AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #1 Del Skrevet 3. mars 2019 Jeg sliter med å regulere følelser pga traumer, og ofte er det slik at det jeg selv synes er vanskelig å forholde meg til, det er jeg redd for at andre skal føle. F.eks siden jeg selv sliter med mye skyldfølelse, så er jeg redd for at andre skal få skyldfølelse. Synes det er vanskelig at folk ber meg om unnskyldning fordi jeg vil helst frigi de fra all skyld fordi jeg selv hater å føle på skyldfølelse. Eller hvis jeg er redd for at andre skal bli sint på meg fordi det er triggende, så er jeg redd for å vise sinne mot andre også i tilfelle de også blir trigget. Jeg behandler andre med silkehansker fordi jeg er redd for deres følelser. Tror de ikke tåler noe siden jeg selv fort reagerer på ting. Noen som har det på samme måte? Det er liksom vanskelig å skille på egne og andres følelser. De flyter inni hverandre. Anonymkode: 7a7be...eb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #2 Del Skrevet 3. mars 2019 Hvor mye tid sparte du på å skrive «d» istedenfor «det»? Anonymkode: a1fef...aac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #3 Del Skrevet 3. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye tid sparte du på å skrive «d» istedenfor «det»? Anonymkode: a1fef...aac Ca 1 sekund 😂 Anonymkode: 7a7be...eb6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #4 Del Skrevet 3. mars 2019 Dette kunne jeg skrevet selv, jeg har nøyaktig både samme triggerene som deg. Jeg aner ikke hvorfor eller hvordan dette har oppstått, men jeg har vært slik hele livet. Har forsøkt behandling mange ganger. Hver gang har jeg endt opp med en diagnose som sier depresjon. Nå har problemene mine eskalert så til de grader at jeg ikke fungerer binder hele tatt og endelig ser det ut til at DPS forstår at jeg trenger annen behandling enn hva jeg har fått tidligere. Jeg er over 40 år, og strever med å unngå å bli bitter, dette har ødelagt utrolig mye for meg i nære relasjoner. Det føles som en stor sorg. Kan jeg spørre hvordan du har det eller i livet? I forhold til parforhold, familie, venner og arbeidsliv? Et forhold med en svært manipulerende mann sendte meg til slutt rett i kjelleren. Jeg ble fullstendig utslitt. Jeg sliter også veldig med å si nei og sette grenser, og denne kombinasjonen gjorde meg fullstendig utslitt, både mentalt bog fysisk. Anonymkode: de711...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #5 Del Skrevet 3. mars 2019 Meg som skrev over her; når det gjelder sinne er jeg også redd for hvordan jeg skal klare å ordne relasjonen etterpå hvis du skjønner? Altså hvordan det kan bli bra igjen etter at jeg har vært sint. Anonymkode: de711...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #6 Del Skrevet 4. mars 2019 På 3.3.2019 den 9.18, AnonymBruker skrev: Dette kunne jeg skrevet selv, jeg har nøyaktig både samme triggerene som deg. Jeg aner ikke hvorfor eller hvordan dette har oppstått, men jeg har vært slik hele livet. Har forsøkt behandling mange ganger. Hver gang har jeg endt opp med en diagnose som sier depresjon. Nå har problemene mine eskalert så til de grader at jeg ikke fungerer binder hele tatt og endelig ser det ut til at DPS forstår at jeg trenger annen behandling enn hva jeg har fått tidligere. Jeg er over 40 år, og strever med å unngå å bli bitter, dette har ødelagt utrolig mye for meg i nære relasjoner. Det føles som en stor sorg. Kan jeg spørre hvordan du har det eller i livet? I forhold til parforhold, familie, venner og arbeidsliv? Et forhold med en svært manipulerende mann sendte meg til slutt rett i kjelleren. Jeg ble fullstendig utslitt. Jeg sliter også veldig med å si nei og sette grenser, og denne kombinasjonen gjorde meg fullstendig utslitt, både mentalt bog fysisk. Anonymkode: de711...d11 Så leit å høre at du også har det slik. Har du opplevd noen traumer som kan ha utløst det? Eller er du «født» slik? Det er vanskelig for meg også i relasjoner. Jeg tar veldig ansvar for andres følelser. Det forstår jeg. Jeg er heller ikke flink til å sette grenser. Håper du har det bedre nå❤️ Anonymkode: 7a7be...eb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #7 Del Skrevet 4. mars 2019 Vet ikke om det er helt det samme, men er konfliktsky, sliter med grensesetting og det på bekostning av meg selv. Jeg ble ikke født slik, har traumer og tidligere gått til dps. Klarer ikke avvise menn siden jeg selv syns avvisning er grusomt vondt, så kan finne på å møte menn/ekser jeg ikke lenger er interessert i bare for å skåne følelsene deres. Det var bare et av mange eksempler på ting jeg gjør for å skåne andres følelser. Skal jeg si ifra til en kollega om noe hun har gjort feil kaldsvetter jeg nærmest, før jeg tar en eviglang prat først om hvor bra alt er før jeg får presset meg til poenget. Fordi jeg selv takler kritikk dårlig. Bra du har tatt tak i dette nå ts, å innse problemet er en god start, og du har tydelig selvinnsikt Anonymkode: ba39b...6ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå