AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #1 Skrevet 2. mars 2019 Hei, jeg letter etter gaveideer for veninna fra utlande. Hun e glad i norske strikke greier men... en genser er alt for varm for hvor hun bor. Jeg lurte om det finnes smykker med tradisjonele mønstre eller noen sånt? Hun e glad i smykker i hvert fall det viet jeg :) Anonymkode: 2ca4d...506
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #3 Skrevet 3. mars 2019 Mulig jeg banner i kirka nå, men dersom hun har en spesiell tilknytning til et sted i Norge kaaaaan du sjekke ut det aktuelle bunadsølvet om det inneholder fine øredobber for eksempel. Min Nordlandsbunad har fine og ganske rimelige øredobber som ser veldig "historisk norske" ut. Kan selvsagt klæsje litt med antrekk for øvrig, men om det er for tilknytningen til landet sin del kunne det kanskje vært stas. Ellers er vaffelkolleksjonen til Vanja Steinbru/Kvist og Kvae råfin. Anonymkode: 7f727...6e4 5
Eliza Doalot Skrevet 3. mars 2019 #4 Skrevet 3. mars 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg banner i kirka nå, men dersom hun har en spesiell tilknytning til et sted i Norge kaaaaan du sjekke ut det aktuelle bunadsølvet om det inneholder fine øredobber for eksempel. Min Nordlandsbunad har fine og ganske rimelige øredobber som ser veldig "historisk norske" ut. Kan selvsagt klæsje litt med antrekk for øvrig, men om det er for tilknytningen til landet sin del kunne det kanskje vært stas. Ellers er vaffelkolleksjonen til Vanja Steinbru/Kvist og Kvae råfin. Anonymkode: 7f727...6e4 Hun hadde mye fint! Både løvetannanhenget og Kvist-kolleksjonen er hjertelig velkomne på et gavebord nær meg😁 Jeg synes dessuten forslaget om bunadssølv var godt, og ikke kirkebanning i det hele tatt. Jeg er ganske konservativ når det kommer til selve bunaden, men synes ikke det er noe konflikt mellom det og det å bruke litt av sølvet på annen måte. Det finnes jo også ganske mange fine bunadsringer som også kan være ganske anvendelige. 3
Magdaleeeena Skrevet 3. mars 2019 #5 Skrevet 3. mars 2019 Må det være i sølv? Eg handlet på nett et armbånd med mønster på men dt ikke sølv. 1
Lurumdurum Skrevet 3. mars 2019 #6 Skrevet 3. mars 2019 Mange takk for alle tips! Nå har jeg noe å gå på 😄 16 minutter siden, Magdaleeeena said: Må det være i sølv? Eg handlet på nett et armbånd med mønster på men dt ikke sølv. Nei da,... hva e det laget av og hvor på nett fant du den?
Magdaleeeena Skrevet 3. mars 2019 #7 Skrevet 3. mars 2019 Butikken heter Eloshi, her er lenken https://eloshi.ecwid.com/ Dessverre viet ikke ka e dt laget av. Kanskje finnes på nettsida 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #9 Skrevet 4. mars 2019 Vet ikke hvilken prisklasse du tenker på, men juhls.no har mye fint. Anonymkode: 4a4c1...49c
Gjest Albbas Skrevet 6. mars 2019 #10 Skrevet 6. mars 2019 Juhls ja, mye der er samisk riktignok, men også mye "fri fantasi". Silvia Rehnlund - kystinspirerte smykker. Hun har bedre facebookprofil (Silvia) enn hjemmeside. Tana Sølv og Gull - også mest samisk, men mye er jo generelt naturinspirert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå