AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #1 Del Skrevet 3. mars 2019 Jeg har bodd i en leilighet som jeg leier, i 3 mnd nå. Saken er at før meg så har det bodd noen veldig unge mennesker, og de nekter å hente posten sin. De lurte først på om jeg kunne poste brevet som kom, med deres nye adresse - noe jeg gjorde. Etter noen dager var postkassen min full av brev (10-12 stk). De mener jeg må sende brevene til de, ettersom de har flyttet 1 time unna og ikke får hentet. (Jeg har bedt de hente dette, da jeg ikke vil ha det i min postkasse men jeg kan vel ikke kaste det heller??) de har sagt det skulle bli hentet i forrige uke eventuelt om det lå i postkassen... Dette er vel egentlig ikke mitt ansvar, eller hva? Fikk også melding for noen dager siden om at jeg måtte betale halve strømregningen deres pga de hadde glemt å si opp abbonomentet sitt. Det har gått 4 mnd siden de bodde her! Greia er at de ikke gir seg, sender frekke meldinger osv osv. Har sagt i fra at om de skal ha kontakt med oss må de gå gjennom utleier og ikke direkte til meg gjennom Facebook. Hva hadde dere gjort med dette? Anonymkode: d6948...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. mars 2019 #2 Del Skrevet 3. mars 2019 Jeg ville levert det tilbake på postkontoret med deres riktige adresse på - eller med "adressat ukjent" hvis du ikke vet hva som er den nye adressen deres. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #3 Del Skrevet 3. mars 2019 Stryk over adressen og skriv «Retur - ukjent». Putt i rød postkasse. Anonymkode: cdbdd...158 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #4 Del Skrevet 3. mars 2019 Just now, Cata said: Jeg ville levert det tilbake på postkontoret med deres riktige adresse på - eller med "adressat ukjent" hvis du ikke vet hva som er den nye adressen deres. Det pluss å fjerne navnet/navnene deres fra postkassa. Anonymkode: 13e66...204 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #5 Del Skrevet 3. mars 2019 Hvorfor skal du ta ansvar for posten til noen som tydeligvis ikke gidder å ta ansvaret for sin egen post? Anonymkode: f5dd0...e8c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 3. mars 2019 #6 Del Skrevet 3. mars 2019 Snakk med utleier. Dette er iallfall ikke ditt problem. At du sparer på posten deres må jo være mer enn bra nok. Jeg hadde levert alt til utleier, eventuelt bedt dem vipps penger for porto. Ang strømmen så har vel du tegnet eget abbonement? Hvorfor skal strømselskapet ha dobbelt betalt for samme leilighet? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #7 Del Skrevet 3. mars 2019 Kryss over adresse, skriv «ukjent/feil adresse» og send det avgårde igjen. Anonymkode: 7c285...7f1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #8 Del Skrevet 3. mars 2019 9 minutter siden, Sirah skrev: Snakk med utleier. Dette er iallfall ikke ditt problem. At du sparer på posten deres må jo være mer enn bra nok. Jeg hadde levert alt til utleier, eventuelt bedt dem vipps penger for porto. Ang strømmen så har vel du tegnet eget abbonement? Hvorfor skal strømselskapet ha dobbelt betalt for samme leilighet? Har eget ja så vet ikke hva de har surret med Anonymkode: d6948...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 3. mars 2019 #9 Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) Jeg hadde bare samlet det i en haug, og når haugen ble stor nok, hadde jeg skrevet med rød tusj utenpå hver konvolutt: "RETUR! FLYTTET" Deretter er det bare å poste alt sammen, avsenderfirmaene betaler portoen og slutter forhåpentligvis å sende til gal adresse når de får denne beskjeden. De vil behandle returposten, begynne og undersøke og forhåpentligvis finne den riktige adressen selv. Det er typisk at folk bare omadresserer ting de ikke vil være foruten, f.eks. mobiltelefonregningen. Den vil de ikke risikere blir stoppet. Resten driter de i, fordi de antageligvis ikke har planer om å betale det som kommer i posten likevel. Typisk dårlige betalere å flytte fra sted til sted uten å melde adresseendring, de prøver å komme seg vekk fra kravene. Dette lærte vi på et kurs hos Lindorff en gang. Det har jeg gjort når det har kommet post steder der personer ikke bor lenger. Akkurat nå bor jeg i blokk, og har bodd her i tre år. En person som ikke har bodd her de tre årene jeg har bodd her i alle fall (vi er kun 6 enheter i blokka), får stadig post fra steder som Namsmannen og politiet. Disse brevene henger postmannen bare opp på tavla i gangen, og der henger de. Jeg tar de ned, skriver "Retur / ukjent adressat" på dem eller "RETUR! Bor ikke her" og sender i retur i nærmeste postkasse. Bare tar med meg brevene når jeg likevel skal gå i butikken f.eks og da går forbi en postkasse. Det ser ut til å funke, for etter å ha returnert noen av disse brevene stilet til akkurat denne fyren, så har det ikke kommet noe mer på en god stund. Det nytter altså å returnere med melding til avsender. Drit i å sende til mottakerne, de får melde adresseforandringer selv! Endret 3. mars 2019 av Million 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SeptemberRose Skrevet 3. mars 2019 #10 Del Skrevet 3. mars 2019 Nei, absolutt ikke ditt ansvar. Det er vel huseieren som bør ta det ansvaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. mars 2019 #11 Del Skrevet 3. mars 2019 1 minutt siden, SeptemberRose skrev: Nei, absolutt ikke ditt ansvar. Det er vel huseieren som bør ta det ansvaret. Det er vel strengt tatt tidligere leietaker som må ta ansvaret selv. Dermed er "adressat ukjent" beste virkemiddel. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 3. mars 2019 #12 Del Skrevet 3. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har eget ja så vet ikke hva de har surret med Anonymkode: d6948...bc2 Nei da vet jeg iallfall ikke hva de surrer med. Om de hadde glemt å si opp sitt og du hadde glemt å tegnet eget hadde saken vært en helt annen. Hva sier utleier? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SeptemberRose Skrevet 3. mars 2019 #13 Del Skrevet 3. mars 2019 Ja, men hvis forrige leietaker ikke gidder å gjøre noe med det, så må huseier si ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. mars 2019 #14 Del Skrevet 3. mars 2019 Akkurat nå, SeptemberRose skrev: Ja, men hvis forrige leietaker ikke gidder å gjøre noe med det, så må huseier si ifra. Hvem skal huseier si fra til? Jeg har bodd i min rimelige andel av leieleiligheter men jeg har da aldri gitt beskjed til tidligere husvert om hvor jeg har flyttet etterpå. (Men så har jeg også husket å omadressere posten min og legge inn beskjed om omadressering på posten for overgangsfasen.) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #15 Del Skrevet 3. mars 2019 Du tegnet vel strømabonnement når du flytta inn, så da er det strøm før du flytta inn de må betale. De får jo ikke regning på strømmen der nå, som det er du som bor der. Posten som kommer er bare å sende i retur med ukjent på. Anonymkode: 64a3a...059 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #16 Del Skrevet 3. mars 2019 Posten: kryss over adressen, og merk "adresse ukjent", legg i rød postkasse. Fjern navn fra postkassa. Meldinger: du svarer bare at du ikke har mottatt noe mer. Strøm: dette skal ikke være mulig, to personer kan ikke ha abonnement på samme linje samtidig. Ville svart at jeg betaler regninger som kommer i mitt navn, at videre kontakt går via utleier, deretter blokkert nummer. Anonymkode: bdec8...cee 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 3. mars 2019 #17 Del Skrevet 3. mars 2019 Hadde svart en siste gang at det ikke er ditt problem. At du kommer til å levere posten som kommer med ukjent adresse tilbake til posten. For du skal ikke betale for å sende de post. At strømmen får de ta opp med utleier, men at du selv har ditt eget strøm abonnement og ikke kan noe for at de ikke sa opp sitt. Du kommer ikke til å betale dobbelt for at de ikke har orden på sakene sine. Så skriver du at du ikke kommer til å svare på mld deres mer. Gir de seg ikke, så sperrer du bare nummerne deres. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #18 Del Skrevet 3. mars 2019 Akkurat nå, MissPierce skrev: Hadde svart en siste gang at det ikke er ditt problem. At du kommer til å levere posten som kommer med ukjent adresse tilbake til posten. For du skal ikke betale for å sende de post. At strømmen får de ta opp med utleier, men at du selv har ditt eget strøm abonnement og ikke kan noe for at de ikke sa opp sitt. Du kommer ikke til å betale dobbelt for at de ikke har orden på sakene sine. Så skriver du at du ikke kommer til å svare på mld deres mer. Gir de seg ikke, så sperrer du bare nummerne deres. Det gjør man ikke heller, når man ettersender post. Man krysser over gammel adresse, skriver på ny. Så er det bare å postlegge det, uten å betale noe. Da leverer enten posten det til ny adresse, eller det går i retur til avsender, som korrigerer sitt adresseregister, og så sender ut ny regning/brev med rett adresse. Anonymkode: 784d6...719 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 3. mars 2019 #19 Del Skrevet 3. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør man ikke heller, når man ettersender post. Man krysser over gammel adresse, skriver på ny. Så er det bare å postlegge det, uten å betale noe. Da leverer enten posten det til ny adresse, eller det går i retur til avsender, som korrigerer sitt adresseregister, og så sender ut ny regning/brev med rett adresse. Anonymkode: 784d6...719 Forsto det som at hun samlet opp og sendte det til de som nytt brev. Men da misforsto jeg nok. Hadde ikke giddi å skrive på ny adresse når de oppfører seg sånn. Hadde skrevet : ukjent adresse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VoodooChild Skrevet 3. mars 2019 #20 Del Skrevet 3. mars 2019 Hvorfor skal TS bruke tid på å hele tiden ettersende post? Gi de en siste beskjed, og hiv posten i søpla! Det er absolutt ikke ditt ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå