AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #2 Skrevet 2. mars 2019 Nytt for meg, dette har jeg aldri hørt før, og jeg har bod flere år i Stavanger. Anonymkode: 550ae...643 3
Monica1968 Skrevet 2. mars 2019 #5 Skrevet 2. mars 2019 Seriøst?🤣 Bergensere lager en del vitser om trøndere, men jeg har aldri hørt om at vi som kommer fra Bergen ikke liker dem som er fra Stavanger😂 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #6 Skrevet 2. mars 2019 Jeg er selv bergenser, og det har aldri slått meg at noen liker folk fra Haugesund bedre enn de fra Stavanger? Har faktisk aldri hørt noen snakke om noen av dem. Anonymkode: bab12...083 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #7 Skrevet 2. mars 2019 Aldri hørt om. Hvor har du det fra? Anonymkode: af0e7...5db
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #8 Skrevet 2. mars 2019 Det var nytt for meg. Heller kanskje mer omvendt, at de fra Stavanger synes bergensere er litt vel høye på seg selv, og himler med øynene hver gang de kjaser om at vestlandet skal ut av Norge (og det tas da for gitt at Bergen skal være hovedstaden). Som om de har vært noe siden hansatiden og kan stå alene og slå seg på brystet med oljeinntekter. Bergensere går også generelt for å være litt brautete og arrogante her i Stavanger, som de vel gjør i hele landet. Men Stavangerfolk er også høye på seg selv, så det blir litt sånn at de to byene ikke bryr seg mye med hverandre, begge ser på den andre som lillebror og derfor er det heller ikke noe særlig med rivalisering. Og folk fra Haugesund er det ihvertfall ingen som bryr seg om. Anonymkode: 15120...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #9 Skrevet 2. mars 2019 Fordi de slåss om hvem som har den styggeste dialekten Anonymkode: 09a6f...469
Gjest Blondie65 Skrevet 2. mars 2019 #10 Skrevet 2. mars 2019 Vi sier ikke noe om at Vestlandet skal ut av Norge. Det er Bergen som skal ut av Norge. Da er det selvsagt gitt at Bergen også blir hovedstad. Jeg har aldri hørt før at bergensere ikke liker folk fra Stavanger. Det hadde vært kjekt med en kilde for denne påstanden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå