Gå til innhold

Er det virkelig så vanskelig å få jobb ?Jeg er virkelig lei meg og skuffet :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg er veldig sliten av å søke ute å lykkes. Jeg har utdannet som regnskapsmedarbeider men har ikke erfaring, jeg har søkt på utrolig mange steder og får hele tiden avslag tilogmed jeg har besøkt regnskapskontorene og sakt at jeg er villig til å jobbe gratis for å få meg erfarig men de sier vi har ikke tid å lære opp nye :(???? Jeg har snakket med nav om de kan hjelpe meg men de sier vi ikke kan hjelpe for du er i arbeid. Jeg jobber på butikk og i fem år har jeg hatt en inntekt på 17000kr etter skatt i mnd og det er en 100% stilling, noe som er utrolig lite og som ikke dekker kostnadene mine. Har et lite barn også. Om jeg slutter helt på jobben min da blir det verre og det er ikke sikkert jeg kan finne enn annet jobb noe sm har blitt veldig vanskelig nå. Jeg er virkelig lei meg og deppa :( Om det hadde vært dere hva hadde dere gjort? Har noen tips på hva jeg kan gjøre ? Setter stor pris på tilbakemeldingen.

Anonymkode: 1c73d...701

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du og hva tjener du i butikken? Har du søkt på jobber der du må flytte til et annet fylke for å jobbe?

Anonymkode: 34f72...b72

Gjest Brunette89
Skrevet

Enn å kontakte rekrutteringsfirma? Jeg er også i samme posisjon , har lurt litt på om de kan hjelpe ! 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Brunette89 skrev:

Enn å kontakte rekrutteringsfirma? Jeg er også i samme posisjon , har lurt litt på om de kan hjelpe ! 

Ikke nødvendigvis. Jeg er i ett og de har ikke kunnet hjelpe meg for man må ha erfaring der og for å få jobb videre. 

Anonymkode: ace17...551

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du og hva tjener du i butikken? Har du søkt på jobber der du må flytte til et annet fylke for å jobbe?

Jeg er 26 år og har i fem år tjent 285,000 i året

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Jeg er i ett og de har ikke kunnet hjelpe meg for man må ha erfaring der og for å få jobb videre. 

Anonymkode: ace17...551

Det har jeg gjort men ikke fått noe tilbakemelding fra dem :(

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags regnskapsmedarbeider-utdanning har du da? 

De fleste regnskapsavdelingen ansetter vel kun folk som har en bachelor i dag ? Så dersom du har en type fagskole-utdannelse så er det kanskje utdannelsen som er utfordringen, og du må belage deg på å gå tilbake på skolebenken for å få deg den type jobb du ønsker. 

Hvis du har en bachelor så er det vel ikke annet å gjøre enn å fortsette å prøve. Kan du flytte på deg? 

Anonymkode: 79113...973

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags regnskapsmedarbeider-utdanning har du da? 

De fleste regnskapsavdelingen ansetter vel kun folk som har en bachelor i dag ? Så dersom du har en type fagskole-utdannelse så er det kanskje utdannelsen som er utfordringen, og du må belage deg på å gå tilbake på skolebenken for å få deg den type jobb du ønsker. 

Hvis du har en bachelor så er det vel ikke annet å gjøre enn å fortsette å prøve. Kan du flytte på deg? 

Jeg har bachelor i økonomi og adminstrasjon med fordypning i regnskap. Jeg kan ikke flytte på meg :(

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har bachelor i økonomi og adminstrasjon med fordypning i regnskap. Jeg kan ikke flytte på meg :(

Søker du kun på regnskapsmedarbeider-jobber da? Kanskje det finnes noe annet du kan søke på, slik at du får noe erfaring med kontorarbeid og får en fot innenfor? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei jeg er veldig sliten av å søke ute å lykkes. Jeg har utdannet som regnskapsmedarbeider men har ikke erfaring, jeg har søkt på utrolig mange steder og får hele tiden avslag tilogmed jeg har besøkt regnskapskontorene og sakt at jeg er villig til å jobbe gratis for å få meg erfarig men de sier vi har ikke tid å lære opp nye :(???? Jeg har snakket med nav om de kan hjelpe meg men de sier vi ikke kan hjelpe for du er i arbeid. Jeg jobber på butikk og i fem år har jeg hatt en inntekt på 17000kr etter skatt i mnd og det er en 100% stilling, noe som er utrolig lite og som ikke dekker kostnadene mine. Har et lite barn også. Om jeg slutter helt på jobben min da blir det verre og det er ikke sikkert jeg kan finne enn annet jobb noe sm har blitt veldig vanskelig nå. Jeg er virkelig lei meg og deppa :( Om det hadde vært dere hva hadde dere gjort? Har noen tips på hva jeg kan gjøre ? Setter stor pris på tilbakemeldingen.

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Leser du korrektur på søknadene du sender?

Jeg sier ikke dette for å være ufin, men fordi det kan hjelpe deg i prosessen ved at søknadsbrevet ditt gir et godt inntrykk slik at du kommer deg videre til intervjurunden. Om man lyser ut en stilling der man kun krever en bachelor i økad, får man utrolig mange søknader. Her er det avgjørende å gi et godt inntrykk med god CV og søknad. 

Anonymkode: 5622c...529

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser du korrektur på søknadene du sender?

Jeg sier ikke dette for å være ufin, men fordi det kan hjelpe deg i prosessen ved at søknadsbrevet ditt gir et godt inntrykk slik at du kommer deg videre til intervjurunden. Om man lyser ut en stilling der man kun krever en bachelor i økad, får man utrolig mange søknader. Her er det avgjørende å gi et godt inntrykk med god CV og søknad. 

Jeg kjønner hva du mener jeg pleier å gjør det også :(

AnonymBruker
Skrevet

Nå midt i årsoppgjøret så er det ingen vits å ta kontakt med regnskapsbyråer direkte, selv om du frister med gratisarbeid. Hva med å ta kontakt med revisjonsbyråer også? Hvis du har mulighet så kan det også være lurt å øve deg på avstemming, kontering og bokføring av bilag, og bruke et regnskapssystem. Ta en kontroll kontroll av søknaden som en over her skriver. 

Anonymkode: ab20d...721

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan ser søknadsbrevet og CVen din ut da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ikke lese korrektur selv. Få noen til å gjøre det for deg!

Anonymkode: 6015b...a68

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Basert på alle skrivefeilene du har i HI, så tror jeg søknadsteksten din kan være problemet. Har du en venninne som er flink til å skrive? Få henne til å hjelpe deg. Arbeidsgivere danner seg inntrykk av søkeren på bakgrunn av teksten. Slurver du med den, så tenker de fort at da slurver du i jobben også.

Be om hjelp til å skrive søknader, og lykke til!

Anonymkode: 7cf47...cff

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Basert på alle skrivefeilene du har i HI, så tror jeg søknadsteksten din kan være problemet. Har du en venninne som er flink til å skrive? Få henne til å hjelpe deg. Arbeidsgivere danner seg inntrykk av søkeren på bakgrunn av teksten. Slurver du med den, så tenker de fort at da slurver du i jobben også.

Be om hjelp til å skrive søknader, og lykke til!

Anonymkode: 7cf47...cff

Tusen takk jeg har vært på møte med en bemanningbyrå så de har sett på søknaden min 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men søk på alt av jobber, og andre butikk jobber. Har man 100% stilling i butikk, pleier man å tjene mer enn det du gjør. Har en i familien som jobber på kiwi, og han er veldig fornøyd med lønnen. Har du mulighet til å ta en mastergrad?

Anonymkode: 3cbb4...3f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tusen takk jeg har vært på møte med en bemanningbyrå så de har sett på søknaden min 

Søknaden? Sender du identisk søknad til alle jobber du søker?

Støtter også forslaget om å få en annen til å lese korrektur for deg :) Tror dette kan hjelpe deg veldig. Om du har en du jobber med nå, leser jeg gjerne over.

• Liker 3
Skrevet

Min tidligere jobb søker etter en regnskapsmedarbeider:)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men søk på alt av jobber, og andre butikk jobber. Har man 100% stilling i butikk, pleier man å tjene mer enn det du gjør. Har en i familien som jobber på kiwi, og han er veldig fornøyd med lønnen. Har du mulighet til å ta en mastergrad?

Anonymkode: 3cbb4...3f0

Hun jobber 100 prosent i butikk nå. 

Anonymkode: bc3c3...dd9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...