Gå til innhold

Betale skatt ved salg gjennom Finn.no?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man skal selge veldig mye forskjellige ting og tang over Internett. Hvor mye er man nødt til å selge forfør man muligens er nødt til å betale skatt av dette?    

Jeg har forsøkt å søke litt, men det kommer liksom ikke noen klare svar. Noen sier at man bare kan tjene cirka 5 000 eller 6 000 kroner, andre sier at alt over 10 000 kroner er skattepliktig. Men noen helt andre snakker  faktisk om ett par titalls tusen kroner, og merverdiavgiften. :klo:

Anonymkode: fd5ff...379

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sal du selge noe du produserer selv, eller dine egne brukte ting og tang?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Eliza Doalot skrev:

Sal du selge noe du produserer selv, eller dine egne brukte ting og tang?

For eksempel bøker, DVD-filmer, ett par møbelog mange andre ting som jeg har stående. Har kjøpt tingene selv (eller fått som julegaver eller lignende) altså ingenting som jeg har produsert selv. 

Anonymkode: fd5ff...379

AnonymBruker
Skrevet

Det er først når omfanget nærmer seg næringsvirksomhet at det blir skattepliktig. Dette kan være om du kjøper ting på loppemarked i ens ærend å selge det videre, og i et visst omfang. Å selge sine egne brukte ting går ikke i den kategorien. Du har allerede betalt 25% skatt på de tingene - og av nypris.

Anonymkode: dcab3...733

• Liker 2
Skrevet

Som ab...733 skriver. Dette vil aldri bli skattepliktig.

Skrevet

Jeg tror ikke det er prisen som avgjør om man skulle skatte, men omfanget. Ellers hadde jo folk som solgte bilen f.eks. måttet skatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...