Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #2 Skrevet 14. april 2005 er dette mulig? Vet ikke om du kan bruke ostehøvel på den senere, men skjær av en bit, frys ned og prøv. Jeg bruker brunost som smakstilsetning i enkelte middagsretter og for dette kan frysing umulig være noe problem. Jeg fryser forøvrig ofte biter av norvegia/jarlsberg som jeg bruker til pizza el. senere.
Gjest gjest1 Skrevet 15. april 2005 #3 Skrevet 15. april 2005 Den får forringet konsistens, men til bruk på pizza og i sauser osv. er den helt fin å bruke. Til brunost kan du se bort fra den pizza delen
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2005 #4 Skrevet 16. april 2005 Det går helt fint å fryse brunost, men det vanskelig å skjære av den med ostehøvel etterpå.. Altså egner det seg dårlig som pålegg etter frysing. Jeg pleier å skjære skalker i biter og fryse dem, for å ha i viltsauser og andre varme sauser.. Caro
Gjest Formosiss Skrevet 17. april 2005 #5 Skrevet 17. april 2005 Nei, støtter det de andre sier; ta en bit og prøv - funker nok fint dersom du bare skal bruke den i mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå