AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #1 Skrevet 2. mars 2019 Hei Dattera mi går på en privat barnehage. Hun har bursdag 3.mars. og blir 3 år gammel. vi plan la at vi leverer kake og is på fredag. (i går) Kona mi kjøpte is og kake og leverte til bhg i går. Men barnehagen nektet å ta imot. De sa at det ikke er tillatt i barnehagen dems. Kona mi snakker ikke norsk så hun skjønte ikke helt hva grunnen var. Jeg har alltid sett at hver gang et barn har bursdag så tar man med noe søtt til skolen/bhg. Det kan være alt fra sjokolade...is...kake...boller osv. Kanskje det har kommet noe nytt i det siste som jeg ikke har fått med meg... Anonymkode: 4c1b9...e31
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. mars 2019 #2 Skrevet 2. mars 2019 Sunnhetshysteriet som er på gang, i den barnehagen.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #3 Skrevet 2. mars 2019 Kanskje for at det er så mye allergier nå for tiden? Gluten, laktose, nøtter osv er jo blitt livsfarlig. Anonymkode: 2ea3a...881 13
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #4 Skrevet 2. mars 2019 Spør barnehagen. Synes du virker veldig lite oppdatert på barnehagen, er du involvert i barnet ditt i det hele datt? Hvorfor kan du ikke barnehagens retningslinjer? Anonymkode: d7706...f32 44
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #5 Skrevet 2. mars 2019 Vet ikke hva som er årsaken i deres barnehage, men i en barnehage jeg jobbet i før var det Mattilsynet som satte ned foten. Vi fikk ikke ta imot noe fra foreldre. Anonymkode: 9ffae...63d 13
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #6 Skrevet 2. mars 2019 Det finnes mange idiotforeldre som tror sukker er farlig. Anonymkode: f4ab7...033 23
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #7 Skrevet 2. mars 2019 Synes det er helt ok at de ikke vil ha det. På min gutt sin gruppe er de 19 barn. Det blir en del bursdager. I tillegg ber jo disse barna til barnebursdag med kaker og gele og godteposer. Anonymkode: 0bebc...003 28
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #8 Skrevet 2. mars 2019 Noen barnehager har regler for hva det er lov å ta med av slikt. Noen av sunnhetsgrunner, andre pga. allergi. Men alle barnehager pleier vel å informere ganske grundig om hvilke retningslinjer de har om både slikt og alt annet? Har dere lest alt dere har fått av informasjon fra barnehagen? (Eller rettere sagt: Har du tatt ansvar for å sette deg inn i retningslinjene, du som faktisk forstår norsk?) Anonymkode: da6af...174 22
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #9 Skrevet 2. mars 2019 Sånn er det i vår barnehage. Vi får ikke ta med noe til barna. Men de feirer med å lage krone, synge sang, sitte i bursdagsstol og barnet får velge en aktivitet fra en bursdagskasse. (Ballonger, ansiktsmaling, såpebobler etc) syns det bare er fint Anonymkode: 49544...9f6 23
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #10 Skrevet 2. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det i vår barnehage. Vi får ikke ta med noe til barna. Men de feirer med å lage krone, synge sang, sitte i bursdagsstol og barnet får velge en aktivitet fra en bursdagskasse. (Ballonger, ansiktsmaling, såpebobler etc) syns det bare er fint Anonymkode: 49544...9f6 Samme gjør de i vår barnehage 👍 Anonymkode: 0bebc...003 1
Snaskesnusken Skrevet 2. mars 2019 #11 Skrevet 2. mars 2019 De vil begrense sukkerinntaket til barna. I en bhg kan det fort bli mye kaker og is i forbindelse med bursdager. Din kone må lære seg å snakke norsk slik at hun kan kommunisere med sitt eget barn og ansatte i bhg. 33
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #12 Skrevet 2. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det i vår barnehage. Vi får ikke ta med noe til barna. Men de feirer med å lage krone, synge sang, sitte i bursdagsstol og barnet får velge en aktivitet fra en bursdagskasse. (Ballonger, ansiktsmaling, såpebobler etc) syns det bare er fint Anonymkode: 49544...9f6 Vi har det samme + at barnet får velge en varmrett til lunsj. Anonymkode: f4ab7...033 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #13 Skrevet 2. mars 2019 3 minutter siden, Snaskesnusken skrev: De vil begrense sukkerinntaket til barna. I en bhg kan det fort bli mye kaker og is i forbindelse med bursdager. Din kone må lære seg å snakke norsk slik at hun kan kommunisere med sitt eget barn og ansatte i bhg. For barnet kommer selvsagt bare til å lære norsk når moren har et annet morsmål ... Jeg er helt enig i at hun bør lære norsk, altså, men barnet vil hun uansett klare å kommunisere med. Fordi barnet lærer hennes språk, i tillegg til farens. Anonymkode: da6af...174 42
Snaskesnusken Skrevet 2. mars 2019 #14 Skrevet 2. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For barnet kommer selvsagt bare til å lære norsk når moren har et annet morsmål ... Jeg er helt enig i at hun bør lære norsk, altså, men barnet vil hun uansett klare å kommunisere med. Fordi barnet lærer hennes språk, i tillegg til farens. Anonymkode: da6af...174 Mor må kunne kommunisere med eget barn på norsk, ikke bare på eget morsmål! 12
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #15 Skrevet 2. mars 2019 Men hvorfor i alle dager skal man ikke kunne ta med kake? Greit nok med allergier, men jeg antar at man har et tilbud til barna som er allergiske også. Men dersom det er pga. sukkeret, vil jeg si dere er hysteriske. Noen sa tidligere i tråden at barnet var på gruppe med hele 19 barn, og da ble det mye bursdag. Hæ?! 19 bursdager blir et gjennomsnitt på 1,6 bursdager i måneden. Så er det noen som har bursdag i ferier, så vi snakker ikke om mange feiringene, altså. Og hvis noen har bursdag samme uke, så kan man spleise på kake, da har man enda mindre sukkerinntak. Dere er hysteriske, dersom dere mener 19 kakebiter i året er skadelig. Anonymkode: 1f2fd...d9a 16
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #16 Skrevet 2. mars 2019 5 minutter siden, Snaskesnusken said: Mor må kunne kommunisere med eget barn på norsk, ikke bare på eget morsmål! Hvorfor i alle dager må mor det?? Kan ikke far ta seg av norskopplæringa, eller er han helt uviktig her? Anonymkode: 5b45f...178 20
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #17 Skrevet 2. mars 2019 6 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Mor må kunne kommunisere med eget barn på norsk, ikke bare på eget morsmål! Nei, hun må faktisk ikke det. Hovedsaken er at de kan kommunisere skikkelig, ikke hvilket språk det skjer på. Men hun bør absolutt kunne kommunisere med barnehagen, barnas venner og deres foreldre på norsk, og etter hvert skolen. Så selvsagt må hun lære seg norsk uansett. Anonymkode: da6af...174 17
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #18 Skrevet 2. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor i alle dager skal man ikke kunne ta med kake? Greit nok med allergier, men jeg antar at man har et tilbud til barna som er allergiske også. Men dersom det er pga. sukkeret, vil jeg si dere er hysteriske. Noen sa tidligere i tråden at barnet var på gruppe med hele 19 barn, og da ble det mye bursdag. Hæ?! 19 bursdager blir et gjennomsnitt på 1,6 bursdager i måneden. Så er det noen som har bursdag i ferier, så vi snakker ikke om mange feiringene, altså. Og hvis noen har bursdag samme uke, så kan man spleise på kake, da har man enda mindre sukkerinntak. Dere er hysteriske, dersom dere mener 19 kakebiter i året er skadelig. Anonymkode: 1f2fd...d9a Altså, det blir jo 19+19. Bursdag i bhg og hjennebursdag. Det blir faktisk 38 bursdager med godis. På skolen her jeg bor er det også kafé på fredager, så da kan du jo legge til alle fredager i løpet av året. Så kommer eventuelle bursdager i nær familie hvor det serveres. 17 mai, jule tider, påskeegg, og foreldrene ønsker kanskje også å gi barna noe godt på lørdager. Og vipps så sliter barna med diabetes og fedme. Som faktisk er et problem i Norge som vi ikke bør ta så lett på som vi gjør. Anonymkode: 946c2...105 12
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 2. mars 2019 #19 Skrevet 2. mars 2019 Wow. Ja, det synes jeg var spesielt, men en eller annen grunn er det. Det kan være allergi f.eks. Du kan sende dem en Mail om du har spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #20 Skrevet 2. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor i alle dager skal man ikke kunne ta med kake? Greit nok med allergier, men jeg antar at man har et tilbud til barna som er allergiske også. Men dersom det er pga. sukkeret, vil jeg si dere er hysteriske. Noen sa tidligere i tråden at barnet var på gruppe med hele 19 barn, og da ble det mye bursdag. Hæ?! 19 bursdager blir et gjennomsnitt på 1,6 bursdager i måneden. Så er det noen som har bursdag i ferier, så vi snakker ikke om mange feiringene, altså. Og hvis noen har bursdag samme uke, så kan man spleise på kake, da har man enda mindre sukkerinntak. Dere er hysteriske, dersom dere mener 19 kakebiter i året er skadelig. Anonymkode: 1f2fd...d9a Hysterisk er vi på ingen måte. Men i tillegg til at 19 barn skulle hatt med kake eller is, så er det også barnebursdager. Det kommer jo i tillegg. Vi har et helt greit forhold til sukker vi. Lørdagsgodt, påskeegg, julestrømpe, kan kose oss med vafler eller boller en helt vanlig hverdag. 17 mai, fastelaven, besøk hos besteforeldre, kvikklunsj på tur. Is på sommeren. Småen drar i de fleste bursdager han blir invitert til. Men barnehagen vår gjør andre ting for bursdagsbarnet enn servering av medbrakt kake og det er faktisk helt greit for oss. Ungene lider ikke noe tap på det altså 😛 tror ikke de tenker over det engang, mer enn nok stas med krone og annet opplegg Anonymkode: 0bebc...003 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå