Gå til innhold

hva er det med folk??

Anbefalte innlegg

Gjest Principessa
Skrevet

Hva er det med folk som bare inviterer med seg andre til bryllup?

ja, jeg snakker desverre av erfaring. Sendte ut innbydelsene i forrige uke, og jeg syns det er overraskende mange som prøver seg. Og vi har ikke droppet mange mennesker, eller vært skikkelige kjipe. Vi har bestemt oss for å ikke invitere kusiner og fettre..likevel har tanten min hintet om hvor innmari hyggelig det hadde vært hvis disse kunne komme. Med tanke på at de fleste av mine kusiner og fettere er gift eller har kjæreste/samboer må man jo invitere de også i såfall...og da er det snakk om ti ekstra personer. Med andre ord ca 10.000,- mer!!

Jeg har også en venninne som bor i utlandet som er innvitert...ikke kjæresten hennes som jeg aldri har møtt og som har vært sammen med henne noen måneder...likevel skriver hun i en mail 'vi er i norge til bryllupet'...jeg syns faktisk at det er frekt jeg.

For det første så er det selvfølgelig snakk om penger. Og skulle de eventuelt betalt for å få med seg noen, så syns jeg det også er galt...vi vil jo ha folk vi kjenner i bryllupet vårt! Jeg vil ikke sitte under middagen og se utover gjestene og tenke 'hvem er det?'..

Huff! Det er veldig hyggelig med bryllupsforberedelser...men det er litt utmattende også må jeg si... :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ba de vi ba, og ferdig med det. :)

Det fikk også min manns foreldre beskjed om når de begynte å "majue" om hvem de mente vi skulle/måtte etterbe.

Skrevet

Er helt enig med at det er skikkelig frekt å be med seg folk på den måten!

(Samtidig så synes jeg personlig det er helt feil å be venner uten følge,uansett, og hadde jeg blitt bedt uten følge i bryllup hadde jeg ikke dratt. Har selv bedt samboer/kjæreste til venner som jeg aldri har truffet i vårt bryllup....men å bare ta med seg folk...DEt synes jeg ikke går an og har heldighvis ikke hatt problemer med det selv.)

Skrevet

Jeg vil ikke ha folk jeg ikke kjenner i mit bryllup... derfor inviterte jeg ikke kjærester som kusinen min har vært sammen med noen månder.....

Og hadde blitt sint og iritert om hun hadde dratt han med seg i bryllupet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mange setter jo som grense at man skal være forlovet og/eller samboer for å bli invitert som par. Bare kjærester inviteres ikke her.

Skrevet

Helt enig her.

Jeg vil også tilføye hvor utrolig irriterende det er å hele tiden få spørsmål og hint om at vi ikke har lagt tilrette og tatt hensyn til ALT og ALLE! :-x

Barnevakt til de med barn.

Aktiviteter til barn.

Lokalet MÅ jo være slik at det blir praktisk å legge ned barn.

Transport til alle gjestene, hvordan skal de uten bil komme seg frem?

Vi kan da ikke legge bryllupet til en dato hvor kanskje noen er høygravid eller har planlagt ferie.

Osv Osv :evil:

Jeg føler at vi må forsvare alle de valgene vi har tatt, gudskjelov for at vi betaler alt selv og dermed bestemmer alt selv :ler:

Skrevet

ååhh.. ja dette er desverre alt for kjennt. Og desverre trenger de ikke være "perifere" folk, før de prøver seg. Søsteren min har også fått slike nykker...

Men vi får bare være harde. Og litt forståelsesfulle. Før jeg begynnte å planlegge vårt bryllup hadde jeg ingen anelse om hvor mye det var som skulle klaffe og hvor mange hensyn som skulle taes.

Ble selv invitert i bryllup til noen venner uten at sammboeren min ble innvitert. Og det reagerte jeg veldig på da. Nå er jeg litt mer forståelsesfull. Selv om jeg aldri ville gjort det samme, forstår jeg litt mer de valgene de måtte ta den gangen.

Nå planlegger vi dagen vår slik vi vil ha den. Selvsagt med noe tilrettelegging for gjestene, men hovedfokuset er hvordan vi ønsker å ha det.

Skrevet

:o Jeg slutter aldri å bli sjokkert over noen mennesker frekkhet altså......... MAKAN :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har lagt med gjesteliste. Da blir det liksom litt mer kartlagt hvem som får komme, og forhåpentligvis vanskeligere å spørre. Vi har invitert den nye kjæresten til forloveren min, men ikke den nye til søskenbarnet.

Vi bestemmer selv, men har forhørt oss med foreldre og toastmaster for å høre litt fra de med erfaring.

Bare si det som det er, men husk på om det er verdt å 'såre' noen. Kanskje umodent at folk blir ampre, men sånn er det nå en gang.

Lykke til

Gjest Anonymous
Skrevet

det høres ut som om det er flere enn meg som har opplevd dette (*puster lettet ut over at det ikke bare er mine venner som er sånn* :ler: )

Vi har satt en grensene...altså vi har invitert de som er samboere/forlovet eller selvfølgelig gift. Vi innviterer ikke fettere og kusiner, ej heller barn..

Har funnet ut at vi bare må være konsekvente å si NEI. Som flere har skrevet over meg så vil man jo ha mennesker man faktisk kjenner i bryllupet sitt.

Ha en god dag!

Gjest Principessa
Skrevet

det over var meg da...trådstarter

(så var det det der med å logge seg på da :oops: )

Gjest Anonymous
Skrevet

Fikk telefon av en venn som skal komme i bryllupet. Han lurte på om det var ok at han tok med en venninne jeg IKKE har hørt om noen gang, og han er ikke invitert med 'åpent følge' (Det er ingen av gjestene). Må si jeg ble veeeldig overrasket over forespørselen. Sa selvsagt ikke ja. Men det er ekkelt å få sånne spørsmål, som lyn fra klar himmel. Rart hvordan mennesker tenker....

Skrevet

Syns dette er utrolig frekt gjort. er vel mange som tar det som en selvfølge at de skal få ha med følge i bryllup, selv om de ikke er invitert med følge.

Skrevet
Mange setter jo som grense at man skal være forlovet og/eller samboer for å bli invitert som par. Bare kjærester inviteres ikke her.

Veldig enig i det denne gjesten sier. Har ei venninne som bytter kjæreste minst en gang i halvåret (man kan stille klokka etter henne...) Hun har alltid en hun "holder på med" men aldri lengre enn et par måneder. Den hun er sammen med når vi gifter oss blir ikke invitert. Hun kommer til å bli sint på grunn av det, men det får bare være... Det blir såklart en annen sak dersom hun bryter kjeden sin og er sammen med den nåværende helt til bryllupet og de flytter sammen eller noe slikt :)

Synes det er greit å dra grensa ved samboere. Hvis jeg hadde blitt invitert i et bryllup uten samboeren min hadde jeg latt være å gå... men det er meg da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig i at det ikke er vits å be kjærester som man ikke kjenner...Jeg mener ikke at de MÅ være samboere, men ihvertfall at jeg har rukket å bli kjent med kjæresten og at det er et seriøst forhold..(og da er de jo gjerne samboere uansett :wink: ..i min vennekrets ihvertfall..)

Men jeg håper virkelig jeg slipper gjester som ber seg selv.... maken til frekkhet! Kunne aldri funnet på å gå i et bryllupe hvos jeg ikke var bedt! :o

Skrevet
Enig i at det ikke er vits å be kjærester som man ikke kjenner...Jeg mener ikke at de MÅ være samboere, men ihvertfall at jeg har rukket å bli kjent med kjæresten og at det er et seriøst forhold..(og da er de jo gjerne samboere uansett :wink: ..i min vennekrets ihvertfall..)

Men jeg håper virkelig jeg slipper gjester som ber seg selv.... maken til frekkhet! Kunne aldri funnet på å gå i et bryllup hvor jeg ikke var bedt! :o

Glemte å logge meg på.... :oops:

Gjest gjesta
Skrevet

Men jeg håper virkelig jeg slipper gjester som ber seg selv.... maken til frekkhet! Kunne aldri funnet på å gå i et bryllupe hvos jeg ikke var bedt! :o

Nei, vil ikke ha komt om jeg ikke var invitert. Teit å begynne å mase... :ler:

Skrevet

Så fint dette ble tatt opp i dag. Min samboer fikk en SMS tidligere i dag fra en kamerat som er bedt. Han lurte på om kjæresten hans også kunne få komme.... Tror de har vært sammen noen uker, kanskje et par mnd. toppen. Det syntes jeg var ganske frekt. Har ikke svart han enda...

Skrevet
Så fint dette ble tatt opp i dag. Min samboer fikk en SMS tidligere i dag fra en kamerat som er bedt. Han lurte på om kjæresten hans også kunne få komme.... Tror de har vært sammen noen uker, kanskje et par mnd. toppen. Det syntes jeg var ganske frekt. Har ikke svart han enda...

Ja, det var frekt. Hadde det vært pizzakveld en lørdag hadde det vært ok.

Men han er kanskje så nyforelsket at han ikke kan tenke seg et sekund henne. :hjerter::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...