Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #1 Del Skrevet 13. april 2005 Da datteren vår var nyfødt turte jeg knapt nok å gå ut døra, i frykt for at hun skulle bli sulten. Jeg var knapt på en trilletur før hun var 4 måneder og hadde helt faste måltider. Sambo fikk bare lov til å gå på halvtimes turer med henne alene. Er det flere som var/er så hysteriske som jeg var? Nå kommer snart nr to til verden og jeg tror ikke jeg blir noe bedre denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 13. april 2005 #2 Del Skrevet 13. april 2005 Nei har aldri vært så hysterisk, og er glad for det. Om barnet må vente noen minutter, så overlever det helt fint. Greit nok at barnet skal ha mat ol, men ser ikke noen grunn for å stenge både seg selv og barnet inne på den måten. Kanskje du skulle begynt med å ta deg en tur, når barnet akkurat har fått mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 13. april 2005 #3 Del Skrevet 13. april 2005 Enig med Madammen jeg. Har nok aldri vært så hysterisk nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 13. april 2005 #4 Del Skrevet 13. april 2005 Nei. Det høres faktisk veldig slitsomt ut å ha det sånn. Jeg gikk bl.a en lang tur med vogna dagen etter fødselen med den ene av ungene. Det er jo ikke noe problem. Blir de sultne er det jo bare å gi dem mat. Spesielt når man ammer kan jo dette gjøres hvor som helst og når som helst. Etter noen dager når du ser litt hvordan sovemønsteret er (når på dagen den sover lenge etc) så er det jo ikke noe problem for andre å ta en tur heller når babyen har sovnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #5 Del Skrevet 13. april 2005 Ja, det var slitsomt. Ser liksom ikke for meg å sitte i en grøftekant å amme heller, men jeg vet jeg må skjerpe meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #6 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg var også slik med førstemann! Var nesten redd for å gå over gulvet med henne, jeg kunne jo miste henne... Nå er tulle nr.to kommet til verden. Hun er tre måneder. Storesøster er to år. Jeg trodde også det skulle bli likt denne gangen, og forberedte mannen på dette...grudde meg faktisk litt til de første månedene ettersom jeg var såpass ustabil sist og måtte bare ha babyen rundt meg hele tiden - hun kunne jo bli sulten...Jeg fikk helt fysisk vondt dersom mannen var ute med henne lenge av gangen... Men - alt er annerledes nå! Er 100 ganger så avslappet som sist. Alt er mye lettere! Håper det blir slik for deg også! Og hvis ikke, så går det jo over etter noen måneder vel? SYnes man som nybakt mor skal få lov til å ha de føleser man har, og heller være litt "ufornuftig". Men, det er jo greit å snakke med mannen om det før den nye babyen kommer kanskje? Det gjorde iallfall jeg - og han forstod og godtok at de første månedene etter fødselen skulle jeg få føle på hva som kjentes riktig for meg som nybakt mor! Synes iallfall ikke man skal være nødt til å skjerpe seg for andres del, gjør det slik det føles naturlig for deg. Det er jammen ikke ofte man er nybakt mor...så slike fordeler bør man få lov til å ha - synes nå jeg da! lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #7 Del Skrevet 14. april 2005 Nei, jeg var ikke redd for å gå tur eller dra en times tur alene. Passet på at det var sånn ca midt i mellom to måltider da... Mitt hysteri var at når de sov, måtte jeg hele tiden sjekke at de "pustet" - hadde helt angst for krybbedød, så selv med babysitter, var jeg inne på soverommet for å sjekke hvert 20. minutt. Stod rett utenfor døra for å høre at de pustet... Eller listet meg inn for å sjekke at de beveget seg. Enkelte ganger så sov eldstemann med øynene halvt åpne, og helt uten å bevege seg, pustet veeeeldig stille- og mitt hjerte stoppet... Det var helt forferdelig å ha det sånn. Det ble bedre når hun ble noen måneder, og da Lillebror kom knappe to år senere, var jeg mye mer avslappet. Og heldigvis for det, eller så hadde jeg vel blitt sprø! :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #8 Del Skrevet 14. april 2005 Hos oss var det barnefaren som var helt hysterisk....selv om han aldri stilte opp selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 14. april 2005 #9 Del Skrevet 14. april 2005 Nå har jo ikke jeg barn selv ennå, så det er vanskelig å si. Men jeg venter mitt første barn hvert øyeblikk og jeg både håper og tror at jeg ikke blir like "hysterisk" som du beskriver her. Som de andre her skriver, så er jo trilleturer fint å ta rett etter at barnet har fått mat. Da skal h*n jo gjerne sove en stund likevel. Og om barnet vil ha mat mens dere er ute av huset, så går det jo fint an å amme utendørs nå om våren og sommeren. Du kan jo passe på å gå tur i en park eller et område der det er benker feks. slik at du får satt deg ned, og ikke føler at du sitter "midt i grøftekanten" dersom du er redd for det. Min "plan" er å gå lange trilleturer hver dag. Bra for barnet og ikke minst for mor som får beveget seg. Det trengs GARANTERT etter fødselen. Blir jo sikkert eneste trimmen jeg får på en stund. Om jeg likevel skulle bli hysterisk håper jeg at mannen min har guts nok til å si fra, og at vi får snakket om det på en ordentlig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 14. april 2005 #10 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg var heldigvis ikke slik som trådstarter. Tror jeg var forholdsvis avslappet på det området. Passet på å amme før jeg gikk ut for da visste jeg at det holdt en stund. Med nr. 2 og 3 var det enda greiere. Jeg var alltid med ungene ut når de var små og ville leke. Da var alltid yngste med i vogna. Ble ungen sulten var det bare å ta henne opp og amme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allianca Skrevet 15. april 2005 #11 Del Skrevet 15. april 2005 Kjenner meg godt igjen, trådstarter! Jeg hadde ingen problemer med å ta babyen med ut på turer selv, men ingen andre fikk lov... Måtte ha den lille i nærheten av meg hele tiden, slik at jeg hele tiden hadde full kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå