Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er jeg sint!! :evil:

Jeg og typen har akkurat brutt, og nesten ingen vet noe ennå. Det er naturligvis sårt for oss begge, og for tiden prøver vi bare å komme igjennom dagene,...

En venninne hjemmenfra har drevet og gravd og spurt exen min om hvorfor vi slo opp etc etc, og han har fortalt (for mye),...Så kom hun etterpå til meg, for å "fiske". Jeg bekreftet bare at det var slutt, men sa at hun ikke hadde noe med detaljene, da det var noe som var mellom meg og exen. Hun nevte INGENTING om at hun hadde snakket med exen (som hun knapt har møtt by the way!),.......I tillegg er hun en sladrekjerring de luxe,...så no får sikkert alle vite alt.. :roll:

Hva gjør man med sånne venninner?? Konfronterer, eller bare driter i dem?

Jeg kjenner jeg har bare lyst til å ringe og skjelle henne ut for at hun blander seg, men skal vente med å gjøre noe til jeg roer meg,...samtidig er jeg skuffet over henne for at hun ikke sa til meg at hun visste, og over exen som la ut hele "storyen" til henne (av alle folk),....

hilsen sint og lei,...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Oj.. Ingen som svarer deg nå ser jeg.

Jeg har inget lurt å komme med, men det er sikkert ikke noe gøy for deg.

Sov på det til i morgen, så kan du sikkert prate med henne om du vil da :) Gode venner burde ikke ha noe problem med det, eller hva? Trenger ikke være sint eller noe slik - bare si at man hadde satt pris på å få fortelle slike ting til de andre selv.

Det går fint :)

Gjest synseren
Skrevet

Jeg trenger venninner jeg kan stole på og som står på min side når jeg får det vondt. Synes det er dårlig gjort av venninna de å snakke med exen din først. Håper du har andre venninner som du kan stole på.

Håper det går bra med deg, Selv om det sikkert vil ta litt tid å bearbeide.:trøste:

Skrevet

Er dere venninner????

Jeg forteller slike ting til mine venninner. Venner er der i gode og kjipe stunder. Så først av alt synes jeg det er litt rart at du kaller henne en venninne, og ikke vil fortelle henne noen ting. Men det er heller ikke rett av henne å sladre vidre om tin hun har fått vite. Gode venninner gjør vel ikke slikt mot hverandre?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg forteller slike ting til mine venninner. Venner er der i gode og kjipe stunder. Så først av alt synes jeg det er litt rart at du kaller henne en venninne, og ikke vil fortelle henne noen ting.

Gode venner er vel slike som man kan fortelle ting til når man føler for det, uten at det blir spredd rundt til alle og enhver etterpå.

Det er jo ikke slik at bare fordi man er venner så har man noe slags krav på å få vite alt om den andre. Kan være mange grunner til at hun ikke vil fortelle noe om akkurat dette.

Gjest the imp
Skrevet

En sånn "venninne" hadde jeg også. Jeg kuttet henne fullstendig ut. Har kort sagt bedt henne drite og dra, etter at jeg først fortalte hvordan ting faktisk var, og at hun kunne gi faen i å bable i vei når hun ikke kjente fakta. Jenta hadde ikke snakket skikkelig med verken eksen min eller meg, bare trukket slutninger selv. Hun prøvde å småsnakke litt på msn en stund etterpå, men utfrysning og til slutt blokkering var rimelig effektivt.

En sånn "venninne" har man ikke bruk for. Man må kunne stole på vennene sine. Konfronter henne, dersom hun ber om unnskyldning så er det kanskje ikke noe vits å gjøre sånn som jeg gjorde, men hvis hun generelt ikke er til å stole på, så ville jeg absolutt minimert kontakten med henne.

Gjest Anonymous
Skrevet
Er dere venninner????

Jeg forteller slike ting til mine venninner. Venner er der i gode og kjipe stunder. Så først av alt synes jeg det er litt rart at du kaller henne en venninne, og ikke vil fortelle henne noen ting.

Jeg forteller ikke detaljer rundt mine forhold til alle mine venninner. Har 1-2 gode venninner som får vite omtrent alt, de andre får bare vite det vanlig folk får vite. Jeg liker ikke at "alle" vet "alt" om meg og mitt, og i hvertfall ikke hjemme, hvor folk sladrer og ler av andres nedturer og motgang etc.

Synes dessuten det blir for teit å ta en ringerunde til alle venninnene for å informere om at min status er endret til singel,....de får da vite det tidsnok uansett,...

Uansett,...jeg gav beskjed igår, om at jeg synes ikke handlingene hennes er akseptable, hun prøver å sno seg gjennom det, og late som ingenting..... Jeg er ferdig med henne, gidder ikke bruke energi på henne noe mer,.....burde gjort det for lenge siden. Faktisk,...så føler jeg meg ganske lettet som er ferdig med henne :)

Takk for svar fra dere alle :)

Skrevet

Jeg forteller ikke detaljer rundt mine forhold til alle mine venninner. Har 1-2 gode venninner som får vite omtrent alt, de andre får bare vite det vanlig folk får vite. Jeg liker ikke at "alle" vet "alt" om meg og mitt, og i hvertfall ikke hjemme, hvor folk sladrer og ler av andres nedturer og motgang etc.

ups, da ser jeg at vi deffinerer ordet venninne forskjellig. Det forklarer det meste :-) De jeg kaller venninner forteller jeg faktisk alt til. Og de er det ikke mer enn en god håndfull av. Alle de andre kaller jeg bekjente, og de informere jeg nødvendigvis ikke på samme måte. Det forklarer jo en hel liten missforståelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...