nv99 Skrevet 2. mars 2019 #1 Skrevet 2. mars 2019 Vurderer å gå samfunnsøkonomi eller samfunnsøkonomisk analyse, og lurer derfor på om noen her inne har noen erfaringer å dele rundt dette? 😄
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #3 Skrevet 10. mars 2019 vi har slike folk labende i gangene her Anonymkode: c40d9...56d
Gjest Fiznik Skrevet 11. mars 2019 #4 Skrevet 11. mars 2019 Hmm, Har studert både samfunnsøkonomi og bedriftsøkonomiske emner. Generelt vil jeg si at hvis du har interesse for teoretiske fag med mye grafer og litt calculus så er samfunnsøkomi toppen. Kommer veldig an på hva du har lyst å gjøre videre Er du først og fremst intressert å skaffe deg samfunnøskonomisk relevant jobb, hadde jeg siktet meg til et profesjons rettet studium altså 5 år intergrert. Personlig kombinerte jeg Samfunnsøkonomi med frie studiepoeng i Regnskaps, Bedriftsøkonomi og Drfitregnskap på bachelor nivå. Fant ut at jeg hadde langt mer interesse og nytte av bedriftøkonomi fagene personlig. Undervisningen i bedøk fagene mine hadde også større fokus på løsning gjennom exel og andre digitale verktøy som er en fordel. En svakhet ved sammfunsøkonmi studium jeg fant personlig var at man i liten grad foksuerte på bruk av digitale verktøy til å løse teoretiske problemer på bachelor nivå. Hvis du er glad i jobbe med teoretiske emner, glad i matematikk så kan samfunnsøkonomi være noe for deg. Hvis du er usikker hadde jeg heller tatt Årstudium etterfulgt av potensielt innpass på profesjon. Samfunnsøkonomi på master nivå kan jeg ikke si noe om.
nv99 Skrevet 16. mars 2019 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2019 På 11.3.2019 den 22.03, Fiznik skrev: Hmm, Har studert både samfunnsøkonomi og bedriftsøkonomiske emner. Generelt vil jeg si at hvis du har interesse for teoretiske fag med mye grafer og litt calculus så er samfunnsøkomi toppen. Kommer veldig an på hva du har lyst å gjøre videre Er du først og fremst intressert å skaffe deg samfunnøskonomisk relevant jobb, hadde jeg siktet meg til et profesjons rettet studium altså 5 år intergrert. Personlig kombinerte jeg Samfunnsøkonomi med frie studiepoeng i Regnskaps, Bedriftsøkonomi og Drfitregnskap på bachelor nivå. Fant ut at jeg hadde langt mer interesse og nytte av bedriftøkonomi fagene personlig. Undervisningen i bedøk fagene mine hadde også større fokus på løsning gjennom exel og andre digitale verktøy som er en fordel. En svakhet ved sammfunsøkonmi studium jeg fant personlig var at man i liten grad foksuerte på bruk av digitale verktøy til å løse teoretiske problemer på bachelor nivå. Hvis du er glad i jobbe med teoretiske emner, glad i matematikk så kan samfunnsøkonomi være noe for deg. Hvis du er usikker hadde jeg heller tatt Årstudium etterfulgt av potensielt innpass på profesjon. Samfunnsøkonomi på master nivå kan jeg ikke si noe om. Vil du tro det er et krevende studie sammenlignet med andre studier?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #6 Skrevet 16. mars 2019 27 minutter siden, nv99 skrev: Vil du tro det er et krevende studie sammenlignet med andre studier? (Ikke jeg som svarte over, men jeg har tatt et par emner innen samf.øk.) Samf.øk er mye tørrere og teoretisk enn f.eks øk-ad. Sånn sett kan det være krevende hvis man ikke er teoretisk anlagt. Anonymkode: bb4a1...5b4
Gjest Fjeud Skrevet 16. mars 2019 #7 Skrevet 16. mars 2019 På 11.3.2019 den 22.03, Fiznik skrev: Hmm, Har studert både samfunnsøkonomi og bedriftsøkonomiske emner. Generelt vil jeg si at hvis du har interesse for teoretiske fag med mye grafer og litt calculus så er samfunnsøkomi toppen. Kommer veldig an på hva du har lyst å gjøre videre Er du først og fremst intressert å skaffe deg samfunnøskonomisk relevant jobb, hadde jeg siktet meg til et profesjons rettet studium altså 5 år intergrert. Personlig kombinerte jeg Samfunnsøkonomi med frie studiepoeng i Regnskaps, Bedriftsøkonomi og Drfitregnskap på bachelor nivå. Fant ut at jeg hadde langt mer interesse og nytte av bedriftøkonomi fagene personlig. Undervisningen i bedøk fagene mine hadde også større fokus på løsning gjennom exel og andre digitale verktøy som er en fordel. En svakhet ved sammfunsøkonmi studium jeg fant personlig var at man i liten grad foksuerte på bruk av digitale verktøy til å løse teoretiske problemer på bachelor nivå. Hvis du er glad i jobbe med teoretiske emner, glad i matematikk så kan samfunnsøkonomi være noe for deg. Hvis du er usikker hadde jeg heller tatt Årstudium etterfulgt av potensielt innpass på profesjon. Samfunnsøkonomi på master nivå kan jeg ikke si noe om. Hvilket profesjonsstudium er det du kan ha innenfor samfunnsøkonomi?
nv99 Skrevet 26. mars 2019 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2019 På 11.3.2019 den 22.03, Fiznik skrev: Hmm, Har studert både samfunnsøkonomi og bedriftsøkonomiske emner. Generelt vil jeg si at hvis du har interesse for teoretiske fag med mye grafer og litt calculus så er samfunnsøkomi toppen. Kommer veldig an på hva du har lyst å gjøre videre Er du først og fremst intressert å skaffe deg samfunnøskonomisk relevant jobb, hadde jeg siktet meg til et profesjons rettet studium altså 5 år intergrert. Personlig kombinerte jeg Samfunnsøkonomi med frie studiepoeng i Regnskaps, Bedriftsøkonomi og Drfitregnskap på bachelor nivå. Fant ut at jeg hadde langt mer interesse og nytte av bedriftøkonomi fagene personlig. Undervisningen i bedøk fagene mine hadde også større fokus på løsning gjennom exel og andre digitale verktøy som er en fordel. En svakhet ved sammfunsøkonmi studium jeg fant personlig var at man i liten grad foksuerte på bruk av digitale verktøy til å løse teoretiske problemer på bachelor nivå. Hvis du er glad i jobbe med teoretiske emner, glad i matematikk så kan samfunnsøkonomi være noe for deg. Hvis du er usikker hadde jeg heller tatt Årstudium etterfulgt av potensielt innpass på profesjon. Samfunnsøkonomi på master nivå kan jeg ikke si noe om. Hvordan tror du forresten yrket man utdanner seg til vil være i praksis? Er det en typisk 9-17 jobb?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #9 Skrevet 26. mars 2019 6 timer siden, nv99 skrev: Hvordan tror du forresten yrket man utdanner seg til vil være i praksis? Er det en typisk 9-17 jobb? vi har disse folkene labende i gangene i staten.. Anonymkode: c40d9...56d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå