66...8ab 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #3 Skrevet 4. mars 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig får du igjen pengene dine. Ring forvalteren din og spør hva du har.. Anonymkode: 40b66...8ab Har prøvd i over en uke uten svar... Anonymkode: b5eb5...624
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #4 Skrevet 7. mars 2019 Selvfølgelig har du rett på pengene, alt er ditt. Har du ikke fått oversikt over hvor mye det er snakk om?? Jeg råder deg til å be om en oversikt over hva som har gått ut og inn, her i byen ble en forvalter på Nav dømt til fengsel for flere år siden. Hadde tappet beløp fra flere av klientene sine over flere år. Vær spesielt obs om det er en forvalter Nav har leid inn (selvstendig næringsdrivende, altså ikke ansatt i selve NAV). Det har vært mye surr rundt de som leier seg inn. Anonymkode: be715...210 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 På 7.3.2019 den 20.59, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig har du rett på pengene, alt er ditt. Har du ikke fått oversikt over hvor mye det er snakk om?? Jeg råder deg til å be om en oversikt over hva som har gått ut og inn, her i byen ble en forvalter på Nav dømt til fengsel for flere år siden. Hadde tappet beløp fra flere av klientene sine over flere år. Vær spesielt obs om det er en forvalter Nav har leid inn (selvstendig næringsdrivende, altså ikke ansatt i selve NAV). Det har vært mye surr rundt de som leier seg inn. Anonymkode: be715...210 Jeg fikk nylig oversikt og det står at jeg har 37.000 på kontoen 😮 MEN saksbehandler sa at jeg neppe fikk en stor sum fordi det er en budsjettkonto. Jeg skjønner ikke hvorfor det står at jeg har så mye og at det ikke betyr at jeg skal få igjen en del..? Anonymkode: b5eb5...624
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #6 Skrevet 13. mars 2019 Jeg jobber i bank og har erfaring med å sette opp forvaltningsløsninger for NAV. En vesentlig funksjonalitet knyttet til hvordan dette settes opp, er at kontoene rapporteres til myndighetene på den enkelte NAV-klient, selv om NAV-klienten selv ikke har disposisjonsrett på pengene. Midlene rapporteres altså til myndighetene slik at de tilhører deg. Kan ikke skjønne annet enn at det må være en misforståelse her, snakk med din forvalter/kontaktperson i NAV. Anonymkode: 16da0...22b 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #7 Skrevet 14. mars 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i bank og har erfaring med å sette opp forvaltningsløsninger for NAV. En vesentlig funksjonalitet knyttet til hvordan dette settes opp, er at kontoene rapporteres til myndighetene på den enkelte NAV-klient, selv om NAV-klienten selv ikke har disposisjonsrett på pengene. Midlene rapporteres altså til myndighetene slik at de tilhører deg. Kan ikke skjønne annet enn at det må være en misforståelse her, snakk med din forvalter/kontaktperson i NAV. Anonymkode: 16da0...22b Takk for informasjon, men jeg skjønte ikke helt. Hva er misforståelsen? Anonymkode: b5eb5...624
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #8 Skrevet 14. mars 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk nylig oversikt og det står at jeg har 37.000 på kontoen 😮 MEN saksbehandler sa at jeg neppe fikk en stor sum fordi det er en budsjettkonto. Jeg skjønner ikke hvorfor det står at jeg har så mye og at det ikke betyr at jeg skal få igjen en del..? Anonymkode: b5eb5...624 Dette er DINE penger. Her ville jeg hatt alle varselsbjeller gående. Du går til nav og krever å få oversikt over kontoen og også oversikt over alt som har gått ut og inn- det har du krav på! Alle pengene som står på din konto er dine, dette høres skikkelig suspekt ut. Anonymkode: be715...210 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #9 Skrevet 14. mars 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for informasjon, men jeg skjønte ikke helt. Hva er misforståelsen? Anonymkode: b5eb5...624 Hva er en budsjettkonto? Har NAV noen planlagte betalinger til forfall/ fakturaer du har gitt de som de tenker de skal betale for deg, som er grunnen til at de mener du ikke får igjen hele summen? Snakk med NAV og få mer detaljer rundt hvorfor de svarer som de gjør - tipper de har misforstått deg eller motsatt Anonymkode: 16da0...22b 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #10 Skrevet 14. mars 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er en budsjettkonto? Har NAV noen planlagte betalinger til forfall/ fakturaer du har gitt de som de tenker de skal betale for deg, som er grunnen til at de mener du ikke får igjen hele summen? Snakk med NAV og få mer detaljer rundt hvorfor de svarer som de gjør - tipper de har misforstått deg eller motsatt Anonymkode: 16da0...22b Det er vel bare et annet ord for forvaltningskonto, som er kontoen de har hatt kontroll over og alt jeg har fått har kommet inn der. Og som du sier, de betaler regninger fra den. Men det er ingen flere regninger nå siden jeg overtar ansvaret for egen økonomi. Jeg trodde ikke det var vanlig å få utbetalt såpass mye når man avslutter en slik avtale. Men det er det som står på kontoutskriften. Anonymkode: b5eb5...624
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #11 Skrevet 29. mars 2019 HI her. Nå er det 25 dager siden men jeg har fremdeles ikke mottatt pengene 😔😔 Anonymkode: b5eb5...624
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #12 Skrevet 29. mars 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: HI her. Nå er det 25 dager siden men jeg har fremdeles ikke mottatt pengene 😔😔 Anonymkode: b5eb5...624 Ja men da MÅ du jo kontakte NAV! Ring dem og be om å få snakke med din veileder. Evt send mld på nav.no og be om å få utbetalt pengene. Anonymkode: 91065...79f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #13 Skrevet 29. mars 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men da MÅ du jo kontakte NAV! Ring dem og be om å få snakke med din veileder. Evt send mld på nav.no og be om å få utbetalt pengene. Anonymkode: 91065...79f Nav har sendt beskjed til banken som nå må manuelt gjøre opp kontoen for så å avslutte den. Har kontaktet banken men de vil/kan ikke si noe. Nav sier bare at jeg sikkert får det neste uke. I forrige uke sa de at pengene skulle komme tidlig denne uken. Anonymkode: b5eb5...624
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #14 Skrevet 29. mars 2019 På 14.3.2019 den 20.59, AnonymBruker skrev: Det er vel bare et annet ord for forvaltningskonto, som er kontoen de har hatt kontroll over og alt jeg har fått har kommet inn der. Og som du sier, de betaler regninger fra den. Men det er ingen flere regninger nå siden jeg overtar ansvaret for egen økonomi. Jeg trodde ikke det var vanlig å få utbetalt såpass mye når man avslutter en slik avtale. Men det er det som står på kontoutskriften. Anonymkode: b5eb5...624 hva mener du her? hvor mye folk har stående på kontoen avhenger jo av inntekt, utgifter osv. Så hva som er vanlig å ha stående er jo individuelt. Det er som sagt dine penger, og antagelig har du så mye igjen fordi forvalter har tatt over kontoen og disponert den på en god måte. Det er vel en god grunn til at du har fått den avtalen og om du ikke har styring på økonomien er du vel vant til at det er lite penger igjen. Anonymkode: be715...210
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå