AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #1 Skrevet 2. mars 2019 Mistet nylig et nært familiemedlem og skal i begravelse på torsdag, men har nattevakt på kvelden. Har 4 timers kjøring hver vei til begravelse. Har søkt permisjon til begravelsen (som er kl 14) men er usikker på om det er vanlig at man får fri hele dagen når jeg teknisk sett rekker å komme tilbake på jobb etter begravelse, men må da dra etter få timer. Noen som vet? Anonymkode: f9c83...8de
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #2 Skrevet 2. mars 2019 Selvfølgelig skal du ha fri den nattevakten. Du får velferdspermisjon. Anonymkode: 5a83d...373 11
Skravla Skrevet 3. mars 2019 #3 Skrevet 3. mars 2019 Du må nesten sjekke hva som er vanlig der du jobber. Om du får permisjon med eller uten lønn eller om du må avspasere eller ta ut ferie er vanskelig å se. Men de fleste arbeidsgivere gi nok fri - men mange gi fri uten lønn. 1
Serafin Skrevet 3. mars 2019 #4 Skrevet 3. mars 2019 På 2.3.2019 den 17.45, AnonymBruker skrev: Mistet nylig et nært familiemedlem og skal i begravelse på torsdag, men har nattevakt på kvelden. Har 4 timers kjøring hver vei til begravelse. Har søkt permisjon til begravelsen (som er kl 14) men er usikker på om det er vanlig at man får fri hele dagen når jeg teknisk sett rekker å komme tilbake på jobb etter begravelse, men må da dra etter få timer. Noen som vet? Anonymkode: f9c83...8de Det kommer vel litt ann på. Hvis det er begravelse til nærmeste familemedlemmer (foreldre, søsken og så videre.. du skjønner greia) så er det vanlig å gi velferdspermisjon. Men da må du vel søke på forhånd eller gi beskjed i god tid før selve begravelsen.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #5 Skrevet 3. mars 2019 2 hours ago, Serafin said: Det kommer vel litt ann på. Hvis det er begravelse til nærmeste familemedlemmer (foreldre, søsken og så videre.. du skjønner greia) så er det vanlig å gi velferdspermisjon. Men da må du vel søke på forhånd eller gi beskjed i god tid før selve begravelsen. Det er begrenset hvor god tid man har på å gi denne beskjeden, da man sjelden vet tidspunkt for en begravelse mer enn en uke før. Anonymkode: a1163...633 14
Millimani Skrevet 3. mars 2019 #6 Skrevet 3. mars 2019 On 3/2/2019 at 5:45 PM, AnonymBruker said: Mistet nylig et nært familiemedlem og skal i begravelse på torsdag, men har nattevakt på kvelden. Har 4 timers kjøring hver vei til begravelse. Har søkt permisjon til begravelsen (som er kl 14) men er usikker på om det er vanlig at man får fri hele dagen når jeg teknisk sett rekker å komme tilbake på jobb etter begravelse, men må da dra etter få timer. Noen som vet? Anonymkode: f9c83...8de Mulig det går på antall timer reisevei. Sjekk med arbeidsgiveren din.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #7 Skrevet 4. mars 2019 Sjefen har ikke vært på jobb i dag, så har ikke fått noe svar enda. Søkte permisjon på torsdag. Driter egentlig i om jeg får lønn, men er veldig redd for at jeg ikke får fri, siden de sliter med å skaffe nattevakter... Med 4 timer hver vei rekker jeg kun å være i begravelsen og minnestunden i 2 timer før jeg må dra, for ikke å snakke om at jeg ikke får sovet før jobb og kommer til å være ganske utafor den dagen. Aner ikke hvordan sånne ting vanligvis håndteres på jobben... Anonymkode: f9c83...8de 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #8 Skrevet 4. mars 2019 Er det mulig at du kan sende sjefen en melding på hans eller hennes personlige telefonnummer? Jeg skjønner godt at du vil ha svar på dette så fort som mulig, og jeg vil tro sjefen kommer til å ha sympati med deg med tanke på situasjonen sånn at h*n ikke blir sur. Anonymkode: d7b09...8fb 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #9 Skrevet 4. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig at du kan sende sjefen en melding på hans eller hennes personlige telefonnummer? Jeg skjønner godt at du vil ha svar på dette så fort som mulig, og jeg vil tro sjefen kommer til å ha sympati med deg med tanke på situasjonen sånn at h*n ikke blir sur. Anonymkode: d7b09...8fb Ja, får prøve på det. Anonymkode: f9c83...8de
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #10 Skrevet 4. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjefen har ikke vært på jobb i dag, så har ikke fått noe svar enda. Søkte permisjon på torsdag. Driter egentlig i om jeg får lønn, men er veldig redd for at jeg ikke får fri, siden de sliter med å skaffe nattevakter... Med 4 timer hver vei rekker jeg kun å være i begravelsen og minnestunden i 2 timer før jeg må dra, for ikke å snakke om at jeg ikke får sovet før jobb og kommer til å være ganske utafor den dagen. Aner ikke hvordan sånne ting vanligvis håndteres på jobben... Anonymkode: f9c83...8de Jeg forstår at du ønsker å være tilstede i en begravelse, men hva du gjør på din fritid, det angår ikke din arbeidsgiver. Når begravelsen ikke finner sted direkte i din arbeidstid, og ikke er til nærtstående i rett oppad eller rett nedadstigende rekke, (noe du ikke har skrevet noe om), så har du ikke rett på fri i form av permisjon verken med eller uten lønn. Det du kan invilges, etter reglene for offentlig ansatte, er en feriedag. Noe annet vil være direkte regelbudd. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig at du kan sende sjefen en melding på hans eller hennes personlige telefonnummer? Jeg skjønner godt at du vil ha svar på dette så fort som mulig, og jeg vil tro sjefen kommer til å ha sympati med deg med tanke på situasjonen sånn at h*n ikke blir sur. Anonymkode: d7b09...8fb Det gjør man bare ikke. Når noen har fri og fritid så skal de ikke belemres med jobbrelaterte spørsmål som kan vente. Anonymkode: b9373...676 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #11 Skrevet 4. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at du ønsker å være tilstede i en begravelse, men hva du gjør på din fritid, det angår ikke din arbeidsgiver. Når begravelsen ikke finner sted direkte i din arbeidstid, og ikke er til nærtstående i rett oppad eller rett nedadstigende rekke, (noe du ikke har skrevet noe om), så har du ikke rett på fri i form av permisjon verken med eller uten lønn. Det du kan invilges, etter reglene for offentlig ansatte, er en feriedag. Noe annet vil være direkte regelbudd. Det gjør man bare ikke. Når noen har fri og fritid så skal de ikke belemres med jobbrelaterte spørsmål som kan vente. Anonymkode: b9373...676 Ok, takk for utfyllende svar. Det er i rett oppadgående rekke ja. Var det jeg fryktet litt, samtidig vet jeg at folk på jobb har fått permisjon i noen dager i forbindelse med dødsfall og begravelse (som var til samme relasjon som jeg har med denne personen). Men får vente å se, bryr meg som sagt ikke om jeg ikke får lønn. ts Anonymkode: f9c83...8de 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #12 Skrevet 4. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk for utfyllende svar. Det er i rett oppadgående rekke ja. Var det jeg fryktet litt, samtidig vet jeg at folk på jobb har fått permisjon i noen dager i forbindelse med dødsfall og begravelse (som var til samme relasjon som jeg har med denne personen). Men får vente å se, bryr meg som sagt ikke om jeg ikke får lønn. ts Anonymkode: f9c83...8de Håper det løser seg ❤️ Anonymkode: 150f3...4fa 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #13 Skrevet 4. mars 2019 Vi får velferdspermisjon med lønn i 3 dager ved dødsfall og begravelse til nære relasjoner. Kommunen. Trenger ikke være rett opp eller rett ned. Sjekk i personalreglement hos dere. Kondolerer! Håper det ordner seg. Anonymkode: 22811...5f1 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #14 Skrevet 4. mars 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi får velferdspermisjon med lønn i 3 dager ved dødsfall og begravelse til nære relasjoner. Kommunen. Trenger ikke være rett opp eller rett ned. Sjekk i personalreglement hos dere. Kondolerer! Håper det ordner seg. Anonymkode: 22811...5f1 Takk for det! Har lest litt rundt nå men alt er litt diffust. Skal ta meg en ordentlig prat med sjefen i morgen tenker jeg. Anonymkode: f9c83...8de 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #15 Skrevet 4. mars 2019 Du har krav på fri fra nattevakt. Selvfølgelig. En ting er at du må dra før minnestunden er over, en annen ting er den emosjonelle påkjenningen en slik dag er. Anonymkode: 36e15...635 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #16 Skrevet 4. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at du ønsker å være tilstede i en begravelse, men hva du gjør på din fritid, det angår ikke din arbeidsgiver. Når begravelsen ikke finner sted direkte i din arbeidstid, og ikke er til nærtstående i rett oppad eller rett nedadstigende rekke, (noe du ikke har skrevet noe om), så har du ikke rett på fri i form av permisjon verken med eller uten lønn. Det du kan invilges, etter reglene for offentlig ansatte, er en feriedag. Noe annet vil være direkte regelbudd. Det gjør man bare ikke. Når noen har fri og fritid så skal de ikke belemres med jobbrelaterte spørsmål som kan vente. Anonymkode: b9373...676 Håper håper håper ikke du har arbeidsgiveransvar. 😮 Anonymkode: 95626...af8 19
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #17 Skrevet 4. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at du ønsker å være tilstede i en begravelse, men hva du gjør på din fritid, det angår ikke din arbeidsgiver. Når begravelsen ikke finner sted direkte i din arbeidstid, og ikke er til nærtstående i rett oppad eller rett nedadstigende rekke, (noe du ikke har skrevet noe om), så har du ikke rett på fri i form av permisjon verken med eller uten lønn. Det du kan invilges, etter reglene for offentlig ansatte, er en feriedag. Noe annet vil være direkte regelbudd. Det gjør man bare ikke. Når noen har fri og fritid så skal de ikke belemres med jobbrelaterte spørsmål som kan vente. Anonymkode: b9373...676 Dette er jo fullstendig feil fra ende til annen. Anonymkode: 22811...5f1 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #18 Skrevet 4. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at du ønsker å være tilstede i en begravelse, men hva du gjør på din fritid, det angår ikke din arbeidsgiver. Når begravelsen ikke finner sted direkte i din arbeidstid, og ikke er til nærtstående i rett oppad eller rett nedadstigende rekke, (noe du ikke har skrevet noe om), så har du ikke rett på fri i form av permisjon verken med eller uten lønn. Det du kan invilges, etter reglene for offentlig ansatte, er en feriedag. Noe annet vil være direkte regelbudd. Det gjør man bare ikke. Når noen har fri og fritid så skal de ikke belemres med jobbrelaterte spørsmål som kan vente. Anonymkode: b9373...676 Hadde du vært min sjef med et så rigid syn, så kunne du bare glemt at jeg hadde stilt opp noe mer enn det kontrakten tilsa. I dag har jeg en jobb der jeg har ofret mye ferie og fritid, men der jeg får en viss fleksibilitet tilbake. Hadde den stoppet opp, så hadde det vært ut døra nøyaktig kl. 16 hver dag med krav om betalt overtid fra første minutt. Anonymkode: b9b08...a41 10
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #19 Skrevet 4. mars 2019 Fikk du ordnet det ts? Anonymkode: 91651...44e 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #20 Skrevet 4. mars 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk du ordnet det ts? Anonymkode: 91651...44e Jeg har ikke sendt noe melding til sjefen, så får se i morgen når hun kommer på jobb. Krysser fingrene! ts Anonymkode: f9c83...8de 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå