Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at jeg er ett fælt menneske, det er noe jeg vet etter måten jeg blir behandlet på og snakket til. 

Mennesker ønsker ikke å bli kjent med meg fordi jeg er så grusom, uansett hva jeg sier og hvordan jeg er så blir jeg ikke likt. 

Jeg ønsker å være ett så godt menneske som mulig, jeg hjelper andre, bidrar der det er mulig, tar min del av arbeid. 

Anonymkode: 41681...877

Videoannonse
Annonse
Gjest førstedamen
Skrevet

Hvordan behandler folk deg og snakker til deg da?

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke vist noe takknemlighet for det jeg gjør. Oversett og avvist, aldri invitert med på noe, aldri inkludert. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at jeg er ett fælt menneske, det er noe jeg vet etter måten jeg blir behandlet på og snakket til. 

Mennesker ønsker ikke å bli kjent med meg fordi jeg er så grusom, uansett hva jeg sier og hvordan jeg er så blir jeg ikke likt. 

Jeg ønsker å være ett så godt menneske som mulig, jeg hjelper andre, bidrar der det er mulig, tar min del av arbeid. 

Dette høres ikke ektefølt ut i det hele tatt. Du høres passiv-aggressiv ut. Føler at det er urettferdig at du faller utenfor sosialt, når du er hjelpsom og snill og prøver å være et godt menneske. Du kommer i et vanskelig dilemma - samtidig som du vil bli inkludert og likt, bærer du på et nag/sinne mot omverdenen fordi du blir utestengt.

Du blir ydmyk og får en offer-aura i stedet for å være trygg og naturlig ta din plass. Det er vanskelig for andre å forholde seg til. 

Mitt tips? Gå til en terapeut/coach for å trene deg opp sosialt, øke selvtilliten og lære å samhandle med andre mennesker. Det kan gå kjempefint! Ikke minst må du lære å se at "andre" ikke er en stor klump som rotter seg sammen, men at alle sliter med sitt...

Anonymkode: ac3f3...54c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...