AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Hei, Vil man få støtte fra Lånekassen (stipend) hvis man velger å avbryte eller stryker siste praksis og må ta den opp igjen etter sommerferien. Praksisen teller 15 studiepoeng. Eller må man ha sykestipend for å ikke miste retten til støtte? Hilsen stresset sykepleierstudent. Anonymkode: 289a9...37f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Jada. Du må ligge over 60 studiepoeng i minus (dvs stryke over 4 ganger på 15poengers) for å miste retten til støtte. Vet ikke hvordan det blir med omgjøringen til stipend, men regner med du får det med en gang du har bestått praksis. Anonymkode: 16b41...3a8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 Tusen takk for svar! Så jeg vil ikke miste retten til noe stipend selv om jeg må ta bachelorgraden over 3 år. (10 uker i praksis)? Anonymkode: 289a9...37f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Så jeg vil ikke miste retten til noe stipend selv om jeg må ta bachelorgraden over 3 år. (10 uker i praksis)? Anonymkode: 289a9...37f Nei, det tror jeg virkelig ikke 😊 Anonymkode: 16b41...3a8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #5 Skrevet 1. mars 2019 Du får ikke stipend to ganger for de samme studiepoengene, men støtten fra Lånekassen stopper ikke før du ligger 60 stp på etterskudd, som noen allerede har nevnt. Dette betyr at du har strøket/ikke fullført 60 stp du har fått støtte for. Omgjøringslånet blir omgjort til stipend minst ett år etter du har bestått pga selvangivelsen. Lånekassen vil allikevel få beskjed om at du har bestått lenge før det. Anonymkode: cd971...eb7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #6 Skrevet 3. mars 2019 Du får beholde Lånekassen så lenge du er mindre enn 60 poeng forsinket. Kan jeg spørre om du har fått tvil om bestått eller om dette er katastrofetanker? Er selv spl. student så er litt nysgjerrig 😣 Anonymkode: 10493...a7a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #7 Skrevet 3. mars 2019 Hei! Jeg har fått varsel 2 uker før og læreren er helt fryktelig. Jeg klarer ikke en dag til på praksisstedet. Vi blir sammenlignet, hengt ut og behandlet dårlig. Vi er mange studenter som skal klage. TS Anonymkode: 289a9...37f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå