Gå til innhold

Søke jobb i barnehagen hvor den grusomme ulykken skjedde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på utkikk etter ny jobb i Bergen som barnehagelærer. Ser at den barnehagen hvor ulykken med et sovende barn i vogn skjedde, søker etter en ny barnehagelærer i 100% fast stilling. Jeg tenker litt på hvordan miljøet er på den arbeidsplassen etter en slik hendelse. Kanskje det er vanskelig å komme inn som ny der. 

Noen som har noen tanker? 

Anonymkode: cb09b...b61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akasia har flere barnehager. Det er ikke sikkert at det er den samme..?

Skrevet

Det er en tragisk sak somnylig har hendt. Den er nok langt fra bearbeidet enda, og saken skal antagelig for retten også.... det vil prege både ansatte og foreldre. 

samtidig må de ha ped leder ....er du nyutdannet ville ikke det være et sted jeg ville anbefalt min datter å søke jobb. Er du derimot erfaren og har tenkt gjennom ulike secrenarier kan du jo vurdere det😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro det er få barnehager som får så god oppfølging akkurat nå.

Anonymkode: ae23c...414

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, Mass skrev:

Akasia har flere barnehager. Det er ikke sikkert at det er den samme..?

Det er kommet frem i media hvilken barnehage det er og det er kun denne som har utlyst fast stilling. Derfor er det litt fristende, men redd for at det er mye følelser involvert der. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du er dyktig, go for it. Ta utfordringen.

Anonymkode: 0d921...198

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Akasia er en ræva kjede å jobbe for. 

Anonymkode: 0f084...7de

Skrevet

Stillingen er ikke som pedagogisk leder, men barnehagelærer. Dvs nivået under lederen på avdelingen. Men man får ansvar sammen med ped.leder og stort sett også ansvar for foreldresamtaler osv. Jeg tenker jo at hele barnehagen vil være preget av dette en god stund fremover. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Akasia er en ræva kjede å jobbe for. 

Åh? Har du personlig erfaring? Jeg har noen bekjente som er veldig fornøyd med å jobbe i andre barnehager hos dem. Kommer jo kanskje veldig an på barnehagen. 

Jeg tenker også litt på hvordan saken ble håndtert av ledelsen. Vet jo kun det som har kommet frem i media og det kan jo være et annet bilde bak..

Skrevet

Jeg ville søkt. Og heller spurt litt på et eventuelt jobbintervju.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Åh? Har du personlig erfaring? Jeg har noen bekjente som er veldig fornøyd med å jobbe i andre barnehager hos dem. Kommer jo kanskje veldig an på barnehagen. 

Jeg tenker også litt på hvordan saken ble håndtert av ledelsen. Vet jo kun det som har kommet frem i media og det kan jo være et annet bilde bak..

Jobbet der ett år :) 70 % av de ansatte sluttet samme året som jeg sluttet. 

Det er dårlig bemanning (var mellom 7 og 8 barn per voksen da jeg var der, tallene gjelder for flere barnehager), ledelsen går imot arbeidsmiljøloven, ledelsen ønsker ikke gi gode arbeidsvilkår for de ansatte. Ref. Streiken som var for 2 år siden 

• Liker 2
Gjest NotYou
Skrevet

Ville aldri ha søkt jobb såppas tidlig etter en slik drastisk hendelse. Det kan umulig være et godt og avslappende miljø mellom de ansatte i denne barnehagen. Å komme inn som ny må være tøft. 

Skrevet

Jeg hadde styrt unna. Å være nyutdannet med pågangsmot og så ta på seg en slik jobb er veien mot veggen. 

• Liker 1
Gjest PregnantBlanket
Skrevet

Jeg hadde aldri begynt å jobbe i en slik barnehage.
Som utdannet barnehagelærer hadde jeg styrt unna. Rutinene er virkelig bekymringsverdige og bemanningen, kvaliteten på ansatte, må være enda verre.

Nei, nei, nei...
Det dukker Stadig opp nye stillinger som både pedagogisk leder og barnehagelærere.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner. 

Mynona, mod. 

Skrevet

Det er det jeg tenker også, som mange av dere skriver. Det kan ikke være et godt sted å være nå. 

Usikker på om jeg i det hele tatt skal søke i akasia kjeden. Fristen er imorgen! Akkurat nå er det ikke andre jobber ute i Bergen sør..

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Tussi2018 skrev:

Det er kommet frem i media hvilken barnehage det er og det er kun denne som har utlyst fast stilling. Derfor er det litt fristende, men redd for at det er mye følelser involvert der. 

Akasia har utlyst stilliger i 15 forskjellige barnehager, hvorav flere er fast stilling. 

2 timer siden, Tussi2018 skrev:

Det er det jeg tenker også, som mange av dere skriver. Det kan ikke være et godt sted å være nå. 

Usikker på om jeg i det hele tatt skal søke i akasia kjeden. Fristen er imorgen! Akkurat nå er det ikke andre jobber ute i Bergen sør..

Det er som nevnt over flere stillinger utlyst hos Akasia og flere i Bergen sør. 

Anonymkode: 1fbf3...068

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet der litt som vikar for noen år siden. Var der et par ganger før jeg bestemte meg for at det var nok. Det var selvfølgelig noen hyggelige folk der, men totalt sett var ikke miljøet noe bra. Vet ikke om dette er folk som fortsatt jobber der eller ikke.

Synes også utearealet var utrolig trist, særlig for de minste. På den siden beregnet for de minste barna var det heller aldri sol da barnehagen ligger nede i en grop - ikke det at dette burde være en avgjørende faktor i seg selv.

Anonymkode: 0d1ca...892

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet der litt som vikar for noen år siden. Var der et par ganger før jeg bestemte meg for at det var nok. Det var selvfølgelig noen hyggelige folk der, men totalt sett var ikke miljøet noe bra. Vet ikke om dette er folk som fortsatt jobber der eller ikke.

Synes også utearealet var utrolig trist, særlig for de minste. På den siden beregnet for de minste barna var det heller aldri sol da barnehagen ligger nede i en grop - ikke det at dette burde være en avgjørende faktor i seg selv.

Anonymkode: 0d1ca...892

Hvilken akasia var dette da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...