AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #1 Skrevet 2. mars 2019 Har ei venninne som sliter psykisk, har sinneproblemer, ingen impulskontroll og klarer ikke å regulere egne følelser. Hun går til jevnlige samtaler hos terapeut. Hun agerer med sinne ovenfor barnet sitt når hun sliter. Kaller barnet masse stygge ord, tåler ikke at barnet leker "høyt", kan dra barnet hardt etter seg når barnet ikke hører. Fremmede mennesker har stoppet mor på gaten å bedt henne roe seg ned ifht hvordan hun skjeller ut barnet sitt (og det sier litt av hvilket nivå dette er på) Barnet for såvidt lov å overnatte hos klassevenninner fordi mor ikke klarer å være alene. Samtidig elsker hun barnet sitt, og sier at barnet er grunnen til at hun har lyst til å leve. Hun sier også pga familie som har jobb i bv, har de sagt at hun ikke trenger å bekymre seg. Men de har ikke sett og hørt alt jeg har.. Barnet har nærmest klamret seg fast til meg når moren har startet.. Far er ikke i bildet. Er dette noe å ta videre til bv? Eller blir bekymringer rundt psyke osv varslet til bv fra feks terapeut/lege? Anonymkode: 12d0f...2c0
etnavn Skrevet 2. mars 2019 #2 Skrevet 2. mars 2019 Terapauten melder ifra om det skulle være nødvendig. Det er denne personen som har oversikt i saken. 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 2. mars 2019 Ikke overlat ansvaret til terapeuten! Ikke sikkert terapeuten har fått vite hvordan hun er mot barnet sitt!! Jeg tenker at hun trenger hjelp, og du burde melde ifra til barnevernet. Siden hun allerede går til behandling, vil de kanskje veilede henne mer. Det er trist å tenke på at datteren blir redd og ukomfortabel. Dette er ikke optimalt. Anonymkode: 480f0...1a9 65
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. mars 2019 #4 Skrevet 2. mars 2019 Bedre med en melding for mye enn en for lite.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #5 Skrevet 2. mars 2019 6 minutter siden, etnavn skrev: Terapauten melder ifra om det skulle være nødvendig. Det er denne personen som har oversikt i saken. Terapeuten ser jo ikke hvordan mor er mot barnet. Jeg hadde meldt dette til bv, men vær obs på at venninnen din får vite hvem som har meldt bekymring. Så kanskje informer om at du gjør det. Anonymkode: 9eb76...292 20
Missk89 Skrevet 2. mars 2019 #6 Skrevet 2. mars 2019 Det er psykisk vold inn i bildet, så ja dette bør du melde ifra om. 24
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #7 Skrevet 2. mars 2019 2 minutter siden, Catalina Culès skrev: Bedre med en melding for mye enn en for lite. Nei, ikke alltid! Anonymkode: a2f35...7ba 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. mars 2019 #8 Skrevet 2. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, ikke alltid! Anonymkode: a2f35...7ba Jo, i dette tilfelle. Skulle ønske noen hadde anmeldt min far for psykisk vold, da jeg var liten. Barn har ikke godt av å vokse opp under slike omstendigheter.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #9 Skrevet 2. mars 2019 Det er ingen automatikk i at man hun får vite navnet ditt om du melder. Det gjøres vurdering i hver sak. https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/ Be de om råd, kanskje de kan gi henne rett oppfølging så begge får det bedre .. Anonymkode: 2c6d7...3c9 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #10 Skrevet 2. mars 2019 Ts, hva sier hun når du snakker med henne om det? Anonymkode: a2f35...7ba 1
PetraPerlesukker Skrevet 2. mars 2019 #11 Skrevet 2. mars 2019 Meld fra! Dette høres ikke bra ut. Vokste desverre opp med en slik mor selv 10
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #12 Skrevet 2. mars 2019 Jeg tenker jo også at terapeut og lege ikke vet åssen hun er mot barnet. De kan ha dager hvor alt er greit, men når mor sliter som verst går det utover barnet. Andre barn kvier seg mot å dra på besøk der fordi "mammaen din er alltid så sur" og dette er noe barnet bekrefter selv til vennene sine. Jeg vet jo at mye av grunnen er de psykiske lidelsene mor har. Men barnet føler seg utrygg når mor raser, og jeg føler mor kan trenge veiledning og oppfølging fra barnevernet. Spesielt når det kommer til å regulerere egne følelser. Ts Anonymkode: 12d0f...2c0 7
etnavn Skrevet 2. mars 2019 #13 Skrevet 2. mars 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Terapeuten ser jo ikke hvordan mor er mot barnet. Jeg hadde meldt dette til bv, men vær obs på at venninnen din får vite hvem som har meldt bekymring. Så kanskje informer om at du gjør det. Anonymkode: 9eb76...292 Det ville være underlig om ikke terapauten ser pasienten for hvordan hun er. Men det er klart, det finnes jo folk som forestiller seg, og er gode på det. Og det finnes folk som ikke er dyktige i jobbene sine, sikkert forskjellig blant terapeuter også. Nå hørtes det imidlertid umiddelbart ut som venninnen var en person som reagerte spontant og ikke hadde kontroll over følelser og oppførsel, og da ville det være merkelig om den samme personen kan sitte kaldt og kalkulerende å forestille seg for en terapaut. Endret 2. mars 2019 av etnavn 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #14 Skrevet 2. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts, hva sier hun når du snakker med henne om det? Anonymkode: a2f35...7ba Jeg har tatt dette opp flere ganger på en rolig og fin måte. Moren kan lett klikke og hive meg ut om hun føler seg truet, så slike ting kan jeg ikke ta opp direkte. Hun har også en tendens til å flykte fra problemene sine, og jeg er redd det er noe hun kan finne på å gjøre. Hun har også alltid en "grunn" til hvorfor hun oppfører seg slik. Hatt en dårlig dag, medisinene funker dårlig etc. Har rådet henne til å ta en prat med bv, evt ta et kurs i regi av barnevernet. Hun sier ja til kurs, men lurer det alltid bort. Og bv vil hun ikke ha noe med å gjøre. Ts Anonymkode: 12d0f...2c0 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #15 Skrevet 2. mars 2019 20 minutter siden, etnavn skrev: Terapauten melder ifra om det skulle være nødvendig. Det er denne personen som har oversikt i saken. Har denne personen innsikt i hvordan moren er mot ungen hjemme? Hello? Anonymkode: f9f16...423 11
etnavn Skrevet 2. mars 2019 #16 Skrevet 2. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har denne personen innsikt i hvordan moren er mot ungen hjemme? Hello? Anonymkode: f9f16...423 Ja, det håper jeg da virkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #17 Skrevet 2. mars 2019 Ut i fra det du forteller tenker jeg at du burde melde. Mor kan påføre barnet varige psykiske vansker, relasjon og tilknytningsvansker. Flott at mor jobber med sine vansker, men det betyr ikke at man ikke kan jobbe parallelt til barnets beste. Kanskje bvt kan veilede mor i rollen som forelder, i tillegg får mor hjelp til egne problemer av sin psykolog. Det høres ut som en flott kombo for barnet. Anonymkode: 874db...576 18
Gjest MizBiz Skrevet 2. mars 2019 #18 Skrevet 2. mars 2019 det her er en av få "burde jeg melde til bv?"-tråder jeg har sett hvor jeg øyeblikkelig tenkte "JA!". det her er tydelige og sterke omsorgssviktstegn. just do it. for barnets skyld.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #19 Skrevet 2. mars 2019 Du må melde i fra. Hun høres ut som min mor....hennes oppførsel har ødelagt meg. Anonymkode: d44ba...c87 8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #20 Skrevet 2. mars 2019 Hva slags medisiner går moren på? Har hun en diagnose? Jeg jobber i bv og syns du skal drøfte med noen du stoler på og som også kjenner denne moren. Det beste utgangspunktet er om hun selv ønsker hjelp. Det høres ut som hun trenger veiledning i hvordan møte datteren ift sinneproblemer. Familievernkontoret har sinnemestringskurs. Trenger ingen henvisning, ta direkte kontakt. lykke til, ring gjerne bvtj og drøft om du bør melde. Anonymkode: a5a0e...d27 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå