AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #1 Skrevet 3. mars 2019 Når jeg setter igang med treningen har jeg en tendens til å gå for hardt inn med en gang, og så ende opp med å kræsje skikkelig, enten i det at jeg blir syk eller skader meg. Så jeg lurer på hvordan det er lurt å komme igang? Jeg ønsker å starte rolig, men samtidig er det jo så deilig å trene, og jeg har lyst til å bare kjøre på 100% med en gang. I går trente jeg 30 minutter rolig cardio, og er forferdelig støl i dag. Prøvde meg på litt trening i dag og, men fant ut etter bare et par minutter at det kanskje er lurt å vente til stølheten har gitt seg litt. Hva tenker dere? Anonymkode: 2c6c9...73e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #2 Skrevet 3. mars 2019 Du kan fint trene mye så lenge du trener variert og lytter til kroppen. Hvis du har trent hardt en dag så kan du for eksempel trene yoga, eller noe annet som ikke belaster kroppen på samme måte, dagen etter. Men slutt med en gang hvis ting begynner å gjøre vondt. Det er bedre å ta et par dagers pause enn å bli skadet. Anonymkode: 86733...991
Pierre Gynt Skrevet 3. mars 2019 #3 Skrevet 3. mars 2019 (endret) Det er ganske enkelt: Du har minimumet trening som gir effekt, og maksimumet som kroppen faktisk kan takle. Begynn nærmere det første, og jobb deg gradvis opp mot det siste. Om det innebærer at du holder igjen i begynnelsen, så gjør du det. Endret 3. mars 2019 av Purt Gull
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #4 Skrevet 4. mars 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg setter igang med treningen har jeg en tendens til å gå for hardt inn med en gang, og så ende opp med å kræsje skikkelig, enten i det at jeg blir syk eller skader meg. Så jeg lurer på hvordan det er lurt å komme igang? Jeg ønsker å starte rolig, men samtidig er det jo så deilig å trene, og jeg har lyst til å bare kjøre på 100% med en gang. I går trente jeg 30 minutter rolig cardio, og er forferdelig støl i dag. Prøvde meg på litt trening i dag og, men fant ut etter bare et par minutter at det kanskje er lurt å vente til stølheten har gitt seg litt. Hva tenker dere? Anonymkode: 2c6c9...73e Hvis du blir så stiv etter så lite trening så er det et tydelig tegn på at kroppen din nærmest ikke tåler noen ting. Da er det viktig at du trapper FORSIKTIG opp hvis du skal unngå skader. Det sies vel at treningsmengden ikke bør økes med mer enn ti prosent pr uke. Anonymkode: 36eac...8bd 1
Gjest BearMama Skrevet 6. mars 2019 #5 Skrevet 6. mars 2019 Anbefaler deg å starte med 3 økter i uka. Holder du deg til det så vil det ikke ta menge ukene før kroppen er bygget opp til å tåle mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå