AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #1 Skrevet 3. mars 2019 Hvor ofte renser dere huden? Bruker dere peeling eller ansiktsmaske av og til eller unngår dere det helt? Har akkurat funnet ut at man skal bruke ansiktsrens som ikke skal skylles av og unngå å skrubbe huden. Ikke rart huden min har blitt verre slik som jeg har holdt på i det siste, med rens, vasking og skrubbing av ansiktet morgen og kveld. Problemet er at jeg bruker en del sminke, så er avhengig av å rense huden hver dag. Får man fjernet alt smuss og tilført nok fukt om man aldri skrubber huden? Jeg blir veldig tørr og flasser en del i perioder, har hatt behov for å skrubbe huden innimellom selv om huden blir veldig sår av det. Anonymkode: 1a1de...fb4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #2 Skrevet 3. mars 2019 Bruker sjelden sminke. Vasker med vann og bruker la roche posay ansiktskrem morgen og kveld. Renser kun ved behov og da bruker jeg simple renseservietter. Håndkrem er must i vintermåneder. Anonymkode: d746b...a5e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #3 Skrevet 3. mars 2019 Gikk til legen og fikk beskjed om at jeg ikke skulle dusje lenge av gangen og ikke bruke for varmt vann. Fikk også tips om å kjøpe en hår sjampoo som kan brukes som ansiktsvask og kan kjøpes på apoteket. Det samme merket kan brukes på hendene, men da som krem og den er det resept på. Bruker ellers mye vanlig håndkrem etter hver håndvask om vinteren i tillegg til alltid å bruke handsker ute. Rå kald luft er omtrent det verste for eksemen. Anonymkode: ca2e4...6a5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #4 Skrevet 3. mars 2019 Bruker en naturlig skrubb en gang eller to i uka, bestående av 1 ss kokosolje, 1 ss honning og 1 ts natron. Eneste som ikke tørker ut huden min og gir utbrudd... Anonymkode: 7dcea...63a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå