Gå til innhold

svigerfar begrepet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

kommer det først til uttrykk etter at parene har giftet seg. 

Anonymkode: 15255...846

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kaller samboers foreldre for «svigers» selv om vi ikke engang er forlovet jeg 😂 

Anonymkode: d560a...828

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kaller samboers foreldre for «svigers» selv om vi ikke engang er forlovet jeg 😂 

så dere vet ikke enda om dere er ment for hverandre?

AnonymBruker
Skrevet

Synnes det blit for dumt å kalle noen for svigers når man ikke er gift...

Anonymkode: 62cc3...474

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så man må forlove seg for at man skal «være ment for hverandre»? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt to samboere. Har omtalt foreldrene som svigermor og svigerfar, min samboere har omtalt mine foreldere som det samme.  I min verden er det ikke forbehold gifte. 

Anonymkode: 659ba...8ad

• Liker 1
Skrevet

Jeg er samboer på 19. året og vi kaller hverandres foreldre for svigers. Min samboers mor kaller seg også for svigermor i forhold til meg. Jeg mener personlig at man må ikke være gift for å kunne bruke begrepet svigers. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hun skriver at de bor sammen.

Anonymkode: f3ff4...46f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at når man har et seriøst forhold så er det naturlig å bruke sviger- . Må bare si at å si "svigersøster og svigerbror" høres fryktelig dumt ut. Har dette blitt "lov" å si? 

Anonymkode: 1f5b1...ff7

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at når man har et seriøst forhold så er det naturlig å bruke sviger- . Må bare si at å si "svigersøster og svigerbror" høres fryktelig dumt ut. Har dette blitt "lov" å si? 

Kan ikke svare for resten av landet, med det er  veldig vanlige uttrykk nordpå. 

AnonymBruker
Skrevet

Begynte å kalle mine for svigers etter vi hadde bodd sammen et par år. Tenker det kommer naturlig når man har vært i et seriøst forhold en stund å kalle dem svigers

Anonymkode: 9ee61...021

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Synes det høres rart ut. Jeg tror ikke jeg hadde hørt det før jeg leste det her på KG. (Er fra Bergen)

Og ja, tenker også det er naturlig med svigermor og svigerfar i et seriøst forhold.

Anonymkode: f3ff4...46f

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svigerinne og svoger?

Anonymkode: c7af0...fda

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke noe som heter svigersøster og svigerbror. Det heter svoger og svigerinne!

Anonymkode: 1b07f...32e

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet

Alltid kalt kjærester foreldre for svigers. Om det «rett» eller bryr jeg meg ikke om.

Skrevet

Jeg har alltid omtalt min manns foreldre som svigerfar/svigermor. Kan ikke se at man skal måtte være gift for å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...