Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva gjør du når økonomien blir stram og litt dårlig? Hvordan sparer du? Noen tips?

Vi er virkelig på sparebluss...eller, kan heller si i underkant av penger enda begge har jobb, alle regningene kom samtidig denne måneden, og lønna våres er ikke beste :(

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

Hvis det er kort varig, at det er denne mnd som er spesielt tøff kan dere begynne med å ringe til en eller to av de dere har fått regning av og be om en mnd eller to utsettelse. (Men da må dere vite at dette ikke bare forskyver problemet, men at dere faktisk greier det om en mnd eller to!!!)

Sett opp et budsjett over nøyaktig hva dere venter å få inn, og nøyaktig hva dere forventer må ut. Spar der det kan spares; mat, drivstoff, strøm osv.

Skrevet

Jeg overfører et visst beløp til en egen konto hver måned. Betaler regninger fra denne kontoen. På den måten blir jeg aldri overrasket når regninger kommer, og det blir aldri stramt økonomisk heller.

Gjest Anonymous
Skrevet

Handler mat på Rema, eller kjøper firstprice, dropper selvsagt klær og hobby, kino og å gå ut, frisør og sånn der. Spiser ikke dyr mat, men rimlige løsninger. Og å bake brød er rimligere enn å kjøpe, bedre er det også.

Så går jeg uansett til jobb, så sparer jeg busskortet, og får meg en fin gåtur på 30 minutter morgen og ettermiddag.

Dersom det er kortvarig kan du be om utsettelse på regninger ja, eller et midlertidig lån fra familie kanskje? Men på lang sikt må dere få regningne på et lavere nivå enn inntektene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...