Gå til innhold

hva er greia med Maximat og Eurocash ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det en hau av matvarekjeder over grensa som egentlig ikke er svenske. Eurocash Og maximat eksisterer kun over grensa. De svenske matvarekjedene heter jo Coop , Ica og Willy:S  Hvorfor er disse wannabe "svenske" matvarebutikkene lagd? Får jo et dårlig bilde av hvordan sverige egentlig er når du møter godisfabrikk på godisfabrikk ( noe som heller ikke er utbredt i resten av Sverige ) og kjeder som ikke finnes i resten av Sverige. 

Anonymkode: e3dd6...ab7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er laget for å tjene penger på å selge billig mat til nordmenn. Ingen drar på harryhandel for å få et riktig bilde av "hvordan Sverige egentlig er". 

Dette er ærlig talt ikke rakettforskning. 

Anonymkode: a35ba...ad3

• Liker 12
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er laget for å tjene penger på å selge billig mat til nordmenn. Ingen drar på harryhandel for å få et riktig bilde av "hvordan Sverige egentlig er". 

Dette er ærlig talt ikke rakettforskning. 

Dette. De er laget for å tjene penger. Om jeg slumper til å havner i Svinesund så er det ikke for å se det "ekte sverige". Det er for å kjøpe billig brus. Skal jeg se Sverige drar jeg et stykke lenger......

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De innfødte i Strømstad handler gjerne på Maximat. Så det er ikke bare nordmenn der.

Anonymkode: b6fe7...0df

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De innfødte i Strømstad handler gjerne på Maximat. Så det er ikke bare nordmenn der.

Anonymkode: b6fe7...0df

Det er ingen som har påstått noe annet. De ville jo være dumme om de valgte dyrere butikker fordi de var mer "ekte svensk". Og om det er noe jeg har inntrykk av at svenskene i den delen av Sverige ikke gjør er det å sløse med penger. 

Men det forandrer ikke på det at det er tvilsomt om disse butikkene hadde vært der om det ikke hadde vært for nordmenn på svenskehandel. 

Skrevet

De er laget for harryhandel, de retter seg primært mot nordmenn som drar over grensa for å handle. Det er også grunnen til at jeg som bor i Oslo får reklame for nettopp disse butikkene.

Man drar ikke dit for å "oppleve Sverige", man drar dit for å handle. ;) 

• Liker 1
Skrevet

Merkelig nok handler jeg mest på ICA Kvantum i Strömstad når jeg handler i Sverige. Mens de som bor i Strömstad drar til Maxi-mat ;)

AnonymBruker
Skrevet

Har egentlig heller skjønt hvorfor folk drar til et annet land kun for å møte på " andre normenn"  Eller reise til chartersteder der man kun ligger på en strand sammen med andre normenn og fester med de.. Handle i jallabutikker og ikke får et eneste bilde av hvordan Spania for eksempel egentlig er. Men å si at man har vert i Spania det gjør man. Venninna mi hadde vert i spania og trodde alle butikkene der nede var knøttsmå . Sanheten var at hun ikke hadde sett noe av spania og trodde turistbutikkene var vanlig. For meg er det en gåte at folk betaler for noe slikt.

Anonymkode: e3dd6...ab7

Skrevet

Har ei vennine i Jønkøping som var på besøk og vi var på Nordby. Hun fikk sjokk av hvor billig det var der i forhold til der hun bor :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...