Gå til innhold

Er det mange som har fordommer mot unge mødre/ unge foreldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er dette en myte i vår tid. Oppfattes man som for umoden til å bli forelder når man er yngre enn 22/23 år? 

Anonymkode: 807fe...1a0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men har fordommer mot de som blir foreldre når de er 50+ da er det kun egoisme og de tenker ikke på ungen.

Anonymkode: abe63...2ee

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha møtt en del unge foreldre har jeg en del fordommer. Det er litt for høy white-trash faktor blant dem.

De går gjerne inn for det selv også, i klær, interesser og oppførsel. De enste unge menneskene jeg kjenner som røyker er unge foreldre f.eks. De unge foreldrene blir plutselig sånn at de må feste hver helg og må ha barnevakt hele tiden.

Er få av dem som holder sammen så lenge også. Slitsomt sikkert å tro at man mister ungdomstiden og å slites mellom egne selvrealiseriende ting og et familieliv i en periode man skal finne seg selv. Opplever at konfliktnivået kan være litt vel høyt og at det ofte ender med mor med barn alene og en far som kanskje ser barnet en gang i kvartalet og som til slutt finner sin «ordentlige» familie når han blir moden i slutten av 20-årene...

Anonymkode: 7f167...ad8

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha møtt en del unge foreldre har jeg en del fordommer. Det er litt for høy white-trash faktor blant dem.

De går gjerne inn for det selv også, i klær, interesser og oppførsel. De enste unge menneskene jeg kjenner som røyker er unge foreldre f.eks. De unge foreldrene blir plutselig sånn at de må feste hver helg og må ha barnevakt hele tiden.

Er få av dem som holder sammen så lenge også. Slitsomt sikkert å tro at man mister ungdomstiden og å slites mellom egne selvrealiseriende ting og et familieliv i en periode man skal finne seg selv. Opplever at konfliktnivået kan være litt vel høyt og at det ofte ender med mor med barn alene og en far som kanskje ser barnet en gang i kvartalet og som til slutt finner sin «ordentlige» familie når han blir moden i slutten av 20-årene...

Anonymkode: 7f167...ad8

Tenkte meg det. Man er ofte umoden. 

Anonymkode: 807fe...1a0

Skrevet

Jeg har nok desverre det. Litt pga Unge Mødre og diverse bloggere på tv tror jeg. 

Samtidig var min egen mamma ganske ung da hun fikk meg og jeg kjenner unge foreldre som er helt supre foreldre! Og jeg vet om "eldre" foreldre som aldri burde fått barn! Så det går kanskje mer på personlighet og personlige egenskaper, enn alder.

Så synet mitt på unge foreldre en nok litt farget av mediene desverre

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri ha sagt noe, men jeg hadde tenkt mitt om jeg hadde møtt en ung mor. 

Tenker stakkars barn som får en umoden mor og stakkars henne som kaster bort ungdommen sin. Men utad ville jeg smilt, og holdt kjeft. 

Anonymkode: f415e...75c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...