Gå til innhold

Hva er andre grunner til at mensen er forsinket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Meg og samboer har prøvd i underkant av et år nå. Denne perioden har ting føltes litt annerledes enn de andre periodene. Jeg har hatt en brunaktig mellomblødning ca 6 dager før mensen, har hatt noe stikking i nedre del av magen og generelt følt det annerledes. Selvfølgelig kjenner jeg etter og håper på tegn, men jeg er også streng med meg selv og ikke overtolker tegn. 

Nå er jeg 3 dager forsinket med mens. Har tatt en prøve med morgenurin, når mens var 1 dag forsinket. Negativ. Hva er sjans for at jeg er gravid likevel? Hva annet kan være grunn til forsinket mens? Jeg har vært regelmessig frem til dette. 

Anonymkode: cda06...456

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så uvanlig at syklusens lengde kan variere. Har du testet etter eggløsning? 

Hvis ja, så kan det være du tester positivt senere enn gjennomsnittlig. Det kan også hende at EL ikke har skjedd selv om du har hatt positiv EL-test, da det kun indikerer at kroppen forbereder seg på EL.

Hvis nei, så kan det hende EL ikke har vært enda eller at den var noen dager senere enn vanlig. Da kan det være for tidlig å teste for graviditet.

Krysser fingrene for deg!🤞

Skrevet

Du kan ha hatt en kjemisk graviditet og et egg som festet seg sent. 

Her fikk jeg en svak positiv 2 dager etter mens, sterkere positiv 3 dager etter mens, negativ på dag 4 samtidig som mensen kom 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...