Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan stå i konflikter på arbeidsplassen? 

Endret av Capt. Obvious
edit
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Capt. Obvious skrev:

Hvordan stå i konflikter på arbeidsplassen? 

holde kjeft på jobben

Anonymkode: 89330...edf

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

holde kjeft på jobben

Anonymkode: 89330...edf

Nei, tiden for det er forbi. Og det er en relativt bra jobb, så jeg er villig til å sloss :) 

• Liker 1
Gjest Ninnn
Skrevet

Spørs hvilken type du er. Noen frykter konflikter, og vil unngå dem for enhver pris. Andre får næring av konflikter, de har en slags dark matter i personligheten som bare vokser seg større av krangling, konflikter og spenninger. De nyter det, det gir dem energi. Kjipt hvis du er type 1 og møter på noen som er type 2.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Ninnn skrev:

Spørs hvilken type du er. Noen frykter konflikter, og vil unngå dem for enhver pris. Andre får næring av konflikter, de har en slags dark matter i personligheten som bare vokser seg større av krangling, konflikter og spenninger. De nyter det, det gir dem energi. Kjipt hvis du er type 1 og møter på noen som er type 2.

Jeg er vel en kombinasjon av 1 og 2 :) Jeg oppsøker ikke konflikter, men frykter heller ikke å forsvare meg selv. Og blir det stygt, så blir det bare det, om jeg så må ødelegge et annet menneske. 

Anonymkode: d429b...292

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg fundert på selv. Selv hater jeg konflikter og vil helst slippe det, men har innsett at det i blant er en del av livet. Blitt litt tøffere de siste åra og. Problemet mitt er at jeg kan bli litt oppstilt og sinna og har egentlig bare lyst til å kaste en stol på den andre personen eller si noe stygt til hn. Jeg blir varm, og kan skjelve litt. Huff 😛 

Uansett, for meg funker det å bare holde roen. Jeg bestemmer meg for å være rolig. Så er jeg saklig. Jeg har fokus på saken, og løsningen. Personen kan få rase fra seg litt, men hva som blir sagt i sinne fokuserer jeg ikke så mye på. Er det for ille, så sier jeg rett og slett at «Når du snakker sånn til meg så har jeg ikke lyst til å diskutere med deg. Møt meg i morgen i stedet». 

Jeg unngår alltid å svare på usaklige kommentarer. Jeg innrømmer mine evt feil i saken, og beklager disse. Så kommer jeg raskt med forslag til løsning. Sitter den andre og bare prater skit så gjentar jeg forslaget mitt. «Dette er det eneste forslaget vi har kommet frem til hittil», noe sånt kan jeg og si. Da forstår de fleste at de enten må si ja til dette, eller begynne å tenke løsningsorientert sjæl! 

Kommer de med forslag til løsning så viser jeg at jeg vurderer det og tar hensyn til det. Om forslaget er greit, så sier jeg at da ta vi det. Er det et mer umulig forslag, så prøver jeg å bruke litt av mitt og litt av det forslaget.

Er selvfølgelig ikke sånn i alle situasjoner, da. Men stort sett har det gått greit om jeg: holder roen, fokuserer på sak og løsning, overser usaklige kommentarer, og oppfører meg saklig selv.

Jeg kommer ALDRI med personangrep eller snakker om andre ting enn saken, uansett hvor mye den andre prøver å legge hele skylda på meg. «Men DU gjorde... bla bla». I stedet for å si «Men DU da?? Du gjorde sånn og slik!!», så sier jeg «Ja, jeg beklager det, og nå ønsker jeg å finne en løsning. Jeg har tenkt litt på det og kommet frem til at......». Noe sånt. 

Anonymkode: da76b...630

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...