Gå til innhold

Hvor mye koster det å få noen til å møkke ut i stallen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er en ok timelønn for det som på engelsk kalles "groom", altså en som tar seg av hestene? Da mener jeg fôrer, steller, tar de ut/inn av luftegård, og møkker ut. 

Anonymkode: 231c3...603

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i stall og får 130/kr timen. Jeg tar inn og ut hester, kler av og på dem osv. Samt fôringer. Der jeg jobber er det rideskole + oppstalling, jeg har ansvar for å møkke boksene til skolehester (+ fylle vann). Det er mulig for oppstallører å betale ekstra for å få det møkket enkelte dager i vår stall i hvert fall

Det smarteste du gjør er vel å skaffe deg en fôrrytter

Anonymkode: 9fa77...3c0

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i stall og får 130/kr timen. Jeg tar inn og ut hester, kler av og på dem osv. Samt fôringer. Der jeg jobber er det rideskole + oppstalling, jeg har ansvar for å møkke boksene til skolehester (+ fylle vann). Det er mulig for oppstallører å betale ekstra for å få det møkket enkelte dager i vår stall i hvert fall

Det smarteste du gjør er vel å skaffe deg en fôrrytter

Hva gjør en fôrrytter da? De kan vel ikke være der hver dag?

Hva er din alder forresten, mtp timelønnen?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, dr_zhivago skrev:

En forrytter rir hesten og steller i stallen på visse dager. 

Anonymkode: 285ca...04d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg passet en hest i perioder hvor eier jobbet borte 2 uker om gangen, da fikk jeg 100kr pr dag, og hadde ansvar for å fylle vann ute, møkke boks og mosjonering.  Jeg delte ansvaret med ei annen, som fikk 150kr pr dag, for hun trente hesten. (hun var rideinstruktør og trente dressur, jeg bare koste meg på tur med hesten)
Utslipp og foring var inkludert i stalleien. 

På en annen stall betalte vi 50kr pr dag for møkking av boks på fast basis, og 250kr pr dag for fult oppsyn dersom hverken eier eller hestepasser kunne komme i stallen. 

Alt kommer an på avtalen man skal ha, om det er på fast basis, om det er enkeltdager ved f.eks sykdom, om det er profesjonelle folk som skal passe hesten, eller om det er noen som vil gjøre det mot å få ri innimellom. 

Anonymkode: b379a...b05

Skrevet

Hos oss er det normalt å få noen andre til å passe hesten gratis mot at man f.eks passer denne personens hest ved en senere anledning. Skal man ha en fast avtale om f.eks møkking mandag til fredag koster dette 500kr i mnd. Noen tar på seg å møkke i helgene og det vanlige er 50kr pr gang.

AnonymBruker
Skrevet
På 3. mars 2019 den 12.52, dr_zhivago skrev:

Er 19. Tror jeg tjener ganske ok ift hva andre som jobber i stall gjør (har ikke utdanning, jobbeår), men det er også veldig sentral beliggenhet og en stall som får penger fra kommunen 

Jeg kunne gjort dette for en som hest på stallen (mot ekstra betaling) de dagene jeg jobber. Du må nok se i den enkelte stall og bare etterlyse litt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...