Gå til innhold

Hund med forstoppelse pga antibiotika

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min har en infeksjon, og startet med antibiotika og smertestillende på tirsdag. I hele går kom det ingen vøsj, og hun har heller ikke bæsjet i dag. Normalt bøsjer hun to ganger pr. dag.

Er det noe jeg kan gjøre selv? Finnes det reseptfrie ting på dyrebutikk, f.eks? 

Anonymkode: 79b0a...a18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Zoolac er bra for tarmbakteriene til hunden. Det er reseptfritt men usikker på om du må til veterinær eller dyrebutikk. Ring dem først:) 

Anonymkode: b6bf6...700

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Zoolac er bra for tarmbakteriene til hunden. Det er reseptfritt men usikker på om du må til veterinær eller dyrebutikk. Ring dem først:) 

Takk for tips! Google sier at det selges i dyrebutikker. :)

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

👍

AnonymBruker
Skrevet

Tilsett fiber i maten, f.eks. kokte (eller rå) gulrøtter og godt kokt ris, blåbær. Biola kan også gis, det gir jeg når hunden min er dårlig i magen, fungerer godt og er myyye billigere enn zoolac. 

Anonymkode: dfffc...347

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og apotek :) Men jeg har forstått det sånn at Zoolac skal brukes når dyret har diaré. Litt usikker på om det vil hjelpe når hunden har forstoppelse 🤔 Ville ringt dyrlegen og hørt. Mener å huske at det er noe annet man skal bruke når det gjelder forstoppelse, men jeg husker ikke hva det var. 

AnonymBruker
Skrevet

"ZooLac Propaste brukes når det naturlige mikrobielle miljø i tarmen er eller kan bli forstyrret, f.eks. i forbindelse med antibiotikabehandling, fôrbytte eller dersom dyret har en sensitiv mage". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er gjerne de smertestillende som gir forstoppelse, antibiotika gjør det løsere 😜 

Fiber og olje i maten, olje setter fart på systemet. 

Anonymkode: deb61...948

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er gjerne de smertestillende som gir forstoppelse, antibiotika gjør det løsere 😜 

Fiber og olje i maten, olje setter fart på systemet. 

Anonymkode: deb61...948

De få gangene jeg har gått på antibiotika selv har jeg fått forstoppelse. Det ksn gå begge veier, faktisk. Mulig det er de smertestillende medisinene som gjør utslag for hunden sin del, men det spiller jo liten rolle: det viktigste er å hjelpe henne når hun er forstoppet.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Brimi skrev:

Og apotek :) Men jeg har forstått det sånn at Zoolac skal brukes når dyret har diaré. Litt usikker på om det vil hjelpe når hunden har forstoppelse 🤔 Ville ringt dyrlegen og hørt. Mener å huske at det er noe annet man skal bruke når det gjelder forstoppelse, men jeg husker ikke hva det var. 

Vi fikk canikur. Omtrent det samme som zoolac. Det brukes både ved forstoppelse og diaré, fordi fet hjelper på balansen i bakteriefloraen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...