Gå til innhold

Runde steiner fra elv.

county1174

Anbefalte innlegg

Har store mengder med flott kulestein tilgjengelig på Gårdsbruket og lurer på om dette kan vere ei salgsvare.Dette er meget flott stein med finslipt fasade i alle størelser.Kan det vere ein ide og legge ut på Finn.no?

SAM_0156.JPG

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Garantert. Veldig fine. 

Anonymkode: 17419...4c1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørst om eg må prøve og legge ut på Finn.no.Men kva bruksområde er det egentlig på slik stein?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, county1174 skrev:

Spørst om eg må prøve og legge ut på Finn.no.Men kva bruksområde er det egentlig på slik stein?

Jeg vet ikke. Jeg tenker først og fremst på dekorering i hager o.l. Det finnes sikkert mange andre bruksområder. Hvor tykke er de?

Anonymkode: 69be5...748

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, county1174 skrev:

Har store mengder med flott kulestein tilgjengelig på Gårdsbruket og lurer på om dette kan vere ei salgsvare.Dette er meget flott stein med finslipt fasade i alle størelser.Kan det vere ein ide og legge ut på Finn.no?

SAM_0156.JPG

Det blir solgt som dekorstein også :) https://www.hallingstein.no/portfolio-item/dekorstein/dekorstein-1/

dekorstein-1.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bruksområder :) 

elvestein_wenche_web_large.jpg  elvesteinskant_reference.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.Såg no bruksområder på stein som eg ikkje har tenkt over:-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her kaller de det elvestein og du kan se priser her https://hmhcement.no/produkt/elvestein-60120-mm-bigbag-1000kg/

men dine er runde og jeg vil tro at de er mer ettertraktet og at du kan ta en høyere pris for de :) Prosjekt_2017_23_Elvestein_mb1_webHMH.jp

Har ein del store fine og heilt runde steinar ja som er heilt glatte.Desse er slipt av isbrevatn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, county1174 skrev:

Takker for svar.Såg no bruksområder på stein som eg ikkje har tenkt over:-)

https://www.inst4gram.com/tag/kulestein Bare hyggelig :) Sjekk også linken og/eller se på instagram feks for bruk av kulestein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ha!! 😍 Til hagen! 😍 Si fra når du har lagt dem på finn? 

Anonymkode: 2a301...595

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, county1174 skrev:

Har ein del store fine og heilt runde steinar ja som er heilt glatte.Desse er slipt av isbrevatn.

Det er viktig at du får frem dette i annonsen på finn :hjerte:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

a3dd5c70e5a10424d1dd8e1024149e90.jpg

Noen ønsker kanskje å kjøpe slike kulesteiner for å male på de og lage noe av de også?

stone-troll-AGXT7F.jpg

97d7ff78aa8367d79f9adf22462e09db.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, county1174 skrev:

SAM_0156.JPG

Ligger de i elv? I så tilfelle bør de heller få ligge da du ellers kan forstyrre naturlover og få elver og bekker på ville veier, særlig ved store nedbørsmengder. 

Å selge stein i steinlandet Norge er da vel ikke mulig?

Anonymkode: 0f1ca...7be

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligger de i elv? I så tilfelle bør de heller få ligge da du ellers kan forstyrre naturlover og få elver og bekker på ville veier, særlig ved store nedbørsmengder. 

Å selge stein i steinlandet Norge er da vel ikke mulig?

Anonymkode: 0f1ca...7be

Ingen problem med forstyrelse av elveløp.Henta mestparten av steinen faktisk på land:-)Har enorme mengder med stein faktisk som eit paradis for den som elskar runde steinar der det ikkje finst maken til i Norge.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det ble burde være noe problem å selge en liten mengde, men å ta ut mye stein fra elven  er absolutt ikke noen god idé. 

I beste fall graver elven seg mer ut i landskapet, noe som kanskje ikke er noe problem på kort sikt dersom det er langt fra bebyggelse. Langsiktig kan det i verste fall føre til endret elveløp, utgraving og en endring av strømning. Som igjen kan føre til endringer i landskapet og ustabile løsmasser. Neppe noen god idé. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...