Gå til innhold

Babybæsj på ullbody, allerede vasket en gang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Minsten her hadde ei ordentlig runde for litt siden, som førte til at det kom litt på utsiden av bleia og på ullbodyen. Denne skulle jeg sikkert gjort noe mer med med en gang enn å skylle, men det ble bare til det, og så havnet den i vanlig ullvask i maskinen.

Men, jeg ser jo nå at den selvfølgelig ikke har blitt ordentlig ren, og det er fortsatt antydning til flekker på den. Er det noe å gjøre med dette nå, eller er det lost case ettersom den har blitt vasket alt?

Anonymkode: 1be24...611

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min erfaring er at gallesåpe/sitronsåpe må på med en gang og vaskes med en gang. Er den først vasket og flekken er der enda, så er det farging av plagget det eneste som hjelper.

Anonymkode: 3f775...1f5

• Liker 1
AnonymBruker
På 3.3.2019 den 10.58, AnonymBruker skrev:

Minsten her hadde ei ordentlig runde for litt siden, som førte til at det kom litt på utsiden av bleia og på ullbodyen. Denne skulle jeg sikkert gjort noe mer med med en gang enn å skylle, men det ble bare til det, og så havnet den i vanlig ullvask i maskinen.

Men, jeg ser jo nå at den selvfølgelig ikke har blitt ordentlig ren, og det er fortsatt antydning til flekker på den. Er det noe å gjøre med dette nå, eller er det lost case ettersom den har blitt vasket alt?

Anonymkode: 1be24...611

Flekker setter seg om du har vasket den på varmt. Har du ikke det så har neppe flekken satt seg. Bæsj er i kategori med blod og frukt - marginalt vanskeligere enn fett (som alltid går vekk) og mye lettere enn svette (som oftere ender opp i gule restflekker).

Nå vet jeg selvsagt ikke om du kokte ullbodyen eller ei (da er marginene neppe på din side) - men uansett skader det aldri å prøve. 

Anonymkode: 9728c...358

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...