Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig usikker ang den nye jobben, trodde kanskje den kom til og bli litt annerledes. Opplever den som rimelig tøff, mye stress, mye klaging, føler ikke jeg strekker til i det hele tatt. Blir ofte litt pisket rundt av andre, og når jeg er hjemme klarer jeg ikke og slappe av tilfelle jeg har gjort noe feil. De kan lett finne på og kontakte meg i helgene for og mase eller klage litt. Gruer meg ofte, og lurer på om jeg har tatt meg vann over hodet her. Er redd for at de skal føle at de har valgt feil person, og gi meg sparken. Jeg har jobbet i dette yrket i mange år, men ikke med akkurat dette. Jeg gjør som de sier, og klager ikke, men får ikke inntrykk av at de tar hensyn til at jeg er helt ny. Det er i kokkeavdeligen på hotell. Noen som jobber innen det samme? Måtte bare lufte tankene litt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo alltid slitsomt å være ny og om de ikke tar hensyn til at du er ny, så tyder det jo på at de ikke er flinke til å lære deg opp. Det går uheldigvis utover deg; ikke ta det personlig; det er da de som gjør en dårlig jobb om de ikke har noe opplegg for opplæring. Jeg ville gitt det tre måneder til før jeg tok noen avgjørelse på om det var noe for meg eller ei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kokk på hotell: da må man lære seg takle stress, tenker jeg da. Du får bare holde ut og se hvd det går 😀

Anonymkode: 4b05f...a29

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kokk på hotell: da må man lære seg takle stress, tenker jeg da. Du får bare holde ut og se hvd det går 😀

Anonymkode: 4b05f...a29

Jobber med saken:) Håper det blir lettere når jeg får mere oversikt. TS

Skrevet
16 minutter siden, Butternut skrev:

Jobber med saken:) Håper det blir lettere når jeg får mere oversikt. TS

Du blir kanskje mer herdet med tiden.  Min opplevelse er at en hvilken som helst ny jobb er stressende  i begynnelsen. Etter hvert som man får mer erfaring vet man hva man skal gjøre og man går med litt mindre hevete skuldre på jobb. Og så må du ikke prøve å tenke på jobben din når du har fri. Det er  etter min mening ikke ditt ansvar hva som skjer på jobben din når du har fri. Da er det andre som får trå til. Og ikke svar på telefonen din når du har fri heller. Du har en arbeidskontrakt å følge, som regulerer når du skal være på jobben din og når du ikke skal være der. Fri er fri, sånn som jeg tenker på det.

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, Serafin skrev:

Du blir kanskje mer herdet med tiden.  Min opplevelse er at en hvilken som helst ny jobb er stressende  i begynnelsen. Etter hvert som man får mer erfaring vet man hva man skal gjøre og man går med litt mindre hevete skuldre på jobb. Og så må du ikke prøve å tenke på jobben din når du har fri. Det er  etter min mening ikke ditt ansvar hva som skjer på jobben din når du har fri. Da er det andre som får trå til. Og ikke svar på telefonen din når du har fri heller. Du har en arbeidskontrakt å følge, som regulerer når du skal være på jobben din og når du ikke skal være der. Fri er fri, sånn som jeg tenker på det.

Tusen takk for alle tilbakemeldinger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...