Gå til innhold

Jeg har vunnet i lotto, hvorfor likevel så forbanna misfornøyd???!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei da, det er ikke penger jeg har vunnet, men et liv. Jeg ble født i Norge av alle land. Jeg ble til og med oppvokst på et av norges tryggeste steder! Et sted som ikke er utsatt for noen som helst naturkatastrofe, ikke noe kriminalitet å bekymre seg for, alt er forutsigbart...eneste som kan skje er at du eventuelt blir tråkket ihjel av en elg eller havner i bilulykke...det er farene der. Ren luft også, ikke forurenset byklima. Likevel, har jeg mislikt dette trauste stedet sterkt fra tenårene av. Det ble deprimert når jeg ble 16, etter dette har den vært mildere, men depresjonen sitter i meg enda. Så flytter jeg til Oslo og mye blir bedre. Så begynner jeg et liv der jeg reiser mye til utlandet og treffer massevis av nye folk. De har et mye mer interresant syn på livet enn oss nordmenn. Så forelsker jeg meg også, men jeg ser ikke hvordan vi kan få en fremtid sammen. For meg er det selvfølgelig aktuelt å reise til han å være der over lengre tid, men jeg er ikke klar for familie, og må ikke på dø og liv ha han til Norge heller. Etter å ha tenkt mye på slike ting, er jeg egentlig bare misførøyd. Det er så mye en må ta hensyn til og så mye som alltid skal stoppe en fra å gå for det man vil. Jeg ser ALDRI frem til å besøke mamma i den trauste lille bygda. Vil ikke detaljere for mye, men kan si at jeg "måtte" flytte til henne igjen for en periode pga kraftig ny depresjon og jeg ikke fungerte i jobben lenger. Jeg fikk meg en jobb en gang i uken der, og kom i prat igjen med ganle klassefolk. Hele tiden tenkte jeg på han i utlandet, det var så uibterresant og kjedelig å snakke med dem fra stedet mitt. Jeg omgikk meg folk som ikke betyr noen ting for meg lenger. Det er noen menn som også har lyst til å date og allerede en som er veldig interresert, og jeg er så misfornøyd med at de ikke er tiltrekkende for meg. Føler jeg må date dem i plikt for Norge, bare.... men jeg er bare misfornøyd. 

Anonymkode: a7cea...000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg flyttet fra Norge til Kina. Jeg er mer lykkelig her enn jeg var i Norge fordi jeg har et mye bedre sosialt liv, en stor familie og god mat. 

Ren luft, trygghet og rikdom gjør deg ikke lykkelig om du har ingen å dele det med.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det at du klarer å sammenligne verdenslotteriet med dating gjør deg jo utrolig uatteraktiv...Du klarer deg fint uten mann i Norge.

Anonymkode: 4bdfa...3d7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Camlon skrev:

Jeg flyttet fra Norge til Kina. Jeg er mer lykkelig her enn jeg var i Norge fordi jeg har et mye bedre sosialt liv, en stor familie og god mat. 

Ren luft, trygghet og rikdom gjør deg ikke lykkelig om du har ingen å dele det med.

Jo, man kan fint elske eget land og liv uten at noen holder hånden sin. "Håper" du er familie- og venneløs som kan komme med et slikt utsagn? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte litt (dog bare litt) I TS sine baner før jeg fikk barn. 

Nå setter jeg stor pris på at de har ren luft, kan drikke vann på snaufjellet uten bekymring og har gode velstandsordninger. Også blir alt det trauste oppdaget litt på nytt, fra språk til kulturelle tradisjoner. 

Anonymkode: 28360...91f

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, man kan fint elske eget land og liv uten at noen holder hånden sin. "Håper" du er familie- og venneløs som kan komme med et slikt utsagn? 

Du håper at jeg er familie og venneløs, fordi du er uenig med meg. Hva slags menneskesyn har du egentlig?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Camlon skrev:

Du håper at jeg er familie og venneløs, fordi du er uenig med meg. Hva slags menneskesyn har du egentlig?

Du valgte glatt å overse hermetegnene mine? Jeg satt det i hermetegn nettopp fordi jeg har et godt menneskesyn. Håpte derimot du hadde en god forklaring. Du snur ikke ryggen til alt og alle pga en som holder hånden din..

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du valgte glatt å overse hermetegnene mine? Jeg satt det i hermetegn nettopp fordi jeg har et godt menneskesyn. Håpte derimot du hadde en god forklaring. Du snur ikke ryggen til alt og alle pga en som holder hånden din..

Hvorfor skal man snu ryggen til noe. Det er mulig å ha begge deler. Jeg elsker å reise tilbake til Norge og gå på ski eller bade om det er sommer. Men det er ferie.

Det jeg sa er at ren luft, trygghet og rikdom gjør deg ikke lykkelig om du har ingen å dele med. Du vil kjede deg, du vil føle deg ensom og egentlig ikke nyte godene.

Jeg er naturligvis ikke familie og venneløs, men det er for få og ikke nærme nok, så det føles derfor ensomt og kjedelig å være i Norge over lenger tid. Det er den samme følelsen TS får i sin hjembygd.

• Liker 2
Skrevet

Du har ett liv. Ett eneste liv. Lev slik som du ønsker. Om du ønsker å reise fra Norge en periode, så gjør det! Ta de valgene du ikke vil angre på.

Se serien "eventyrlige Nordmenn" (tror jeg den heter), på tv2, (tror jeg). Den handler om folk som har tatt litt andre valg. Og hvorfor kan ikke du? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det at du klarer å sammenligne verdenslotteriet med dating gjør deg jo utrolig uatteraktiv...Du klarer deg fint uten mann i Norge.

Men det er så kjedelig! Vil selvfølgelig dele livet med noen

AnonymBruker
Skrevet

Du er i en problematisk periode i livet, og da blir alt litt grått og meningsløst. Sannsynligvis kommer du over den, og kan glede deg over det som er fint.  :hug:

Anonymkode: dd299...4c5

Skrevet

Du ser etter ting rundt deg som kan gi deg lykke. Det er her du har misforstått. Lykken skal ikke finnes, den må skapes. Du må gjøre noe som gjør deg lykkelig, glad og fornøyd. Klarer du det ikke der du bor, må du kanskje flytte. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Pysa said:

Du ser etter ting rundt deg som kan gi deg lykke. Det er her du har misforstått. Lykken skal ikke finnes, den må skapes. Du må gjøre noe som gjør deg lykkelig, glad og fornøyd. Klarer du det ikke der du bor, må du kanskje flytte. 

Når man er inne i en depresjon, er det ikke alltid mulig å skape lykke. Det kan være fysiske årsaker (kjemien i hjernen), som det ikke alltid går an å endre med piller eller annen behandling. Da er det bare å håpe på at det går over, noe det heldigvis som oftest gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det suger litt balle å være menneske uansett hvor man bor.

Som barn får man (?) fantastiske forutanelser om form og farge på en salighet man en gang skal finne.  Så vokser man opp og må forholde seg til virkeligheten i følge plenum.  Skjønner at det ikke finnes noe språk for det man ante.  Tilslutt er det nesten glemt.

Prikken over i'en er når man virkelig forstår at man beveger seg mot døden, og forutanelsene bare handler om forråtnelse. 

Anonymkode: 66736...3e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Som barn får man (?) fantastiske forutanelser om form og farge på en salighet man en gang skal finne.  Så vokser man opp og må forholde seg til virkeligheten i følge plenum.  Skjønner at det ikke finnes noe språk for det man ante.  Tilslutt er det nesten glemt.

Prikken over i'en er når man virkelig forstår at man beveger seg mot døden, og forutanelsene bare handler om forråtnelse. 

He, he. Ja, jeg brukte hele barndommen min på å glede meg til å bli voksen, så jeg kunne bestemme selv. Så ble jeg voksen, og skjønte at det kan man ikke. I alle fall funker det ikke helt sånn som man forestilte seg det.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så aggressiv? 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det er der jeg er! Er nå 27 og føler jeg bare venter på døden, mens jeg likevel er såpass ung at jeg må tenke fornuftig og "kjedelig" for å tenke på en god fremtid. Men så skjer fremtiden og den blir ikke som du hadde håpet. Så ofret du alle drømmene dine for noe som ikke betyr noe... 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

HVA mener du med at man ikke snur ryggen til alt og holde pga en som holder hånden?? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...