Gå til innhold

Hvor kan vi ha dåpsselskapet?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi blir ikke mer enn maks 16 personer, men vi bor i en ganske liten leilighet, så om vi skal ha selskapet hjemme, blir det veldig trangt og ikke så stilfullt. Men å leie et lokale blir jo også litt dumt, disse er jo gjerne beregnet for langt flere personer. Dessuten skal vi ha koldtbord eller snitter, samt kaker, ikke middag, så restaurant er også uaktuelt. Hvordan kan vi løse dette? Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke mulig å flytte ut litt møbler, f. eks. sofa og sofabord så dere får plass til et spisebord til 16 personer.

Ta bort ting og tang som ikke passer i stilen til en spisestue - bare for dagen.

Hilsen Trille

Gjest skindeep
Skrevet

Vi var 17 stk. og vi spiste middagen på et hotell, så hadde vi kaffiselskapet hjemme hos sviger`s. Det gikk fint det!!

Gjest Violetta
Skrevet

Vi også hadde dåpsselskap på et hotell. De hadde et utvalg konferanserom, og et av disse passet helt til oss, vi var ikke fler enn dere. :)

Skrevet

Anbefaler hotell! :) Veldig mange hotell har egne selskapslokaler i tillegg til restaurant o.l., som passer for mindre lukkede selskap! Du betaler som oftest ikke for lokalene, bare maten. Så om du ikke skal lage maten selv, men få den levert, kan det bli like billig med hotell!

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det greit å bestille mat fra et annet sted da? For hotellet, mener jeg.

Skrevet
Er det greit å bestille mat fra et annet sted da? For hotellet' date=' mener jeg.[/quote']

Nei. Har du selskapet på hotellet, må du bestille mat og drikke der også. Ellers har hotellet ingen fortjeneste på arrangementet...! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var det jeg trodde, jeg bare misforsto den siste setningen din.

Skrevet
Det var det jeg trodde' date=' jeg bare misforsto den siste setningen din.[/quote']

Ok, beklager om jeg var litt uklar. Jeg mente at om du likevel skal bestille maten fra et cateringfirma, og ha selskapet hejmme, blir det sannsynligvis like billig/dyrt å ha det på hotell... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du bor i Oslo-området, så stod det en liste i en av avisene (Aftenposten? VG? Dagbladet?) her om dagen (forrige torsdag eller fredag, tror jeg), over små/mellomstore lokaler som leies ut til en nokså billig penge.

Bor du litt utenfor byen finnes det ofte mindre samlingshus som menighetshus, bygdehus (mange av disse har gjerne flere rom i huseet, og man kan leie det minste. Norsk kvinne og familielag (tidl. husmorlaget) har ofte små forsamlingshus som de leier ut for ikke så mange kronene. Noen skoler leier ut skolekjøkkenet (kanskje ikke veldig stilfullt, men det er utrolig hva man kan gjøre med duker/lys/blomster), osv.

På Jessheim leier de ut det såkalte Herredshuset, og reklamerer med at det passer for dåp (og man er vanligvis bare nærmeste familie i en slik anledning, og da ikke veldig mange mennesker)

Gjest Anonymous
Skrevet

De fleste lokaler kan omgjøres til mindre lokaler.

Vi fikk et koselig lokale. Vi var også 16 personer.

Stilig gammelt lokale hvor man fikk hjemmefølelse. Salong til å slappe av var det også der.

Et lokale kan se stort ut, men når man får 16 personer inn, så ser det ikke slik ut.

Vi hadde dåp i liten leilighet, og aldri mere..Folk kan jo ikke røre seg. Kan jo heller ikke stole på været...

Så slipper en rotet, oppvasken. Ikke var det plass til oppbevaring av mat.

Vi betalte ca 1000 kr. for lokalet og det var verd ver en krone. De ryddet, vasket,oppvasken,kokte mat, serverte.(2 stk)

Skrevet

du får ikke låne kantina på jobben da? Det har vært gjort av flere i familien vår, både til dåp, komfirmasjon og begravelse. Blir fort koselig om man pynter litt med duker og blomster, og ofte får man låne den helt gratis mot at det er reint og ryddig når man forlater lokalet!

Skrevet

Hjemme hos noen av deres foreldre da? Er det plass der?

Gjest Anonymous
Skrevet

Kansje en ide å ha lokale den dagen? har vert i flere dåper/konfirmasjoner hemme hos folk. Plassen de har hatt er ikke å anbefale for så mange personer.

Folk blir tvungen til å sitte på plassen sin hele tiden pga plassmangel.

Skal man ha noe mat/kaffe/kaker så blir det o en del obb. Mye oppvask/rydding osv.

skal foreldrene springe hele tiden? gester føler seg forpliktet til å delta.

Vi ar ganske stort hus,men vi tok kaffe/kaker hjemme i en av konfirmasjonene.

20 til kaffe trodde jeg skulle gå greit,men vi har to salonger, de andre satt på spisestuestoler. Ikke greit så lenge. Ble faktisk mye obb underveis og vil ikke gjøre det slik flere ganger.

ikke ble det billigere enn å ha det borte heller. ar iallefall sliten da dagen var over.

Skrevet

vi har hatt vår dåp i den nærmeste barnehage, det fungerte helt glimrende og kostet kun 500. En veldig god løsning hvis du har andre barn også i dåpen. De fleste barnehager har et stort fellesrom i forbindelse med kjøkken som man kan sette sammen bord og lage det litt koseligt etter hvor mange man er!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...