Gå til innhold

Bor du nerme dine foreldre og søsken?

Gjest Seleena

Anbefalte innlegg

Vi har bosatt oss midt mellom min far og min ene bror. Ca. 5-10 min. å gå til hver av dem. Min andre bror bor heller ikke så langt unna.

Mannens familie bor litt over 1 time unna med bil.

Vi er glade for å ha familie så nærme. Både fordi vi trives godt sammen med dem, men også av praktiske hensyn nå som vi skal ha barn.

Jeg er selv oppvokst uten noen annen familie i nærheten enn foreldre og søsken. Alle tanter, onkler, kusiner, fettere og besteforeldre bodde flere timers kjøretur unna. Vi så dem derfor ikke så ofte som vi gjerne ville. Men jeg har faktisk aldri oppfattet dette som negativt. Det var slik vi var vant til å ha det. Spesielt den ene siden av familien min har jeg meget god kontakt med avstanden til tross. I vårt tilfelle er det mer typen mennesker og hvordan man trives sammen sosialt som har gjort at kontakten er så god fremfor geografisk nærhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Porselen

Jeg bor 10 timers kjøring unna mine foreldre og søsken. Jeg synes egentlig den avstanden er grei nok i forhold til mine foreldre, men savner vel å ha mere kontakt med mine tantebarn.

Svigermor bor like i nærheten og der har ungene en bestemor som er en skikkelig bestemor (som ikke får hetetokter og høyt blodtrykk av barnebarna), og jeg ser hvor stor glede de har av hverandre.

Mannen min kunne godt tenke seg å flytte dit jeg er fra, men det kan ikke jeg for jeg trives best her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vi bor nærme foreldre, søsken, tanter, onkler og besteforeldre. Og jeg har veldig mye glede av det. Tror ikke jeg ville bodd noen annen plass jeg - det ville vært trist, syns jeg.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde lenge der vi studerte. Tror det ble over 2 år etter jeg var ferdig. Men så fikk mannen ny jobb - og det passet og flytte "hjem igjen". Nå bor vi 5 minutter unna mine foreldre og min bror - mens vi må kjøre ca 35 min for å komme til hans foreldre og hans søster. Broren bor 50 min. unna.

Veldig deilig å ha familien i umiddelbar nærhet. Savnet tidligere det å bare kunne stikke en tur bortom. Men det kan jeg nå. Nå som vi har fått barn også, gjør det ting mye enklere å besøke i det hele tatt. Før måtte det mye planlegging til, overnatting og styr. Dessuten er det jo digg å ha muligheten til å gå på kino i ny og ne. ;)

Foreldrene våre er også veldig fornøyde med at vi har flyttet nærmere. De er jo overbegeistret over å få oppleve så mye av barnebarnet sitt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor nå 30 min unna mor og 15 min unna hans familie + min søster...

Håper å flytte nærmere snart!

Koselig å ha de i nærheten synes jeg og hadde ikke maktet å bodd langt unna min familie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fra samme sted og har familiene våre ca to timers biltur unna. Jeg har bodd i Oslo og omegn i snart femten år, men sambo har bare bodd her i to år. Nå har vi planer om å flytte tilbake til hjemstedet og det blir sikkert litt rart etter så mange år i "storbyen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Bor 1 1/2 time med fly, ca 45 min med tog og 15 minutter med buss fra foreldrene mine. Har en søster som bor ca 9-10 timer med tog å komme seg til. Ble boende i studenbyen, har mann, hans familie og vennene mine her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, det gjør jeg ikke....men jeg tror faktisk jeg er nesten den eneste her som ikke har hele slekta min rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bor 50 mil unna mine foreldre og 50 mil unna min bror, og han bor 100 mil unna våre foreldre..... så vi er nok litt spredt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabiate

HEI...

Jeg har svigers som nesten nermeste nabo... Å 2 søsken m/fam. 10-15 min unna (gå) Å M&P bor en haltime unna med båt... :)

Svigers er kjempe flinke til å avlaste oss, er glad for å ha familien så nert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine biologiske foreldre er døde :cry:

Men fosterfamilien min bor 1 times kjøring fra her jeg har bosatt meg.Så her har vi bare min manns familie.

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Har mor, søster, niese og far i nærheten. :)

Mens svigerfamilien bor 50 mil unna. Hadde vært kjekt om de bodde nærmere. :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...