Gå til innhold

Elektriker bare for å installere badelampe?? Pris?

Karianne

Anbefalte innlegg

Trenger man virkelig en elektriker for å installere en ekstra lampe på badet? Hvis man vil koble den på hovedbryteren. Ledningen til hovedbryteren går inni veggen. Kun selve bryteren som er på utsiden av veggen. Vi har kun den lampa som er over speilet. Badet er jo så mørkt.. Hva koster evt. en sånn elektriker?

En kan jo ikke betale tusen kroner for en elektriker, kanskje lampa bare koster 300 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kan jo ikke betale tusen kroner for en elektriker, kanskje lampa bare koster 300 kr.

Jo - man kan nok det.......... ikke bare kan, man MÅ.

Du sitter med "skjegget i postkassa" hvis noe skulle skje............ du få'kke mye igjen på forsikringa hvis det viser seg at feil har oppstått p.g.a. at du har foretatt dette sjøl.

Elektrisitet er'kke noe for amatører - det er faktisk litt for "farlig" å leke med.

Sorry - men sånn er det nok bare :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har faktisk en stikk-kontakt som er ledig, der hvor vaskemaskina er tilkoblet. Så jeg kan vel bare gi opp drømmen om å få begge lampene tilknyttet hovedbryteren og heller bare sette ledningen i den ledige stikk-kontakten?? Da må jeg jo skru på to brytere, men... Er det lov? Det er over to meter fra dusjen, altså, om det betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal koble lampen til en stikkontakt så må du først få satt på et støpsel.

Hvis stikkontakten er lovlig satt opp, så kan du sette støpselet til lampen i den.

Hvis en elektriker skulle gjort jobben, så ville det nok blitt dyrere enn kr.1.000,-...men det er allikevel en billig forsikring mot brann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dyrere enn 1000,- kroner for å sette opp en lampe????

Vi la om absolutt all strøm i hele huset i høst,rev ut alt det gamle så alle ledninger er strekt på nytt,sikringsskapet skiftet,lamper montert osv.

Og vi betalte totalt 24 000,-

1000,- for en lampe høres sinnsykt ut spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrere enn 1000,- kroner for å sette opp en lampe????

Vi la om absolutt all strøm i hele huset i høst,rev ut alt det gamle så alle ledninger er strekt på nytt,sikringsskapet skiftet,lamper montert osv.

Og vi betalte totalt 24 000,-

1000,- for en lampe høres sinnsykt ut spør du meg..

Hvis dere betalte kr. 24.000,- for alt det, så har dere fått det veldig billig da!! :o :o :o

Antagelsen av en kostnad på over kr. 1.000,- skyldtes at de skal ha betale for den tiden de er der samt den tiden de bruker på å kjøre frem og tilbake + at de beregner seg litt for å ta ut materiell.

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal koble lampen til en stikkontakt så må du først få satt på et støpsel.

Hvis stikkontakten er lovlig satt opp, så kan du sette støpselet til lampen i den.

Jeg er flink til å sette på ledning og støpsel på lamper, så da gjør jeg det. Så får det bare være at det blir en ekstra bryter. Skal bli deilig og få det litt lysere på badet i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det koster ingenting å ringe en elektriker og kanskje spørre i en lampebutikk. Badet er delt inn i soner, og det er ikke alle lamper som er godkjent for alle soner. Inne i lampen din skal det stå et nr, (syns å huske at det skal være noe a`la IP+tall) og da kan den lampen brukes i den sonen og soner videre utover. Sonene er delt inn i fra avstand til dusj/badekar.

Som en annen nevnte her, så kan du få utrolig mye bråk med forsikringsselskapet om det skulle oppstå brann....

:veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er korrekt at ikke alle lamper er godkjent for bruk på bad, så det må du sjekke. Du må også huske på at dersom du velger å bruke bevegelig ledning og støpsel på lampa di, er det ikke lov til å fastmontere den til veggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere betalte kr. 24.000,- for alt det, så har dere fått det veldig billig da!! :o  :o  :o  

Antagelsen av en kostnad på over kr. 1.000,- skyldtes at de skal ha betale for den tiden de er der samt den tiden de bruker på å kjøre frem og tilbake + at de beregner seg litt for å ta ut materiell.  Da jeg skrev første svar lå fagpersonen (les:elektrikeren) og sov, og nå er han på jobb....så jeg får ikke noe svar av ham nå. :)

Var ikke logget inn sist ser jeg..

Men ikke noe som er bedre enn å ha fått noe billig i grunn,for totalrenovering av ett gammelt hus koster.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei, jeg la inn lampe på badet og betalte 1200 kr.

At en betaler 24000 for å legge om det hele elektrike anlegget er SINNSYKT billig.

Trekker du ut momsen så er det ikke mye elektrikeren har tatt betalt for.

Gjorde han det svart? var han edru da han skrev regningen?

har han glemt noe?

Er det en i fam? :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei' date=' jeg la inn lampe på badet og betalte 1200 kr.[/quote']

Hei!! Er ledningen da på utsiden av veggen slik at du ser den?? Eller har du fått lagt den BAK flisene og koblet den med hovedbryteren?

For er det mulig å komme bak flisene, da? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei, jeg la inn lampe på badet og betalte 1200 kr.

At en betaler 24000 for å legge om det hele elektrike anlegget er SINNSYKT billig.

Trekker du ut momsen så er det ikke mye elektrikeren har tatt betalt for.

Gjorde han det svart? var han edru da han skrev regningen?

har han glemt noe?

Er det en i fam? :P:P

Øh,man legger ikke om det elektriske anlegget sitt svart da.. Det er vel strengt tatt ikke mulig å skifte sikringsskap svart????????

Og det er ett vilkårlig elektrikkerfirma,slått opp på gule sider og ringt til.

Glemt noe? Som hva da?

Nå var ikke jeg på kontoret deres når de skrev regningen,så om de drakk eller ikke det kan jeg ikke uttale meg om du..

Det er ikke gitt noe rabatt eller noe så vidt jeg kan se ut fra regningen.

Og for noen få dagers jobb kan jeg ikke se at 24000,- er så rasende lite egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for noen få dagers jobb kan jeg ikke se at 24000' date='- er så rasende lite egentlig.[/quote']

Jo, hvis dere har lagt om alt det elektriske anlegget i huset er det veldig billig med kr. 24.000,- Dvs. billig i forhold til hva som er vanlig å betale.

Men er jo fint at noen er fornøyd med regningen fra håndverkere da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...