Gå til innhold

Vaskemaskin

Pasha

Anbefalte innlegg

Har en kombinert vaske og tørkemaskin som har fungert bra helt til nå..

Merke er Indisit

og feilen er: disse varselslampene (vask, skyll, sentrifug eller tørk) har stoppet å lyse..(de skal lyse på det programmet maskinen driver med),, og når jeg satte den på tørkeprogrammet i stad drev den bare å vasket og sentrifugerte.. skjønner ingen ting jeg...

DUMME MASKIN!.. er ikke gammel heller.. kjøpte den 1 des..

noen andre som har samme probelem her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kombimaskiner er ikke det beste som finns dessverre.

Har ikke vært borti den selv, men jobbet med det og det merket + flere med endel trøbbel har jeg vært borti ja.

Før du kontakter stedet du kjøpte den sjekk filter og se i bruksanvisningen om de står noe under feilsøking eller noe sånt der. På enkelte maskiner er det mulig å "reset" maskinen og alt skal funke fint igjen.

Ingenting av det som funker så kontakt butikken for å vite hvilket serviceverksted du skal bruke.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går jo på garantien ja.. er bare at det er så kjipt.. ringte til butikken i stad.. fikk et tlf nr til et firma..må ringe dem i morgen.. så får vi se hva som skjer.. betale skal jeg i allefall ikke gjøre..... så får vi se hvor langt tid dette tar da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

for det første kombimaskiner er ikke anbefalt og hvorfor i hule verden kjøpte du indesit :o jeg hørte etter på det merket når det var på tibud og fikk høre at den var jo fin og se på da det var det jeg fikk høre, det er en gammeldags maskin med gummioppheng i dag er det bedre oppheng og de koster lite i forhold til de andre de er jo to tusen billiger en de andre det er bedre og gi litt mer og få noe som er bedre og så er det bedre ogha trommlene hver for seg det mener jeg men du kan jo gjøre som du vil

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange velger kombimaskin pga plass...

Minuset med disse om man vasker mye er at ingen har kapasitet til å tørke like mye som den kan vaske.

Eks. Vaske 5 kg tøy, men kun tørke 3,5 kg så da må det deles opp.

Maskinen er vel ikke gammeldags, men det er et rimelig merke (ariston også) og da er delene deretter også.

Lagd i Italia og brukt mye mindre holdbare deler enn hva er på maskiner produsert i Tyskland feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi var veldig skeptiske til å kjøpe en sånn kombi-maskin.

men i følge selgeren hadde det vært mye problemer med denne typen maskiner tidligere,, men nå hadde de rettet på disse problmene...(var en kunde der samtidig som oss som hadde kjøpt den maskinen et par mnd tidligere,og hun var meget fornøyd)

En annen grunn av at ei vennine av meg hadde hatt en sånn maskin i ca 1/2 - 1 år.. og hun er superfornøyd med den! (har ingen problemer enda eller hun)

derfor falt valget på den maskinen,

Skal ringe service i dag så da får vi se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange velger kombimaskin pga plass...

Minuset med disse om man vasker mye er at ingen har kapasitet til å tørke like mye som den kan vaske.

Eks. Vaske 5 kg tøy, men kun tørke 3,5 kg så da må det deles opp.

Maskinen er vel ikke gammeldags, men det er et rimelig merke (ariston også) og da er delene deretter også.

Lagd i Italia og brukt mye mindre holdbare deler enn hva er på maskiner produsert i Tyskland feks.

hei

indesit er et merke som bruker gammeldags tekonologi og har et gummioppjemg det er et bedre oppheng på andre, det er mer anbefalt og satse på et merke som upo eller zanussi eler siemens de er billigere en aeg og miele men nesten like bra og da har du en maskin som er mer varig, og sett over tid er den da en billigere kjøp selv om den er dyrere og to maskiner tar jo ikke så mye mere plass da de kan settes oppå hverandre selv om man nok som regel må dele op vasken da ikke alt man vasker kan i tørketrommel

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det da med opphengingen, er ikke så teknisk, men det er også forskjell på delene. Feste på dør ol.

Men at mange gjør det pga plass er ikke tull altså :wink: Hadde mange innom som skulle ha det pga det. Og fordi de mente det var kjekt og billigere enn å kjøpe vask og tørk hver for seg osv.

At Siemens er nesten like bra som aeg og miele er jeg med på. Kjøpte med Bosch vaskemaskin fremfor Aeg da kvaliteten på disse er ganske like.

Men man kan ikke sammenligne upo og zanussi med Miele.

Og trådstarter. Håper alt har ordna seg med maskinen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. ringte jo til service i går (sambo ringte..hadde jeg ringt hadde jeg klikket når jeg hørte hva de sa),, de kommer på fredag!!! så nå er vi uten vaskemaskin lenge! I følge forbrukerkjøps loven har man jo krav på leie-produkt dersom det tar mer en ei uke å fikse feilen.. gjelder dette fra da man ringte,,eller fra da servicemannen var her,,,? dersom det er det så kan vi jo være 2 uker uten maskin..og det er jo litt lenge da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder fra man ringer.

Noen serviceverksteder har maskin de kan låne ut, men butikken du kjøpte den i skal du få lånemaskin av. Kontakt de i dag og så fort som mulig så du kan få ut en.

Og du har KRAV på lånemaskin så bry deg ikke om du møter en selger som prøver å si noe annet. Vet det er litt ymse svar rundt omkring.

Tror kanskej du kan telle dager fra du kontaktet butikken om servicen også jeg. Ring og få deg en maskin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra dagen man ringer altså.. det er bra.. er fullstendig klar over at man har krav på leie-maskin. (jobber selv i butikk, så jeg kan det meste av jusen der)var bare ikke helt sikker på om det gjaldt fra dagen man ringte, eller fra dagen service-mannen kom.. :roll: (der jeg jobber kommer jo kunden selv med produktet-- så sender vi det på rep, evt dersom det er lettere for kunden sender vi kunden direkte på verkstedet til tingen det er noe galt med).. så da skal jeg ta meg en alvorsprat med denne mannen som kommer jeg.. evt ringe til butikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet med det gikk vi alltid utifra den dagen kunden ringte/kom i butikk og tilbydde låneprodukt da.

I noen tillfeller kontaktet kunden serviceverksted selv og vi visste ikke om det. Kom de da innom fikk de også tilbudet.

Men mulig du bør si ifra selv og gjør du det i dag så kanskje du får en kjørt ut så fort som mulig. For så sant du fikk nr av butikken, ringer service og ikke gir tilbakemelding til butikken at det er så lang ventetid, trenger lånemaskin så tror de alt er greit. Vi brukte eksterne serviceverksteder og da har man ikke den oversikten. Noen ganger hadde de mulighet til å dra ut samme dag, andre ganger ikke. Og det har som sagt butikken ikke oversikt på.

TA en tlf til butikken i dag du og forklar situasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for hjelpen! bra å høre med noen som kan jusen med slke saker også... (har selv bare små ting vi,, + noen store,, men ikke større en at de får plass i en bil.. så da kommer gjerne kunden direkte med den til oss,,og da er det jo litt lettere og regne med den uka da..)

skal hjem til foreldrene mine i morgen,,tar med et par poser da.. (er bare 2 voksene..så så fryktlig mye er det jo ikke med klær da..),, så full krise er det jo ikke,, men 2 uker uten maskin blir vel litt i lengeste laget vil jeg tru :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det da med opphengingen, er ikke så teknisk, men det er også forskjell på delene. Feste på dør ol.

Men at mange gjør det pga plass er ikke tull altså :wink: Hadde mange innom som skulle ha det pga det. Og fordi de mente det var kjekt og billigere enn å kjøpe vask og tørk hver for seg osv.

At Siemens er nesten like bra som aeg og miele er jeg med på. Kjøpte med Bosch vaskemaskin fremfor Aeg da kvaliteten på disse er ganske like.

Men man kan ikke sammenligne upo og zanussi med Miele.

Og trådstarter. Håper alt har ordna seg med maskinen din :)

hei

mulig det med upo og zanussi, det er mulig den maskina jeg så på var bosch, og det er mulig at selgeren sa det sånn det er ikke nødvendig og ha noe annet, upo er det osm var elto før og de sier at kvaliteten har gått ned og jeg mener og jeg har hørt at zanussi har et dårligere resultat så det er mulig jeg tok feil

jeg mener og at aeg zanussi og elto samarbeidet om noen maskiner før

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knotete skrivd av meg så jeg.

Siemens og Bosch er samme konsern og har akkurat like modeller med samme spesifikasjoner men med forskjellig merke og modellnavn. Derfor blanda jeg litt. Klin likt er det (ihvertfall alle de tyskproduserte).

Vet ikke det med samarbeidet før,mulig det altså, men i dag er zanussi, electrolux og aeg samme konsern.

Alle vaskemaskiner til sitt bruk :) Noen trenger mer eller mindre enn andre, men å legge seg litt over midten av pris får man noe bra ihvertfall.

Har jeg bedre råd neste gang når maskina mi ryker (forhåpentligvis om 12-15år) skal jeg ha en Miele altså.

Men da er man kanskje fler enn to og har brukt for litt mer også.

Får begynne å spare nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er kanskje en smart ide det,, kjøpe det beste og dyreste de har.. da bør den ikke rykke :wink:

men forløplig er vi bare 2 stk her og..og trengte ikke noe bedre... klærne ble rene og pene,,og tøyet ble tørt det.. (helt frem til maskinen røyk da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje en smart ide det,, kjøpe det beste og dyreste de har.. da bør den ikke rykke :wink:  

men forløplig er vi bare 2 stk her og..og trengte ikke noe bedre... klærne ble rene og pene,,og tøyet ble tørt det.. (helt frem til maskinen røyk da)

Aldri noen garanti for noenting ;)

Men det er klart, 2 personer og da voksne vil jo bruke vaskemaskinen mye mindre enn en famile på to voksne og 3 barn i barnehage/skolealder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...