Emiliejak Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Jeg og samboeren min har prøvd å bli gravide i ca 1 år. Har tatt eggløsningstester nesten hver måned og har stort sett hatt sex rundt eggløsning. Fortsatt ikke blitt gravide. Syntes det er så tungt hver måned når mensen kommer og er vanskelig å se for seg at dette kommer til å gå... jeg føler meg så alene i verden når det gjelder dette, føler alle rundt meg blir gravide med en gang (selv om det sikkert ikke er sånn). Dere som har blitt gravide - hvor mye sex og når hadde dere det rundt eggløsning? Har vært på Volvat og blitt utredet, alt ser bra ut. Samboer tok sædprøve her forrige uke så venter i spenning på svar på den testen. Vil gjerne høre fra dere som er i samme situasjon også. Er en vanskelig situasjon å være syntes jeg og orker ikke snakke med vennene mine om dette. Hilsen Emilie 30 år
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #2 Skrevet 2. mars 2019 Nå er vår historie litt annerledes for i løpet av det året ble jeg gravid to ganger, men mistet begge. Når det var gått 1 år ble jeg gravid igjen og er nå snart høygravid. Den måneden jeg ble gravid og spiren satt hadde vi sex en gang 😅 men stort sett prøvde vi vel på hver/annenhver dag i dagene før EL. Hva gjorde de på utredningen? Endometriose kan feks bare påvises/utelukkes ved kikkhullsoperasjon. Og det ifht. Venner. Jeg forstår du ikke orker å snakke med vennene dine om det. Men jeg vil likevel anbefale deg å gjøre det:) vi valgte å være åpen fordi det var så mye mas om et søsken til barnet vårt, og det var kun støtte og gode ord å få Anonymkode: 4af5a...105
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #3 Skrevet 2. mars 2019 Vi brukte akkurat 1 år. Hadde gitt litt opp å bli gravid på den naturlige måten. Vanligvis hadde vi sex hver dag rundt eggløsning, men denne gangen hadde vi sex kanskje hver tredje dag. Likevel tror jeg det er tilfeldigheter som styrer. La oss si at akkurat dere har 8% sjans for å bli gravide hver måned. Så en måned klaffer det bare. Sjansen for å bli gravid er der hver måned. Anonymkode: 360ab...bf1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #4 Skrevet 2. mars 2019 Ble gravid etter 15 mnd ble gravid først når vi hadde «gitt opp». Hadde sex noen ganger rundt EL. Vi har ikke sex annenhver dag året rundt, for å si det sånn :P for oss holdt det med ei litt «heftig» uke rundt EL, og ei gang i uka ellers.. beste tips? Ta deg noen glass vin her og der, og KOS deg med prøvingen. Det klarte ikke jeg før på slutten der Anonymkode: e9e8c...abb
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #5 Skrevet 2. mars 2019 Jeg gikk til privat gynekolog etter 1 år. Koster litt, men verdt det. Han sjekket når eggløsningen kom, også fikk jeg otrivelle eggløsningsprøyte som jeg skulle sette 2 dager senere. Klaffet på første forsøk. Anonymkode: 7909c...de5
Forever22 Skrevet 3. mars 2019 #6 Skrevet 3. mars 2019 Vi brukte nesten 3 år før vi ble gravide. Vi var på utredning flere ganger men det var ikke noe galt med oss. Den mnd jeg ble gravid så hadde jeg null tro på at det kom til å gå. Vi hadde sex torsdag før mannen dro på jobb. Han var borte til tirsdag! Søndag fikk jeg positiv eggløsningstest så jeg skjønte jo at alt håp var ute.. men neida, da satt den plutselig 🤷🏼♀️ Så vi hadde kun sex en gang den mnd og det var flere dager før el🙈
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #7 Skrevet 3. mars 2019 På 2.3.2019 den 9.14, AnonymBruker skrev: Nå er vår historie litt annerledes for i løpet av det året ble jeg gravid to ganger, men mistet begge. Når det var gått 1 år ble jeg gravid igjen og er nå snart høygravid. Den måneden jeg ble gravid og spiren satt hadde vi sex en gang 😅 men stort sett prøvde vi vel på hver/annenhver dag i dagene før EL. Hva gjorde de på utredningen? Endometriose kan feks bare påvises/utelukkes ved kikkhullsoperasjon. Og det ifht. Venner. Jeg forstår du ikke orker å snakke med vennene dine om det. Men jeg vil likevel anbefale deg å gjøre det:) vi valgte å være åpen fordi det var så mye mas om et søsken til barnet vårt, og det var kun støtte og gode ord å få Anonymkode: 4af5a...105 Hvor gammelt var barnet når maset om søsken kom? Synes det er en uting at noen maser om det selv om de er nyskjerrige og har en tydelig forventing om det Anonymkode: 48a99...66f
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #8 Skrevet 3. mars 2019 Vi brukte 14 mnd. Positiv eggløsning hver mnd, men ingen spire. Var henvist til gyn etter 12 mnd, og var der en gang. Da så hun at det var masse egg og at mensen kom til å komme de neste dagene. Ble satt opp til videre utredning, men timen var 6 mnd frem i tid. Begge kjente at vi gav litt opp, og sluttet med den planlagte sexen annenhver dag. Tenkte at vi skulle slappe av de neste mnd frem mot utredningen. Men syklusen etter vi var hos gyn så klaffet det jammen! Kan vel ha hatt sex 5-6 ganger den syklusen, men det holdt😊 Anonymkode: c3457...f95
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #9 Skrevet 3. mars 2019 Har en venninne som traff mannen sin på nitti-tallet. De brukte ikke prevensjon etter de første par årene sammen, men ble ikke gravide. Hun ga opp og aksepterte å være barnløs. Så, plutselig en dag 7 år senere, oppdaget hun at hun var gravid! 7 år! De fikk ett barn. De brukte aldri prevensjon etter dette barnet, men hun ble aldri gravid igjen heller. Nå er hun for gammel til å få barn. Menneskekroppen er pussig,altså. En kollega av meg prøvde i 4 år å få barn. De fikk etterhvert kunstig hjelp og til slutt ble hun gravid med vitenskapens assistanse. Så hun fikk barnet, det var nyfødt, og kollegaen var hjemme i mammapermisjon. Så begynte hun en dag å føle seg uvel og "rar" i magen på en måte hun synes å kjenne igjen... og tok en graviditetstest. Oopps! Mellom to og tre måneder etter at første baby ble født, var hun plutselig gravid på nytt på naturlig måte....! Hun rakk ikke å være på jobb igjen mellom fødslene, det ble to år sammenhengende mammapermisjon på henne (dette er noen år siden nå, andre regler for pappaen da) Anonymkode: 3cb9b...978
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #10 Skrevet 3. mars 2019 Vi brukte 4 år før jeg ble gravid. Siden jeg var så ung så fikk jeg ikke en skikkelig utredning før det hadde gått to år. Vi hadde tre fersk ICSI forsøk og ett frys. Så jeg ble gravid på absolutt siste sjanse. Anonymkode: c4d43...de5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå