Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bwgybt på ny jobb og den er såå vanskelig. Føler som om jeg ikke fortjener den egentlig. 

Anonymkode: 4a0db...361

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å begynne i ny jobb er stort sett alltid en utfordring, med nye kolleger, ny sjef og ikke minst nye arbeidsoppgaver. Det er mye å sette seg inn i, og det er klart det tar tid å komme inn i alt du skal lære deg. 
Hvis du akkurat nettopp har begynt, så hadde jeg ville gitt det mer tid. Du må ha tålmodighet og fokusere på det positive i det du klarer og det du gjør, ikke bare tenk på det du ikke får til. Kanskje det kan være i en idè å prate med sjefen for å få mer eller bedre opplæring? 

Anonymkode: 7b08a...1b1

AnonymBruker
Skrevet

Det kalles impostor syndrome. Går over når du blir eldre.

Anonymkode: f4b94...b31

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bwgybt på ny jobb og den er såå vanskelig. Føler som om jeg ikke fortjener den egentlig. 

Det er alltid vanskelig med ny jobb. Alt er nytt og man føler seg utrolig dum som ikke får til alt med en gang. Jeg vet ikke hvor lenge du har vært i ny jobb, men jeg pleier sjelden å føle større grad av mestring før etter 1-2 måneder - litt etter hvor mye nytt det er. Det er viktig for deg å fokusere på det du får til og du vil se at det blir mer og mer. 

Om det er en kollega du kan spørre/diskutere med så kan jo det også være til hjelp for deg. 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kalles impostor syndrome. Går over når du blir eldre.

Anonymkode: f4b94...b31

HVor eldre da? Er 33 nå 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går sikkert bra når du bare får kjennskap til rutiner og hvordan det jobbes der, jeg har kjent på den følelsen selv. Er høyt utdannet og har lang erfaring som leder, men ved skifte av arbeidsplass måtte assistentene der hjelpe meg med å forstå hva som var min jobb 😄

Anonymkode: 0289c...915

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går sikkert bra når du bare får kjennskap til rutiner og hvordan det jobbes der, jeg har kjent på den følelsen selv. Er høyt utdannet og har lang erfaring som leder, men ved skifte av arbeidsplass måtte assistentene der hjelpe meg med å forstå hva som var min jobb 😄

Anonymkode: 0289c...915

Godt å høre :) Men jeg føler meg ikke kvalifisert til jobben. Føler jeg må lese mer, pugger mer enn de andre. Jeg må gjøre ting flere ganger før de setter seg i hjernen min. Mens de andre tar det lekende lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...