Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #1 Skrevet 13. april 2005 Min partner og jeg har det svært godt sammen, så det er ikke det. Men begge er vel litt rastløse og føler at alt fra jobb til fritid, har blitt en eneste stor rutine. Vi prøver jo å finne på ting, men tar oss i å tenke at er det te livet givende, er dette alt. Litt dumt forklart, men håper dere forstår. Er det noen som har noen gode tips mot denne følelsen av rastløshet og rutine følelse? Selvfølgelig vil man føle at en hver jobb/fritid kan bli rutine, men det er ikke bra når man store deler er lei tilværelsen.
Mrs. K Skrevet 13. april 2005 #2 Skrevet 13. april 2005 Kanskje på tide å tenke på barn? Hilsen Trille
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #4 Skrevet 13. april 2005 Når du sier det med barn, er det fordi du mener at det skal være en løsning på det? Misforstå meg rett,t men er det slik at et annet individ skal til, for at vi ikke skal kjede oss/føle at tilværelsen skal være for ensidig? Kanskje det er løsningen. Men hva, når man ikke er helt klar for barn enda? Man må jo kunne løse det på et annet vis? Men missforstå meg rett, jeg er glad for alle innslag. Stiller bare litt sprørmålstegn ved dette med å gi la et annet individ ta ansvar for denne situasjonen. Litt klønete skrevet, men dere skjønner klanskje hva jeg mener.
Mrs. K Skrevet 13. april 2005 #5 Skrevet 13. april 2005 Det var bare en tanke. For noen vil neste steg i et forhold være å få barn. Jeg mener absolutt ikke at "her går det dårligt - kanskje et barn vil snu på situasjonen". Dere skal selv ta ansvar for livet deres. Det var bare det første jeg tenkte på - at noe mangler, kanskje det er et familieliv. Hilsen Trille
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #6 Skrevet 13. april 2005 Dere må gjøre en innsats for at ting ikke skal være så kjedelig. Finn på noe sammen, gå på kino, ut og spis osv. Dere må kanskje bli flinkere å se verdien av de små tingene, glede seg over ting i hverdagen? Jeg tror alle på ett tidspunkt i livet vil føle det slik som du har det nå. Det er kanskje bare en overgangsfase? Som en annen gjest sier, så kan jo barn være noe som kan tilføre livet deres en ny "verdi"? Ikke fordi det nødvendigvis må en person til for å rette på problemet, men fordi man etterhvert gjerne vil ha "større og større" ting som skjer i livet ens. Da kan jo barn, giftemål, huskjøp, osv. være naturlige videreføring av livet. Mine tanker om det du skrev
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #7 Skrevet 13. april 2005 Takker for svarene fra dere. Skjønner hva dere mener. Kan godt forstå at slik jeg skrev till svar, kunne virke som kritikk på det dere skrev. Men det var ikke helt slik jeg mente det. Stilite vel spørsmålstegn ved det som ble skrevet, i måten jeg svarte på. Ja, dere har kanskje rett. Sidenman ikke har barn, kan man kanskje ikke helt forstå hva gir en/gir forholdet. Har jo ellers alt. Med det mener jeg, er gift , har bolig, bil og alt det der. Vet ikke hva annet man kan gjøre for å endre dette. Det blir jo som noen skrev, man må selv ta intiativ til at ting ikke blir ensidig. Men hva når man etter kort
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #8 Skrevet 13. april 2005 Må dere absolutt gjøre noe sammen hele tiden da? Av og til har man behov for avbrekk, og da kan det kansje være greit å komme seg litt vekk fra hverandre? Uansett hva man finner på, så finner man konstant på ting 'sammen', og det tror jeg kansje ikke er så lurt alltid. Du kunne f.eks spurt en av dine bekjente om dere skulle starte med noe en kveld i uka, så kunne han gjøre det samme dersom han har lyst til det - og da er det sikkert hyggeligere å gjøre ting sammen siden også. Rutine eller ei.
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #9 Skrevet 13. april 2005 Jeg er eig med deg, at manikke må gjøre ting sammen hele tiden. Men det er slik at vi gjør mye hver for oss. Alt fra treniing, møte venner mm. Men likevell vil vi finne noe å gjøre sammen, slik at vi slipper å føle at alt går i samme leia/ensidighet. Føler at man som par også burde være sammen om å gjøre ting. Uansett om man gjør ting alene eller som par, vil man etterhvert føle at ting blir ensidig/lei av det meste.
Gjest synseren Skrevet 13. april 2005 #10 Skrevet 13. april 2005 Dere må kanskje bli flinkere å se verdien av de små tingene, glede seg over ting i hverdagen? Enig. Tror det er viktig å ta vare på øyeblikket og glede deg over det du gjør samme hvor stort eller lite det er. Å studere skjell på stranden kan gjøre et menneske like lykkelig som en selger som har halt i land en etterlengtet kontrakt. Ble kanskje litt filosofisk nå, men jeg regner med at dere forstår poenget mitt.
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #11 Skrevet 13. april 2005 Ja dere har rett i at man skal sette pris på alle de små tingene. Men et hvert menneske/par trenger forskjelllige ting i livet, for at det ikke skal føle det for ensidg/kjedelig. For vår del, trengs det kanskje litt mer action, men vi klarer dessverre ikke sette helt foten på hva det skulle være- Så begge er litt små frustrerte for tiden, da vi føler at alt går i en evig karusell.. Me det mener jeg: *jobb *trening/tv *møte venner *gå ut på turer, gå på byen *spise ute * lese bøker *mm. Sikkert helt normale ting, som de fleste andre gjør. Ikke at det er noe galt med det. Men det er disse tingene vi stort sett frem til nå har interessert oss for. Mennå føler vi begge, at ting har gått litt i stå, rett og slett blitt for ensidig. Prøver å være kreative å finne på nye ting, men det faller vel fort inn det vante mønsteret
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #12 Skrevet 13. april 2005 Tror jeg ville prøvd å definere litt nærmere hva det var jeg savnet. Kanskje ikke så lett, men... Hva med å prøve noe heeelt annet enn det dere pleir å gjøre: Ta dykkekurs, gå på fjellet, tegnekurs, magedansing, sangkor, innsats i veldedig organisasjon (eks. støttekontakt, hjelpe barn med utenlandsk opprinnelse med lekser, pakke ting som skal sende til Russland), skaffe dere hund? Om alt har blitt rutine må det være en ide å finne på noe nytt, noe spennende, noe man ikke gjør/har gjort før?
Gjest gjesta Skrevet 13. april 2005 #13 Skrevet 13. april 2005 det blir lett sånn etterhvert. men da må man feks dele et glass vin, snakke sammen om forskjellige ting begge liker, gå på konserter, kino, gå turer, telttur..
MiniMjau Skrevet 14. april 2005 #14 Skrevet 14. april 2005 dagene går jo i ett hos oss også, men idag skal min kjære bake kake og jeg skal se på. så det kan jo bli interessant.....
Gjest gjesta Skrevet 14. april 2005 #15 Skrevet 14. april 2005 dagene går jo i ett hos oss også, men idag skal min kjære bake kake og jeg skal se på. så det kan jo bli interessant.....
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #16 Skrevet 14. april 2005 ja,det var en god del bra ideer. Da er det bare å sette i gang med noe nytt, som begge kunne tenke seg. Takk for alle innspill og tilbakemeldinger!
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #17 Skrevet 14. april 2005 ja,det var en god del bra ideer. Da er det bare å sette i gang med noe nytt, som begge kunne tenke seg. Takk for alle innspill og tilbakemeldinger!
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #18 Skrevet 14. april 2005 Prøv noe nytt. Noe som ikke primært setter dere i fokus. Finn ut hvordan det er å gjøre noe sammen, ikke for deres egen skyld, men for andres. Meld dere som Natteravner, f.eks, og se livet fra en litt annen vinkel.
Gjest Sesselja Skrevet 14. april 2005 #19 Skrevet 14. april 2005 Kanskje det er på tide å gjøre mer drastiske ting med llivet enn å begynne på kurs eller gå på kino? Hva ville dere gjort om dere ikke var nødt å arbeide for livets opphold? Hva ønsket du ut av livet da du var 4? 8? 12? i dag? Hva kan dere gjøre for å arbeide mot den situasjonen nå? Hva med å nedprioritere forbrukeraspektet og oppjustere opplevelsene? Selge bil, droppe tv, gå ned i tre-kvart eller halv stilling, røsk opp i systemet. Eller si opp jobb, selg bilen, lei ut leiligheta, dra på lykke og fromme ut i den store verden til pengene tar slutt. Eller finne et felles mål, noe som tenner dere begge, som dere kan jobbe mot, snakke om, drømme om. Eller gjør det litt enklere: bestill time hos en parterapeut. Iblant får man helt nye perspektiver på hverdagen ved å invitere en tredjeperson inn, et nytt synspunkt som kan starte nye ideer og tankeprosesser.
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #20 Skrevet 14. april 2005 Jeg er eig med deg' date=' at manikke må gjøre ting sammen hele tiden. Men det er slik at vi gjør mye hver for oss. Alt fra treniing, møte venner mm. Men likevell vil vi finne noe å gjøre sammen, slik at vi slipper å føle at alt går i samme leia/ensidighet. Føler at man som par også burde være sammen om å gjøre ting. Uansett om man gjør ting alene eller som par, vil man etterhvert føle at ting blir ensidig/lei av det meste.[/quote'] Hei! Beklager, hadde ikke sette denne. Ok, men det er litt vanskelig å besvare synes jeg. For mennesker liker jo forskjellige ting. Hva jeg kunne ha lyst til, trenger ikke gjelde deg og vice versa. Ser du har fått mange 'råd' om 'ting' her nå, men forstår utifra hva du skriver til meg her, at disse tingene ikke vil løse det alikevel - da problemet kansje ikke ligger der (?) Jeg ville tatt med meg 'henne' (den det måtte gjelde) til et fantastisk sted jeg vet om (og som jeg heller ikke forteller noen - sorry, det er mitt) kansje sett et amfiteater ved sjøen, eller spurt noen om vi skulle sette opp et sammen. (har du noen gang sett et amfiteater utendørs? Sen sommerkveld med maven full av jordbær og månen som skinner når den ennå ikke skal.. ) Eller 'stjele' en robåt ved bygdø, og bare ligge der sammen å duppe.. Hoppe falskjerm en helg? Fly småfly? Gå på rollerblades og håpe på at en av dere faller så man kan få pleie hverandre Men man må ha lyst. Lyst til å gjøre noe sammen, hva det enn måtte være tror jeg. Og prøve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå