Gå til innhold

Kan noen gi et eksempel på hvordan er hverdagslig matinntak ser ut på 1200 kalorier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er helt grønn på dette med mat. Er ikke glad i eller interessert i mat og matlaging i utgangspunktet, så tar alltid kjappe og usunne løsninger. Vil ned de siste 5 kiloene men det har stoppet helt opp etter bare 8 kg nedgang...

Anonymkode: 8b12e...5f8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes 1200 kcal høres veldig lite ut. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ryvita knekkebrød 2 stk til frokost. Med mager leverpostei eller kyllingfiletpålegg m agurk og tomat+ En yoplait 0% yoghurt. 

To knekkebrød  til lunsj. M pålegg

Muslibar (92 kcal) eller appelsin til mellommåltid.

Kylling/storfekjøtt m broccoli og blomkål til middag. En skje eller to m saus. 

Salat m paprika, selleri, agurk, oliven, tomat, purre, bønner etc  ellerknekkebrød til kvelds. 

Anonymkode: e8d0c...2d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lite. Jeg spiser 1200 hver dag. Man må bare finne kalorifattige alternativer. Kan velge rundstykke eller rugbrød isteden, men pass på å veie så du får riktig vekt. Du finner fort ut hva som er tomme kalorier. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor 1200? Det er absolutt minimumsgrensa altså. 1200 er fryktelig lite og da bør man ha oversikt Over makro i tillegg så det ikke går kraftig utover helsa. 

Anonymkode: 270df...061

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lite. Jeg spiser 1200 hver dag. Man må bare finne kalorifattige alternativer. Kan velge rundstykke eller rugbrød isteden, men pass på å veie så du får riktig vekt. Du finner fort ut hva som er tomme kalorier. 

Går an å leve på det, men med mindre du er veldig lav og dermed har lavt energibehov er det ikke sunt for kroppen å leve på 1200 kcal over lengre tid.

• Liker 1
Skrevet

Regner med at denne tråden blir stengt pga. den tullete regelen her, men 1200 er ikke så lite som folk skal ha det til. Jeg klarer meg fint med 1000 kcal noen dager, for så å bevisst spise mer andre dager. Man trenger ikke på død og liv å spise like lite hver dag om man ønsker å kontrollere vekta.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Teller ikke kalorier hver dag, men ligger rundt der. Jeg spiser sånn en skål havregryn med bær og linfrø til frokost, så ut på dagen spiser jeg kanskje en skål med linsesuppe med krydder og grønnsaker. Og det er alt jeg spiser den dagen. I går spiste jeg en linseburger, 2 skiver med smør, salatingridienser og en hjemmelaget dressing av kokosmelk på. Samt at jeg drakk 2 øl. Mye fett og kalorier i 1 måltid og det var alt jeg spiste. 

Skal sies at jeg er normalvektig og spiser når jeg er sulten. Er bare ikke sulten så veldig ofte. Trener ikke heller, så det går ikke særlig mye mer kalorier enn det man trenger for å opprettholde livsfunksjoner. 

Anonymkode: e254e...bc4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser stort sett:

frokost: yoplait 0%yoghurt 

lunsj: to knekkebrød med mager skinkeost

en appelsin

middag: det vi har, men i mengder som tilsvarer ca 500 kcal. Noen ganger litt mer, andre ganger litt mindre.

kvelds: risgrøt eller knekkebrød eller skiver, alt etter hvor mye kcal jeg har igjen i regnskapet. 

Anonymkode: 89c2f...417

Skrevet

Tråden stenges da vi ikke tillater diskusjon rundt daglig matinntak under 1500 Kcal 

Vi minner om Retningslinjene for Kosthold, trening og sport

Sitat

- Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.
Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...