Gå til innhold

Hvor mange bonger?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes det er kjipt å evt måtte bruke drikkebonger, men må man, så må man... Hvor mange bonger pr pers bør man ha? Leste at noen skulle ha en, men da synes jeg like godt man kan la være...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal regne godt over om du må ha bonger eller ikke.

De få bryllupene jeg har vært i som har brukt bobger, har brudeparet vært litt små flaue etterpå. Fordi det har vist seg at fri bar bare hadde kostet litte granne mer. Ofte ikke utgjort noen forskjell.

Hvor mange du trenger om du går for bonger alikevel, kommer ann på hvor lenge middagen varer, og hvor lenge festen varere etter det. Beregner du en drikke enhet i timen i snitt for festen, tror jeg du havner greit ut. Husk at de har drikket vin til maten , og at det er grenser for hvor mye de får i seg.

Ønsker deg et fint og minnerikt bryllup!

Skrevet

Vi skal ha to bonger til hver, men det er mest fordi festen blir lang og uten noe middag... Og så har vi salg etter det. Når det er snakk om hundre personer, der mange er studenter, så VET jeg at de kommer til å drikke masse. Bongene er mest med tanke på de 'gamle' i familien som ikke skjønner det med å måtte betale for seg...

Men lørdagen så blir det fri bar!

Men jeg skjønner ikke at det er mulig at fri barn koster mindre enn bonger... Men det kommer vel an på hvor mange bonger man beregner da. Så vi har bestemt å gjøre det på denne måten...

Gjest gjesta
Skrevet

Tror vi skal ha bonger siden det er mange unge folk der :ler: Kanskje 2-3 stk.. Litt usikkert enda..

Skrevet

Jeg tror det er mest vanlig å ha 2 eller 3 bonger. Jeg er litt enig i at derson det kun er 1 bong, kan man like godt la være. Vi skal selv ha åpen bar, men det er like vanlig med bonger. Åpen bar kan jo godt plutselig bli dyrt å betale, men vi skal stort sett være godt voksne til festen, og ellers våre ikke så alkoholtørstige venner, så vi tør godt å ha åpen bar.

Skrevet

Da jeg giftet meg avtalte vi en kuvert pris med baren. Vi betalte kr x pr. gjest i bryllupet og så var det fri bar. Da måtte vi selvfølgelig betale like mye for en sjåfør som en drikke-lysten student. Men vi viste hva regningen kom til å bli, og gjesten fikk det de måtte ønske.

Bare som et lite tips til dere alle sammen.

Skrevet

Vi har foreløpig tenkt 2 -3 bonger. Vi har ikke så drikkfeldige venner, så spørs om de trenger noe utenom det.

En fast avtalt kuvert pris som snuppelure beskriver hadde vært kjekkt, skal huske å spørre hotellet vårt om det.

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

synes ikke bonger passer seg i bryllup jeg.

har man ikke råd å betale ALT for gjestene, synes jeg en skulle glemt hele brylluppet!

kjipt å dra i bryllup og så kjøpe drikkevarer selv, synes nå jeg da...

Skrevet

Vi skal gi alle to bonger hver. Skulle gjerne hatt mulighet til fri bar, men det har vi dessverre ikke.

Gjest gjesta
Skrevet
synes ikke bonger passer seg i bryllup jeg.

har man ikke råd å betale ALT for gjestene, synes jeg en skulle glemt hele brylluppet!

kjipt å dra i bryllup og så kjøpe drikkevarer selv, synes nå jeg da...

Har ikke lyst å ha en fyllefest, og noen av de som kommer pleier å drikke for mye.. Og da blir kvelden bare rølp, og vil ikke ha det på vår bryllupsfest! Syns 2-3 bonger hver er nok. Trenger ikke drikke allverden for å ha det gøy.

Skrevet

Det blir nok to bonger hver på våre gjester også.

Det er klart det hadde fint om vi kunne spandert alt på våre gjester, men når det er snakk om 130 gjester så blir det for dyrt.

Vil heller invitere alle disse gjestene, enn å kutte ut noen for å få råd til å gi de som da fikk komme fri bar.

Skrevet

Vi skal ikke ha bonger. gratis drikke til alle gjestene.

Skrevet

Vil heller invitere alle disse gjestene, enn å kutte ut noen for å få råd til å gi de som da fikk komme fri bar.

Helt enig!

For oss er det viktigste at vi får mange venner sammen med oss den dagen. Iv har også gitt beskjed om at det ikke blir fri bar, og det skjønner alle. Så de fleste blir nok overrasket nå som vi har bestemt å ha noen bonger også...

Skrevet
Vi har foreløpig tenkt 2 -3 bonger.  Vi har ikke så drikkfeldige venner, så spørs om de trenger noe utenom det.    

.

Hvorfor går dere ikke da like gjerne for fri bar? Vi hadde 60 gjester, alle drakk totalt sett 3 drinker hver. Noen drakk sikkert 10, men det gikk opp i opp med de gamle som drakk 0.

Skrevet

3 bonger blir dyrere enn fri bar, da det gjennomsnittlig blir drukket 2,5 drinker per gjest i brylluper.

Skrevet
Vi skal ikke ha bonger. gratis drikke til alle gjestene.

Samme her, men vi har vært heldige og har fått kjøpt alt brennevin på tax-free. Det hjelper.

Skrevet
Hvorfor går dere ikke da like gjerne for fri bar? Vi hadde 60 gjester, alle drakk totalt sett 3 drinker hver.

Har tenkt tanken, men det er jo litt usikkert hvor mye som blir drukket, og vi har ikke såå romslig budsjett.

Nå har vi i hvertfall helgardert oss. Så kan vi heller overraske gjestene med fri bar dersom vi ser vi kan det. (F.eks om vi blir endel færre en først beregnet)

Gjest gjesta
Skrevet
3 bonger blir dyrere enn fri bar, da det gjennomsnittlig blir drukket 2,5 drinker per gjest i brylluper.

Tja, kanskje det.. Men tror nok kanskje endel av kompisene til min kjære drikker mer.... :wink:

Er bare så kjipern hvis det blir fyllekalas.. :roll:

Skrevet

Vi hadde to bonger. De skulle vare i cirka to timer. Middagen var sent ferdig og lokalet stengte kl. 02.00. I tillegg fikk alle gjestene velkomstdrink, drikke til maten og avec

Gjest gjesta
Skrevet
Vi hadde to bonger. De skulle vare i cirka to timer. Middagen var sent ferdig og lokalet stengte kl. 02.00. I tillegg fikk alle gjestene velkomstdrink, drikke til maten og avec

Tror vi tar 2 også.. Hvis ikke vi ombestemmer oss ang lokale, og kjøper inn drikke selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...