AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #1 Skrevet 2. mars 2019 Skal begynne på min bachelor til høsten og jeg har kontroll på pensumet jeg kommer til å trenge det første året. Lurer på hvordan dere kjøper pensumbøker (semester for semester, år) evt andre forslag? Må man i det hele-tatt ha pensum for alle emnene? Anonymkode: 17454...736
Daria Skrevet 2. mars 2019 #2 Skrevet 2. mars 2019 Det første semesteret jeg var student kjøpte jeg alt som sto på pensumlista ved semesterstart. Etter det lærte jeg å kjøpe bøker og kompendier etterhvert som jeg fikk behov for dem - det var en del jeg aldri fikk bruk for... 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #3 Skrevet 2. mars 2019 Kjøpte hovedsakelig pensumbøkene via Amazon, langt billigere der enn her i landet. Hadde behov for samtlige bøker. Anonymkode: 50fe4...bd1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #4 Skrevet 2. mars 2019 Mange studenter selger bøkene sine etter de er ferdig med emnene, så er du lurer kjøper du brukt. Billigere og like bra. Bare sjekk at bøkene fremdeles står på pensumlista, da den kan endre seg. Anonymkode: bd373...45a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #5 Skrevet 2. mars 2019 Dere får pensumlister i hvert enkelt emne. Det kan være risikabelt å kjøpe bøker før semesterets pensum offentliggjøres, for det kan skje endringer fra semester til semester (ofte i noen emner, sjelden i andre). Ellers er jeg ganske enig med Daria: Når man er fersk, kjøper man gjerne for mye. Etter hvert i studieløpet mitt begynte jeg å basere meg med mer på bibliotekslån, skanning, kopiering og nedlasting. Du kan ofte se på emneoversikten hva du kommer til å trenge å kjøpe. Er det kun 40 sider fra boken på pensum? Blås i å kjøpe den (med mindre du har lyst på den, naturligvis). Vær ellers tidlig ute med å låne og/eller reservere på biblioteket, det kan være mange om benet. Anonymkode: 3745d...33c
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #6 Skrevet 2. mars 2019 iBok.no er genialt, bruker det selv når jeg trenger pensumbøker Anonymkode: cee68...a4c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #7 Skrevet 3. mars 2019 Jeg kjøper alle mine bøker brukt, og har spart enormt mye penger på det. Med noen unntak, slik som bøker der man har et par kapitler, kjøper jeg alle bøker. Det er kjedelig å sitte der og egentlig skulle hatt en bok, og så måtte kjøpe. Det finnes en del grupper for kjøp og salg av litteratur på Facebook, gjerne knyttet til den enkelte institusjon og innimellom utdanningsprogram. ibok.no har jeg også brukt mye. Lurt å sjekke om noe av litteraturen finnes digitalt, for eksempel via Nasjonalbiblioteket eller via skolens bibliotek. Lykke til med studier! Anonymkode: ee139...b24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå